مطلب پیشنهادی :
ad
+
کسب و کار

تعداد فالوور ارزشمند تر است یا تعداد لایک ؟ روی کدام تمرکز کنیم ؟

تعداد لایک یا تعداد فالوور ، ارزش کدام بیشتر است؟

لایک یا فالوور ؟ صفحات و پیج های عمومی زیادی هستند که روزانه به دنبال کنندگانشان افزوده می شود و افراد زیادی پست های آن ها را می پسندند و یا صفحه آن ها را دنبال می کنند اما بحثی که مهم است در این میان و همیشه برای همه سوال بوده این است که چند درصد از این صفحات دنبال کنندگان فیک دارند و حقیقی نیستند.

آیا صفحاتی که توسط سیاستمداران و یا سلبریتی ها و اینفلوئنسر ها اداره می شوند در ابتدا با دنبال کنندگان فیک بالا آمده اند در این مقاله قصد داریم که نکاتی را برای داشتن یک صفحه خوب را برای شما توضیح دهیم.با ماگرتا همراه باشید.

همانطور که گفته شد روزمره ما دیدن صفحات یا پیج های مختلف می باشد و چیزی که برای ما سوال است چند درصد از این لایک ها و دنبال کنندگان جعلی یا تقلبی بوده اند که توسط ربات ها تولید می شوند و سوال همیشگی که وجود دارد این است برای شناسایی یک پیج یا صفحه خوب تعداد لایک ها را در نظر بگیریم یا تعداد دنبال کنندگان صفحات را.

در این میان انتخابی که وجود دارد این است که ما کیفیت را به کمیت ترجیح دهیم یعنی درست ترین انتخابی که می شود کرد همین است استفاده بیش از حد از ربات ها و خرید فالوورهای جعلی باعث می شود که حساب شما توسط اینستاگرام مسدود شود.

ربات اینستاگرام

میزان اکشن در پیج واقعی اینستاگرام

به عنوان مثال شما اگر صفحه ای دارید که ۱۰۰۰ نفر دنبال کننده پیج یا صفحه شما هستند تقریبا به اندازه ۱۰ درصد این ۱۰۰۰ نفر پست های شما را می پسندند که این آمار بسیار طبیعی است همیشه تعداد لایک ها از تعداد فالوور ها کمتر است زیرا تعداد زیادی از دنبال کنندگان شما فقط پست های شما را چک می کنند و علاقه ای به لایک کردن یا به اشتراک گذاشتن آن ندارند.

استفاده از قوانین زیر باعث می شود که پست های شما لایک و کامنت های بیشتری را دریافت کند که نتیجه آن می شود دنبال کردن صفحه شما توسط مخاطبین برند یا صنعتی که در آن فعالیت دارید.

هشتگ ها در اینستاگرام

در هر زمینه شغلی که هستید هشتگ های مهمی که در زمینه کاریتان است را شناسایی کنید استفاده از ۱۰ یا ۱۱ هشتگ پرطرفدار و ترند روز باعث می شود که شانس شما برای حضور در اکسپلور بیشتر شود همانطور که گفته شد برای هشتگ های خود دسته بندی ایجاد کنید و به ترتیب از پرطرفدارترین های آن استفاده کنید.

هشتگ در اینستاگرام
هشتگ در اینستاگرام

شخصی نباشید و تجاری عمل کنید

هیچ وقت صفحه تجاری خود را به حالت شخصی نگذارید زیرا با این کار اعتماد مخاطبانتان را از دست میدهید اینگونه هیچ فردی از نوع محتوای صفحه شما خبر ندارد و در صورت دنبال کردن به احتمال زیاد بعد از مدتی آنفالو می شوید اشتباهی که بیشتر برندها انجام می دهند.

زمان مناسب پست در اینستاگرام

اگر صفحه ای در اینستاگرام دارید که در صنعت خاصی فعالیت دارد بیایید زمان مناسب پست گذاشتن در آن صنعت را پیدا کنید ساعتی که فکر می کنید که مخاطبان شما کارهای خود را انجام داده اند و یا در حال استراحت قبل از شروع کار روزانه هستند و در حال گشت و گزار در اینستاگرام می باشند را برای پست گذاشتن انتخاب کنید و سعی کنید ارسال پست شما به صورت منظم و با برنامه قبلی باشد این بهترین زمان برای بدست آوردن توجه مخاطبان شما نسبت به فعالیتی که در اینستاگرام می کنید می باشد.

اینستاگرام - Instagram
اینستاگرام – Instagram

دعوت به تعامل در پیج خود

سعی کنید پست هایی که می گذارید علاوه بر لایک برای شما کامنت و یا نظر هم در پی داشته باشد چرا که وقتی پستی محبوب باشد و در یاد کاربر یا مخاطب شما بماند باعث می شود که کامنت یا نظر دریافت کند و این امر باعث می شود که مخاطب تعامل بیشتری با صفحه شما داشته باشد هر از چند گاهی گذاشتن یک معما و یا پرسیدن نظر کاربران خالی از لطف نیست.

دعوت به انجام کار و تعامل
دعوت به انجام کار و تعامل

شما چه پیشنهادی برای پربازدید کردن پیج بیزینسی دارید ؟ آیا واقعا لایک تاثیر بیشتری در میزان فروش کالا یا خدمات دارد و یا تعداد بالای فالوور ها ؟ برایمان در قسمت دیدگاه بیان کنید . 🙂

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =