مطلب پیشنهادی :
ad
+
ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب تمرین های درس دوم عربی دوازدهم انسانی صفحه ۲۸ تا ۳۶

گام به گام پاسخ و حل تمرینات صفحه 28 ، 29 ، 30 ، 31 ، 32 ، 33 ، 34 ، 35 و 36 درس 2 دوم کتاب عربی پایه دوازدهم رشته علوم انسانی

جواب تمرین های درس 2 دوم عربی دوازدهم انسانی ؛ در این مقاله از بخش آموزش و پرورش ماگرتا با جواب و پاسخ تمرینات صفحه ۲۸ ، ۲۹ ، ۳۰ ، ۳۱ ، ۳۲ ، ۳۳ ، ۳۴ ، ۳۵ و ۳۶ درس ۲ دوم کتاب عربی ۳ دوازدهم متوسطه دوم رشته های ادبیات و علوم انسانی آشنا می شوید. در ادامه با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: ترجمه متن درس دوم عربی دوازدهم انسانی

جواب تمرین های درس دوم عربی دوازدهم انسانی
جواب تمرین های درس دوم عربی دوازدهم انسانی

جواب تمرین اول صفحه ۲۸ درس دوم عربی دوازدهم انسانی

 إبْحَثْ فی مُعْجَمِ الدَّرسِ عَنْ کَلِمَهٍ مُناسِبَهٍ لِلتَّوضیحاتِ التّالیَهِ. 
در واژه نامه درس دنبال واژه ای مناسب برای توضیحات زیر بگرد.

۱- أُسْلوبٌ أَوْ فَنٌّ فی إنْجازِعَمَلٍ، أوَ طَریقٌ یَخْتَصُّ بِمِهْنَةٍ، أَوْ عِلْمُ الصِّناعَةِ الْحَدیثَةِ. (اَلِّقْنیَّة)
شیوه یا هنری در انجام کاری یا راهی که ویژه شغلی است یا دانش صنعت نوین. (فناوری)

۲- مَمَرٌّ تَحْتَ الْأَرضِ أَوْ فِی الْجَبَلِ، طولُهُ أَکْثَرُ مِنْ عَرْضِهِ، لَهُ مَدْخَلٌ وَ مَخْرَجٌ. (اَلنَّفَق)
گذرگاهی زیر زمین یا در کوه که دارازایش از پهنایش است و جای درون آمدن و بیرون رفتن دارد. (تونل)

۳- مِنطَقَةٌ مُرتَفِعَةٌ فَوقَ سَطحِ الْأَرضِ، أَصْغَرُ مِنَ الْجَبَلِ. (اَلتَّلّ)
منطقه‌ای بلند بر فراز سطح زمین که از کوه کوچک‌تر است. (تپه)

۴- مَکانُ الذَّهَبِ وَ الْفِضَّةِ وَ النُّحاسِ وَ نَحْوِها فِی الْأَرضِ. (اَلْمَنجَم)
جای طلا، نقره، مس و مانند اینها در زمین. (معدن)

۵- اَلَّذی یَسْعیٰ فی إنجازِ عَمَلِهِ، وَ لا یَشْعُرُ بِالتَّعَبِ. (اَلدَّؤوب)
کسی که برای انجام کارش تلاش می‌کند و احساس خستگی نمی‌کند. (سخت کوش)

۶- وَزْنٌ یُعادِلُ أَلْفَ کیلوغرامٍ. (اَلطُّنّ)
وزنی که با هزار کیلو برابری می‌کند. (تن)

جواب تمرین دوم صفحه ۲۸ و ۲۹ درس ۲ عربی دوازدهم انسانی

اقِرْأَ النصََّّ التاّلیَ؛ ثمَُّ عیَِّنْ ترَجْمََةَ الکْلَمِاتِ الحْمَْراء،ِ وَ عیَِّنِ المَْطلوبَ منِْکَ.
متن زیر را بخوانید؛ سپس ترجمه کلمات قرمز را مشخص کنید و آنچه از شما خواسته می شود را مشخص کنید.

… وَ اللهِ، لَوْ أُعْطیتُ الْأَقالیمَ السَّبْعَةَ بِما تَحْتَ أَفْلاکِها عَلَی أنْ أَعْصیَ اللهَ فی نَمْلَةٍ أَسْلُبُها جُلْبَ شَعیرَةٍ، ما فَعَلْتُ. وَ إنَّ دُنْیاکُم عِنْدی لَأَهْوَنُ مِنْ وَرَقَةٍ فی فَمِ جَرادَةٍ تَقْضَمُها. ما لِعَلیٍّ وَ لِنَعیمٍ یَفْنیٰ وَ لَذَّةٍ لا تَبْقیٰ؟! نَعوذُ بِاللهِ مِنْ سُباتِ الْعَقْلِ وَ قُبْحِ الزَّلَلِ وَ بِهِ نَسْتَعینُ.

خطبۀ دویست و بیست و چهارمِ نهج البلاغه
به خدا، اگر سرزمین‌های هفتگانه با هرچه زیر آسمان‌هایشان هست به من داده می‌شد تا در مورد مورچه‌ای از خدا نافرمانی کنم و پوستِ جویی را از آن به زور بگیرم، انجام نمی‌دادم؛ و بی گمان دنیایتان نزدِ من از برگی در دهانِ ملخی که آن را می‌جود، پست‌تر است. علی را چه کار با نعمتی که نابود می‌شود و لذّتی که نمی‌ماند؟! از به خواب رفتنِ خِرد و زشتیِ لغزش به خدا پناه می‌بریم و از او یاری می‌جوییم.

۱- إعْرابَ هٰذِهِ الْکَلِماتِ.
نَمْلَةٍ: مجرور بحرف جر
جُلْبَ: مفعولٌ بِه
اَلْعَقْلِ: مضافٌ إلیه
جَرادَةٍ: مضافٌ إلیه

۲- نَوْعَ فِعْلِ «فَعَلْتُ» و صیغَتَهُ: فعلٌ ماضٍ، متکلّمٌ وحدهُ

۳- نَوْعَ فِعْلِ «تَقْضَمُ» و صیغَتَهُ: فعلٌ مضارعٌ، مفردٌ مؤنّثٌ غائبٌ

۴- جَمْعَینِ لِلتَّکْسیرِ فِی النَّصِّ: أقالیم (إقلیم) و أَفلاک (فلک)

۵- اَلْفِعْلَ الْمَجهولَ فِی النَّصِّ: أُعطیتُ

۶- عَدَدَ الْأَفْعالِ فِی النَّصِّ: تسعة (تسعةُ أَفعالٍ)

پاسخ تمرین سوم صفحه ۲۹ درس دوم عربی دوازدهم انسانی

ضَع فِی الدّائرَهِ العَدَدَ المُناسِبَ (کلمهٌ واحدَهٌ زائدَهٌ).
در دایره عدد مناسب را بگذار. (یک واژه زیادی است).

پاسخ تمرین سوم صفحه ۲۹ درس دوم عربی دوازدهم انسانی

۱- اَلْقَناة: نَهْرٌ واسِعٌ أَوْ ضَیِّقٌ لِحَرَکَةِ الْمیاهِ مِنْ مَکانٍ إلیٰ آخَرَ.
(کانال): رودی پهناور یا تنگ برای حرکت آبها از جایی به جای دیگر.

۲- اَلْفیزیاء: عِلْمٌ یَبْحَثُ عَنْ خَصائِصِ الْمَوادِّ وَ الظَّواهِرِ الطَّبیعیَّةِ وَ الطّاقَةِ.
(فیزیک): دانشی که درباره ویژگی‌های مواد و پدیده‌های طبیعی و انرژی جست‌و‌جو می‌کند.

۳- اَلطّین: ترُابٌ مُختَلِطٌ بِالْماءِ، وَ قَدْ یُسَمَّی بِذٰلِکَ وَ إنْ زالَتْ عَنْهُ الرُّطوبَةُ.
(گِل): خاکی آمیخته با آب و گاهی به همین نام نامیده می‌شود گرچه رطوبت از آن زائل شود.

۴- اَلتِّلالُ (کلمه اضافی)
(تپّه‌ها)

۵- حِزامُ الْأَمانِ: شَریطٌ یَستَعمِلُهُ رُکاّبُ الطاّئِراتِ وَ السَّیّاراتِ للِنَّجاةِ مِنَ الْخَطَرِ.
(کمربند ایمنی): نواری که سرنشینان هواپیماها و خودروها برای رهایی از خطر به کار می‌برند.

۶- اَلْجَرادَةُ: حَشَرَةٌ تَأْکُلُ الْمَحاصیلَ الزِّراعیَّةَ تَسْتَطیعُ أَنْ تَقْفِزَ مِتْراً واحِداً.
(ملخ): حشره‌ای که محصولات کشاورزی را می‌خورد و می‌تواند که یک متر بپرد.

جواب تمرین چهارم صفحه ۳۰ و ۳۱ درس دوم عربی دوازدهم انسانی

للِتَّرْجَمَةِ. (هَلْ تَعْلَمُ أنََّ … ؟)
برای ترجمه. (آیا می دانید که …؟)

۱- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ  تَلَّفُظَ «گ» وَ «چ» وَ «ژ» مَوجودٌ فِی اللَّهجاتِ الْعَرَبیَّةِ الدّارِجَةِ کَثیراً ؟
آیا می‌دانی که تلفّظ «گ»، «چ»، «پ» و «ژ» در لهجه‌های عامیانهٔ عربی وجود دارد؟

۲- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ الْمُغولَ اسْتَطاعوا أَنْ یَهْجُموا عَلَی الصّینِ عَلیٰ رَغْمِ بِناءِ سورٍ عَظیمٍ حَوْلَها؟
آیا می‌دانی که مغول‌ها با وجودِ ساختن دیوار بزرگی دور چین توانستند به آن حمله کنند؟!

۳- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ الْحوتَ یُصادُ لِاسْتِخْراجِ الزَّیْتِ مِنْ کَبِدِهِ لِصِناعَةِ مَوادِّ التَّجْمیلِ؟
آیا می‌دانی که نهنگ برای در آوردنِ روغن از جگرش برای ساختنِ موادّ آرایشی صید می‌شود؟!

۴- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ الْخُفّاشَ هوَ الْحَیوَانُ اللَّبونُ الْوَحیدُ الَّذی یَقْدِرُ عَلیَ الطِّیَرانِ؟
آیا می‌دانی که خفّاش تنها جاندار پستانداری است که می‌تواند پرواز کند؟!

۵- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ عَدَدَ النَّمْلِ فِی العْالَمِ یَفوقُ عَدَدَ الْبَشَرِ بِمَلیونِ مَرَّةٍ تَقریباً؟
آیا می‌دانی که شمار (تعداد) مورچگان در جهان نزدیک به (تقریباً) یک میلیون بار بیشتر از شمار آدمیان است؟!

۶- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ طیسفون قُرْبَ بَغداد کانَتْ عاصِمَةَ السّاسانییّنَ؟
آیا می‌دانی که تیسفون، واقع در نزدیکی بغداد پایتخت ساسانیان بود؟!

۷- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ حَجْمَ دُبِّ الْباندا عِنْدَ الْوِلادَةِ أَصْغَرُ مِنَ الْفَأْرِ؟
آیا می‌دانی که اندازۀ خرس پاندا هنگام زاده شدن کوچک‌تر از موش است؟!

۸- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ الزَّرافةََ بَکْماءُ لَیْسَتْ لَها أَحْبالٌ صَوتیَّةٌ؟
آیا می‌دانی که زرافه لال است و تارهای صوتی ندارد؟!

۹- هَلْ تَعْلَمُ أنََّ وَرَقَةَ الزَّیتونِ رَمْزُ السَّلامِ؟
آیا می‌دانی که برگ زیتون نماد صلح است؟!

پاسخ تمرین پنجم صفحه ۳۲ درس ۲ عربی دوازدهم انسانی

عَیِّنِ الصَّحیحَ فِی التَّحلیلِ الصَّرفیِّ وَ الْإعْرابِ لِما أُشیرَ إلَیهِ بِخَطٍّ.
تحلیل صرفی و محل اعرابی آنچه را با خط به آن اشاره شده است مشخص کن.

{الْعُمّالُ الْمُجتَهِدونَ یَشْتَغِلونَ فِی الْمَصْنَعِ.} {نَجَحَتِ الطّالِباتُ فی الِامْتحِانِ.}

پاسخ: پاسخ صحیح هر بخش را با ص و غ مشخص کرده ایم.

۱-اَلْعُمّالُأ. اِسْمٌ، جَمْعُ تَکْسیرٍ، اِسْمُ فاعِلٍ، مُعَرَّفٌ بِأَل،مُعْرَب مُبْتَدَأٌ وَ مَرْفوعٌ بِالضَّمَّةِ ص
ب. اِسْمُ مُبالَغَةٍ، جَمْعٌ مُکَسَّرٌ وَ مُفْرَدُهُ «الْعامِلُ»فاعِلٌ وَ مَرْفوعٌ بِالضَّمَّةِ غ
۲-اَلْمُجتَهِدونَأ. اِسْمُ فاعِلٍ، جَمْعٌ مُذَکَّرٌ سالِمٌ، مُعَرَّفٌ بِأَلصِفَةٌ وَ مَرْفوعَةٌ بِالتَّبَعیَّةِ لِمَوصوفِها ص
ب. اِسْمُ مَفْعولٍ، مُثَنّی، مُذَکَّرٌ، نَکِرَةٌ،، مَبْنیٌّمُضافٌ إلَیهِ وَ مَجْرورٌ بِـ «و» فی «ـون» غ
۳-یَشْتَغِلونَأ. فِعْلٌ، جَمْعٌ مُذَکَّرٌ غائِبٌ، ثُلاثیٌّ مَزیدٌ مِنْ بابِ اِفتِعال، مَعْلومٌ، لازِمخَبَرٌ ص
ب. فِعْلٌ مُضارِعٌ، جَمْعٌ مُذَکَّرٌ مُخاطَبٌ، مَجْهولٌ، ثُلاثیٌّ مُجَرَّدٌ، مُتَعَدٍّفاعِلٌ غ
۴-اَلْمَصْنَعِأ. اِسْمُ مَفْعولٍ، مُفْرَدٌ، مُعَرَّفٌ بِأَلمُضافٌ إلَیهِ وَ مَجْرورٌ غ
ب. اِسْمُ مَکانٍ، مُفْرَدٌ، مُذَکَّرٌ، مَعْرِفَةٌمَجْرورٌ بِحَرْفِ جَرٍّ (فی الْمَصْنَعِ: جارٌّ وَمجْرورٌ) ص
۱-نَجَحَتْأ. فِعْلٌ ماضٍ، مُفْرَدٌ مُذَکَّرٌ مُخاطَبٌ، ثُلاثیٌّ مَزیدٌ مِنْ بابِ إفْعال، مَجْهولٌ غ 
ب. فِعْلٌ ماضٍ، مُفْرَدٌ مُؤَنَّثٌ غائِبٌ، ثُلاثیٌّ مُجَرَّدٌ، مَعْلومٌ، لازِمٌ ص 
۲-اَلطّالِباتُأ. مَصْدَرٌ، جَمْعٌ مُذَکَّرٌ سالِمٌ، مُعَرَّفٌ بِأَلمُبْتَدَأٌ وَ مَرْفوعٌ بِالضَّمَّةِ غ
ب. اِسْمُ فاعِلٍ، جَمْعٌ مُؤَنَّثٌ سالِمٌ، مَعْرِفَةٌفاعِلٌ وَ مَرْفوعٌ بِالضَّمَّةِ ص
۳-اَلِامْتِحانِأ. مَصْدَرٌ مِنْ بابِ افِتْعِالٍ، مُفْرَد،ٌ مُذَکرٌَّ، مُعَرَّفٌ بأِلَمَجْرورٌ بِحَرْفِ جَرٍّ (فی الِامْتِحانِ: جارٌّ وَمجْرورٌ) ص
ب. اِسْمُ تَفْضیلٍ، مُفْرَدٌ، مُذَکَّرٌ، مَعْرِفَةٌ بِالْعَلَمیَّةِصِفَةٌ وَ مَجْرورَةٌ بِالتَّبَعیَّةِ لِمَوصوفِها غ

جواب تمرین ششم صفحه ۳۳ و ۳۴ درس دوم عربی دوازدهم انسانی

لِلتَّرْجَمَةِ.
برای ترجمه.

۱- کَتَبَ: نوشتقَدْ کُتِبَ التَّمرینُ: تمرین نوشته شده است.
لِمَ لا تَکْتُبینَ دَرْسَکِ؟ چرا درسَت را نمی‌نویسی؟
لَمْ تَکْتُبی شَیئاً: چیزی ننوشتی.
۲- تَکاتَبَ: نامه نگاری کرداَلصَّدیقانِ تَکاتَبا: آن دو دوست به هم نامه‌نگاری کردند. دوستان به هم نامه‌نگاری کردند.
أَیُّهَا الصَّدیقانِ، تَکاتَبا: ای دو دوست نامه‌نگاری کنید.
تَکاتَبَ الزَّمیلانِ: آن دو همکلاسی با هم نامه‌نگاری کردند.
۳- مَنَعَ: بازداشت، منع کردمُنِعْتُ عَنِ الْمَوادِّ السُّکَّریَّةِ: از موادّ قندی منع شدم.
لا تَمْنَعْنا عَنِ الْخُروجِ: مانع خروج ما نشو؛ مانع بیرون رفتنِ ما نشود؛ما را از خارج شدن منع نکن.
شاهَدْنا مانِعاً بِالطَّریقِ: مانعی را در راه دیدیم.
۴- اِمْتَنَعَ: خودداری کردکانَ الْحارِسُ قَدِ امْتَنَعَ عَنِ النَّوْمِ: نگهبان از خوابیدن خودداری کرده بود.
لا تَمْتَنِعوا عَنِ الْمُطالَعَةِ: از مطالعه خودداری نکنید.
لَنْ نَمْتَنِعَ عَنِ الْخُروجِ: از خارج شدن خودداری نخواهیم کرد.
۵- عَمِلَ: کار کرد، عمل کردلِمَ ما عَمِلْتُم بِواجِباتِکُم؟ چرا به تکالیفتان عمل نکردید؟
أَ تَعْمَلونَ فی الْمَصنَعِ؟ آیا در کاخانه کار می‌کنید.
اَلْعُمّالُ مَشغولونَ بِالْعمَلِ: کارگران مشغول کار هستند.
۶- عامَلَ: رفتار کردإلٰهی، عامِلْنا بِفَضْلِکَ: ای خدای من، با لطفت با ما رفتار کن.
إلٰهی، لا تُعامِلْنا بِعَدْلِکَ: ای خدای من، با دادگری‌ات با ما رفتار نکن.
کانوا یُعامِلونَنا جَیِّداً: با ما به خوبی رفتار می‌کردند.
۷- ذَکَرَ: یاد کردقَدْ ذَکَرَ الْمُؤمِنُ رَبَّهُ: مؤمن پروردگارش را یاد کرده است.
ذُکِرْتَ بِالْخَیْرِ: به نیکی یاد شدم.
قَدْ یَذْکُرُ الْأُستاذُ تَلامیذَهُ الْقُدَماءَ: استاد شاگردان قدیمیش را گاهی یاد می‌کند.
۸- تَذَکَّرَ: به یاد آورْدجَدّی وَ جَدَّتی تَذَکَّرانی: پدر بزرگ و مادربزرگم مرا یاد می‌کنند.
سَیَتَذَکَّرُنا الْمُدَرِّسُ: معلّم، ما را به یاد خواهد آورد.
لا أَتَذَکَّرُ‌کَ یا زَمیلی: ای همکلاسیِ من، تو را به یاد نمی‌آورم.

پاسخ تمرین هفتم صفحه ۳۵ درس دوم عربی دوازدهم انسانی

عَیِّنِ «الحْالَ» فِی العِْباراتِ التاّلیةَِ.
در عبارت‌های زیر حال را مشخص کنید.

۱- مَنْ عاشَ بِوَجْهَینِ، ماتَ خاسِراً.
هر کس با دورویی زندگی کند زیانکار می‌میرد.
قید حالت: خاسِراً

۲- أَقوَی النّاسِ مَنِ عَفا عَدَّوُهُ مُقتَدِراً.
نیرومندترین مردم کسی است که در حال اقتدار از دشمنش درگذرد.
قید حالت: مُقتَدِراً

۳- عِندَ وُقوعِ الْمَصائِبِ تَذهَبُ الْعَداوَةُ سَریعَةً.
هنگام وقوع مصیبت‌ها، دشمنی به سرعت از بین می‌رود.
قید حالت: سَریعَةً

۴- مَنْ أَذْنَبَ وَ هوَ یَضْحَکُ، دَخَلَ النّارَ وَ هوَ یَبکی.
هرکس گناه کند در حالی که می‌خندد، به جهنم وارد می‌شود در حالیکه گریه می‌کند.
قید حالت: هوَ یَضْحَکُ، هوَ یَبکی

۵- یَبقَی الْمُحسِنُ حَیّاً وَ إنْ نُقِلَ إلیٰ منازِلِ الْأَمواتِ.
نیکوکار زنده می‌ماند اگرچه به منزل‌های مردگان منتقل شده باشد.
قید حالت: حَیّاً

۶- إذا طَلَبْتَ أَنْ تَنجَحَ فی عَمَلِکَ فَقُمْ بِهِ وَحیداً وَ لا تَتَوَکَّلْ عَلَی النّاسِ.
هرگاه خواستی در کارت موفق شوی پس تنهایی به آن اقدام کن و به مردم توکّل نکن.
قید حالت: وَحیدا

جواب تمرین هشتم صفحه ۳۶ درس دوم عربی دوازدهم انسانی

عَیِّنِ الصَّحیحَ فِی الْمُفرَدِ وَ جَمعِهِ.
کلمه صحیح را به صورت مفرد و جمع مشخص کنید.

کلمات درست را با علامت ✅ و کلمات نادرست با علامت مشخص کرده ایم:

۱- مَصنَع، صِناعات ❌ (مصنع: ج مصانع: کارخانه‌ها / صناعه: صناعات؛)

۲- طَعام، مَطاعِم ❌ (طعام: ج أطعمه: غذاها/ مطعم: ج مطاعم)

۳- ظاهِرَه، مَظاهِر ❌ (ظاهره: ج ظواهر: پدیده‌ها/ مظهر: ج مظاهر؛ نماد) 

۴- صَبیّ، صِبیان  (کودک ها)

۵- عَظمْ، أعَاظِم ❌ (عظم: ج عظام: استخوان ها/ أعظم: أعاظم؛ بزرگتران)

۶- مَملکَهَ، مُلوک ❌ (مملکه: ج ممالک: کشورها/ ملک: ج ملوک؛ پادشاهان)

۷- رَئیس، رُؤوس ❌ (رئیس: ج رؤساء: سران/ رأس: ج رؤوس؛ سران)

۸- قنَاه، قنَوات ✅ (کانال ها)

۹- عامِل، عُمّال  (کارگران)

۱۰- حَبْل، أَحبال ✅ (طناب ها)

۱۱- طَریق، طرق ✅ (راه ها)

۱۲- مَنجَم، أنَجُم ❌ (منجم: ج مناجم: معدن‌ها/ نجم: ج أنجم؛ ستارگان)

۱۳- جِرْم ، جَرائمِ ❌ (أجرام: پیکرها)

۱۴- أدَاه ، أدَوات ✅ (ابزارها)

۱۵- سَهلْ ، سُهول ✅ (دشت ها)

۱۶- عَمَل، أعَلام ❌ (عَمل: ج أعمال: کارها/ علم: أعلام؛ درفش ها)

۱۷- نَفَق، أَنفاق ✅ (تونل ها)

۱۸- لحم، لحُوم  ✅ (گوشت ها)

۱۹- نَحْو، أَنحاء ✅ (سوها؛ روش ها)

۲۰- تَلّ، تِلال  (تپه ها)

همچنین بخوانید: جواب تمرین های درس اول عربی دوازدهم انسانی

توجه: شما دانش آموزان عزیز پایه دوازدهم انسانی متوسطه دوم ، برای دسترسی سریع و بهتر به ترجمه و جواب تمرینات درس های کتاب عربی ۳ دوازدهم علوم انسانی ، می توانید با اضافه کردن کلمه «ماگرتا» در سرچ های درسی خود، به مطلب مورد نظرتان دست پیدا کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله جواب تمرین های درس 2 دوم کتاب عربی دوازدهم متوسطه دوم رشته علوم انسانی ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و از آن استفاده و بهره برده باشید

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =