ادبیاتفرهنگ و هنر

معنی ضرب المثل تب تند زود عرق می کنه ⚜️+ داستان و تاریخچه

ریشه و مفهوم حکایت قدیمی «تب تند زود عرق می کنه» به همراه تاریخچه کامل آن

معنی ضرب المثل تب تند زود عرق می کنه : این اصطلاح به افرادی اشاره دارد که برای انجام هرگونه کاری علاقه شدید و بی حد و مرز داشته ولی این علاقه سریعا در آن‌ها از بین می‌رود و همیشگی نیست. این دسته از مردم جو زده بوده و در هر موقعیت و شرایطی با شوق بسیاری قصد انجام کاری را دارند. با بخش ضرب المثل ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: معنی ضرب المثل عجله کار شیطان است

معنی ضرب المثل تب تند زود عرق می کنه

معنی ضرب المثل تب تند زود عرق می کنه

این ضرب المثل نشان می‌دهد که گاهی شوق و علاقه بسیاری که در برخی افراد به منظور انجام کاری وجود دارد، سریعا از بین می‌رود و بهتر است در هیچ امری زیاده روی نکرده و از حد مشخص شده نگذرید. چرا که در برخی مواقع افراد سریعا دل زده شده و از انجام امور صرف نظر می‌کنند.

هدف دیگر ضرب المثل تب تند زود عرق می کنه این است که گاهی احتمال دارد از سر شوق تصمیمی بگیرید که بعدا از آن پشیمان شده و از تصمیم خود ناراحت شوید.

هر انسانی باید در هر تصمیم و انجام کاری عجله نداشته و بر اساس منطقی درست به دنبال انجام آن برود تا در آینده‌ای نه چندان دور از کار خود پشیمان نشود. تصمیم گیری عجله‌ای کاری غلط بوده و می‌تواند افراد را دچار مشکلات و ضررهایی بکند.

داستان حکایت تب تند زود عرق می کند

پشت هر ضرب المثلی، حکایت پند آموزی پنهان شده که هدف از بیان آن آگاه کردن مردم از هر ماجرا و داستانی است. حکایت ضرب المثل تب تند زود عرق می‌کند نیز از این قرار است که روزی روزگاری پسرک جوانی آرزوی برخورداری از یک شغل پر سود را داشت و همیشه با خود می‌گفت: من می‌خواهم در آینده با شغل خود بسیار پولدار و معروف شوم.

پدر او که علاقه‌اش را به کار دید گفت: پسرم به دنبال کاری که به آن علاقه داری برو تا بتوانی در آینده بهترین شوی. ولی پسرک به هیچ کاری علاقه‌مند نبود و تمام فکر و ذکرش پولدار شد بود. ولی این کسب پول با چه راهکار و روشی برایش ممکن خواهد شد؟

در روزی از روزها پسرک بر اساس گفته پدر خود دنبال کاری بنام نجاری رفت و در ذهنش خود را بهترین نجار شهر تصور کرد. ولی او با گذشت چندین مدت و مشاهده سختی‌های کار، آن را کنار گذاشت و با خود فکر کرد و گفت: بهتر است به دنبال خیاطی بروم تا از این طریق به موفقیت برسم.

بعد چند روز نزد خیاط معروف و کاربلد شهر رفت تا خیاطی یاد بگیرد اما نتوانست آن را نیز ادامه دهد و چندین بار لباس‌های مشتریان را خراب کرد. پسرک از اینکه هر ماه دنبال کاری می‌رفت و هیچ نتیجه‌ای نمی‌گرفت خسته شد و ناامید به خانه بازگشت.

زمانی که پدرش او را خسته و ناامید دید گفت: تب تند زود عرق می کنه پسر جان و باید بدانی که رسیدن به اهدافت سختی و دشواری‌هایی دارد که تو موظف به تحمل آن‌ها هستی. در این صورت است که می‌توانی به اهداف و آرزوهای خود دست یابی.

مَثَل های پیشنهادی:
معنی ضرب المثل نه به باره نه به داره
و
معنی ضرب المثل مال بد بیخ ریش صاحبش

✅ به پایان معنی ضرب المثل تب تند زود عرق می کنه رسیدیم، اگر دیدگاهی درباره این ضرب المثل قدیمی داشتید حتما آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 3 =