مطلب پیشنهادی :
ad
+
ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب درک و دریافت صفحه 43 فارسی دهم ❤️ شعر همای رحمت

پاسخ نامه و حل پرسش های درک و دریافت شعر علی ای همای رحمت کتاب فارسی دهم صفحه ۴۳

جواب درک و دریافت شعر همای رحمت صفحه 43 فارسی دهم ؛ در این مقاله پاسخ و جواب سوال های درک و دریافت شعر علی ای همای رحمت صفحه ۴۳ کتاب فارسی دهم تجربی ، انسانی و ریاضی متوسطه دوم را فراهم کرده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: معنی و آرایه های شعر درس پنجم فارسی دهم

جواب درک و دریافت شعر همای رحمت صفحه 43 فارسی دهم
جواب درک و دریافت شعر همای رحمت صفحه 43 فارسی دهم

جواب سوالات درک و دریافت صفحه ۴۳ شعر همای رحمت فارسی دهم

سوال ۱) برای خوانش مناسب و تأثیر گذار این سروده به چه نکاتی باید توجه داشت؟

پاسخ: شهریار در این غزل عشق خود را به امام علی ابراز می کند و از او تعریف می کند؛ بنابراین ، لحن ستاشی-غنایی برای این سروده مناسب است.

سوال ۲) در این سروده به کدام ویژگی های شخصیت والای حضرت علی (ع) اشاره شده است؟

پاسخ: تجلی رحمت و خوشبختی، واسطه و ابزار رسیدن به خدا، مهر به مردم، خداشناسی، بخشندگی، لطف و مهربانی او ، سخاوت، عدالت، تعهد و وفاداری به عهد ، شجاعت، مدارا با دشمنان، فرزند پروری، پاکبازی

همچنین بخوانید: جواب سوالات کارگاه متن پژوهی درس پنجم فارسی دهم

توجه: شما دانش آموز پایه دهم رشته های نظری ریاضی ، تجربی و انسانی می توانید برای دسترسی سریع و آسان تر به معنی کلمات و جواب سوالات تمرین درس های کتاب ادبیات فارسی دهم متوسطه دوم ، در انتهای عنوان خود عبارت «ماگرتا» را نیز در گوگل جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب سوال های درک و دریافت شعر همای رحمت صفحه 43 کتاب ادبیات فارسی دهم تجربی ، انسانی و ریاضی ؛ برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفت =