سبک زندگیسلامت

چند ماده غذایی سالم و مقوی برای سالمندان

چه غذایی مصرف کنیم تا سالم تر بمانیم ؟

غذای شما به نوعی داروی شماست. اما امروزه با این نوع سبک غذایی که ما انسان ها در پیش گرفته ایم بیماری های بسیار زیادی در در کمین ما هستند و بدتر این که این فرهنگ بد در همه ی سنین در کشور ما جا افتاده است و هنگامی که یک فرد سالمند می شویم درک می کنیم که تغذیه چقدر موثر می باشد.
امروز در ماگرتا سعی داریم تمرکزمان را بروی غذای سالم برای سالمندان بگذاریم پس در ادامه همراه ما باشید.

قدرت در سبزی هاست !
زیرا برای ساخت یک رژیم غذایی سالم ضروری می باشند و دریافت نوع ارگانیک آنها فوق العاده است.
مثل : اسفناج؛ گردن سبز؛ سبزیجات قوچ.
سبزیجات را برای زندگی سالم خود در سوپ خود قرار دهید.

کدو

شما به عنوان یه فرد سالمند باید در رژیم غذایی خود مواد غذایی را در نظر بگیرید که از نظر فیبر غنی باشند. کدو یکی از این نوع غذا ها می باشد. تنها کافیست آنرا 30 دقیقه در دمای 350 درجه طبخ کنید. مطمئن باشید طعمی عالی همراه با ارزش غدایی عالی در انتظار شماست.

squash
squash

قارچ

قارچ فوق العاده است. یک کارخانه پتاسیم می باشد که تقریبا هیچ کالری ندارد. یک انتخاب هوشمندانه برای یک فرد سالمند!

سیر و پیاز

سیر و پیاز توانایی ثابت شده در کاهش باکتری در بدن دارند و از همه مهمتر با خوردن سیر و پیاز سیستم قلبی و عروقی شما تحت حمایت قرار می گیرند.

Garlic and Onions
Garlic and Onions

موز

موز منبع عالی پتاسیم و فیبر است. یک جایگزین مناسب برای تنقلات است. افراد سالمند گاهی احساس لرزش می کنند که بهترین راه درمان آن مصرف موز می باشد.

کشمش

در یک فرد سالمند مسئله ای به عنوان صمغ وجود دارد که برای جلوگیری از آن، مصرف کشمک ها باعث کاهش فعالیت باکتری هایی می شود که این مشکل را ایجاد می کند ، همچنین این نیز یک منبع خوب آهن است.

Raisin
Raisin

سیب

ثابت شده است که به جلوگیری از ایجاد کلسترول در پوشش دیوارهای رگ های خونی کمک می کند. ارگانیک آنها امن ترین هستند.

هم‌چنین بخوانید :
بهترین های عطر زنانه در سال 2019 ، از همه خوشبو تر باشید

انواع توت ها

توت ها اکسیدانهای فوق العاده قویی می باشند که بدن شما محتاج آنهاست. توت ها منبع پتاسیم ، کلسیم و منیزیم هستند.
حتما مطمئن باشید از نوع ارگانیک آن را تهیه می کنید و آن ها را به طور کامل شسته اید.

Berries
Berries

ماهی

fish
fish

همانطور که شما در سن پیشرفت می کنید، نیازمند تامین منظم پروتئینی است که از چربی های اشباع شده سنگین در گوشت های دیگر وجود دارد. در انتخاب میان گونه های ماهی؛ برای ماهی و ماهی سفید بروید این اسیدهای چرب امگا 3 را برای مغز و قلب سالم فراهم می کند.

روغن زیتون

یکی از مهم ترین المان های پخت غذا نوع روغن مصرفی می باشد تا از عواقب ناگوار جلوگیری کند. روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب امگا3 می باشد که ارزش غذای پخته شده ی شما را به مراتب بیشتر می کند.

Olive-Oil
Olive-Oil

چای سبز

یک جایگزین فوق العاده برای قهوه و تخم مرغ !
بله جایگزین تخم مرغ است! هدف در اینجا سفیده تخم مرغ است که از کلسترول آزاد است. برای غذاهای پخته شده و انواع دیگر پخت و پز بسیار آسان است. این توصیه خوبی برای سالمندان است.

در پایان

همانطور که در ابتدا گفته شد مواد غذایی داروی بدن شماست. لطفا آنرا جدی بگیرید و انواع سالاد ها و سوپ ها را جایگزین غذای های فست و فود و پرچرب کنید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد و کمی عادات غذایی شما را تغییر بدهد.

برچسب ها

موسوی

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن