اخباراقتصادی

پیش بینی هفته آینده بورس از شنبه ۲ تا چهارشنبه ۶ اسفند ماه ۹۹ 🤑

بررسی بازار بورس در این هفته، آیا شاخص سهام رشد خواهد کرد؟ همچنان امید در بورس زنده است!

پیش بینی هفته آینده بورس اسفند ماه 99 چه خواهد شد؟ آیا روند رو به رشد بورس سهام که در روز های پایانی هفته گذشته اتفاق افتاد ، هفته آینده ادامه خواهد یافت؟

با اخبار اقتصادی ماگرتا همراه باشید تا بازار بورس در هفته آتی را باهم بررسی کنیم.

همچنین بخوانید: لیست عرضه اولیه اسفند ۹۹

بورس هفته بعد چه می شود؟

امسال از نظر جذب سرمایه و افزایش سهم خود از بازار سهام عصر طلایی بوده است ، اما از دست دادن 800000 واحد از اوت تا امروز ، سهامداران بسیاری را تلخ کرده است. حال سوال این است که بورس آخرین ماه سال 1399 را چگونه سپری می کند؟

سیر تحول بازار سهام به متغیرهایی مانند قیمت دلار ، مذاکرات ، خروج ایران از پروتکل های الحاقی و بازگشت اعتماد عمومی به بورس و در نتیجه هجوم نقدینگی بستگی دارد.

ایمان رئیسی ، کارشناس بازار سرمایه معتقد است که بورس سهام در ماه باقیمانده تا پایان سال بالاتر حرکت خواهد کرد و شاخص کل به 1.4 میلیون واحد خواهد رسید ، اگرچه احتمال دارد که پس از آن شاخص کل به 1 برسد ، 4 میلیون واحد. بورس سهام دوباره شروع به سقوط کرده است.

بازار بورس در هفته پیش رو
بازار بورس در هفته پیش رو

آخرین اخبار احتمالا موثر بر بازار سهام را در زیر بخوانید:

در هفته اخیر شاخص کل بورس دو درصد بازدهی مثبت را ثبت کرد. اما برای هفته آینده چه اوضاعی پیش‌بینی می‌شود؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازار سهام هستند؟

ـ نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین، اعلام کرد که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه به تهران سفر می‌کند.

ـ سازمان بورس و اوراق بهادار مصوبه افزایش ضریب اعتبارات به ۶۰ درصد را ابلاغ کرد که از دوم اسفند این مصوبه رسما اجرا خواهد شد.

ـ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: در دو تا سه پرونده درباره تخلفات بورسی، به جد در حال انجام اقدامات خود هستیم و هماهنگی قضایی را نیز در این رابطه انجام داده‌ایم.

ـ رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: علیرغم مشکلات ناشی از تأثیر شیوع ویروس کرونا درامور تجاری و تأمین ارز در ابتدای سال، بانک مرکزی و صادرکنندگان تاکنون ۳۲ میلیارد دلار برای واردات کشور تأمین ارز کرده‌اند.

ـ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰، با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا‌های اساسی در بودجه سال آینده موافقت کرد.

در ادامه اخبار و سیگنال های مثبت بورس داریم :

ـ کلیات اصلاحیه لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیروز به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید، با توجه به اینکه در آن اشاره‌ای به افزایش نرخ حامل‌های انرژی نشده است انتظار می‌رود در صورتی که دولت آینده با کسری بودجه مواجه نشود، نرخ بنزین در سال آینده افزایش پیدا نکند.

ـ میثم رادپور،پژوهشگر اقتصادی درباره آینده ارز گفت: به نظر می‌رسد نرخ ارز بدون جهش معناداری در همین محدوده کنونی در نوسان باشد. در واقع باید منتظر بود تا دید تحولات آتی درعرصه بین‌المللی چه تغییری خواهد کرد.

ـ مشاوران املاک مناطق مصرفی پایتخت از بازگشت تعداد زیادی از فروشندگان به بازار معاملات خبر می‌دهند.

ـ ولید هلالات، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روابط دیپلماتیک و خروج ایران از پروتکل الحاقی و روند بورس تا پایان سال گفت: فعلا همه چیز به واکنش جامعه بین‌الملل به خروج ایران از پروتکل الحاقی وابسته است و احتمالا این واکنش‌ها تا نیمه دوم اسفند ماه تاثیر خود را بر بازار سهام خواهد گذاشت. احتمالا بورس از هفته آخر اسفند و بعد از شفاف شدن موضع ایران در جامعه بین‌الملل روند صعودی خود را شروع خواهد کرد و این روند در ایام عید ادامه خواهد داشت.

ـ پیمان حدادی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تصمیم تغییر نامتقارن دامنه نوسان و روند بورس تا پایان سال گفت: مشکل بازار سهام تغییر دامنه نوسان نبود و مشکل اصلی بورس نبود خریدار موثر است و در این شرایط کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را خواهد گرفت. سازمان بورس با کم کردن دامنه نوسان فقط جلوی ریزش زیاد شاخص کل را گرفته است. به نظر می‌رسد شاخص کل تا پایان سال در محدوده یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد تثبیت شود.

آیا هفته آینده قیمت سهام رشد می کند؟

کارشناسان چه پیش بینی از بورس هفته دارند

پس از انتشار خبر کاهش دامنه منفی سهام ، روند بازار سهام تغییر کرده و شاخص کل مثبت شد. اما حرکت مثبت بازار سرمایه دیری نپایید و بورس دوباره منفی شد. به گفته برخی از متخصصان ، تغییر دامنه نوسان اقدامی مثبت است و از نظر برخی دیگر این عمل منفی است ، اما سوال این است که چرا تغییر دامنه نوسان دردی را دوا نمی کند؟

عباسعلی حقانی ، کارشناس بازار سرمایه درباره تغییر دامنه نوسان به تجارت نیوز گفت: تغییر نامتقارن دامنه نوسان بازار را از بین می برد و همچنین نقدینگی بورس را کاهش می دهد. این تصمیم مختصات گسترده بورس ایران را در نظر نمی گیرد و باعث فرار سهامداران در طولانی مدت خواهد شد.

این کارشناس در خصوص بورس هفته آینده گفت: به نظر من روند هفته آینده بورس منفی است و تا زمانی که دامنه نوسان متقارن ادامه داشته باشد ، روند بورس فرسایشی است.

این کارشناس در مورد تأثیر خروج ایران از پروتکل الحاقی در تاریخ 26 مارس گفت: من معتقدم که ایران از پروتکل های الحاقی به نحوی خارج می شود که این سیگنال حفظ نظم را به جامعه بین المللی ارسال کند و من معتقدم که بیشتر خروج ایران از پروتکل های الحاقی تبلیغاتی برای جناح های انتخاباتی در ایران است.

این کارشناس همچنین در رابطه با اظهارات وزیر اقتصاد در مورد سکوت در بورس گفت: وزیر اقتصاد گفت از این پس فقط رئیس سازمان بورس مسئولیت بورس را بر عهده دارد. به نظر من عدم اظهار نظر سایر مقامات در بورس تأثیر مثبتی دارد و اگر به یاد داشته باشید اظهارات وزیر اقتصاد در مورد تأمین مالی 500،000 میلیون تومانی دولت از بورس باعث روند نزولی شد در بورس سهام ، اما چرا وزیر اقتصاد این را فهمیده است. به نظر من عملکرد وزیر اقتصاد در بازه زمانی فعلی نوعی فرار برای تعریف مسئولیت ها است.

 سهامداران چه پیش بینی از بازار سهام دارند؟

علاوه بر این ، ولید هلالات ، کارشناس بازار سرمایه در روابط دیپلماتیک و خروج ایران از پروتکل الحاقی و روند بورس اوراق بهادار تا پایان سال ، گفت: “در حال حاضر ، همه اینها به واکنش جامعه بستگی دارد. بین المللی نسبت به خروج ایران از پروتکل الحاقی در بورس اوراق بهادار قرار می گیرد. بورس سهام احتمالاً روند صعودی خود را از هفته آخر مارس و پس از روشن شدن موقعیت ایران در جامعه جهانی آغاز خواهد کرد و این روند در عید ادامه خواهد داشت تعطیلات.

پیمان حدادی ، کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با تجارت نیوز ، در خصوص تصمیم گیری برای تغییر دامنه و روند نامتقارن نوسان بازار سهام تا پایان سال ، اظهار داشت: از افت شدید شاخص جلوگیری می کند. عمومی . در معاملات امروز علی رغم افت اندک شاخص کل ، بیشتر نمادهای شاخص با فشار فروش همراه بودند و سازمان بازرگانی تنها با کاهش دامنه نوسان از افت زیاد شاخص کل جلوگیری کرده است. به نظر می رسد تا پایان سال شاخص کل در محدوده 1.3 میلیون واحد تثبیت خواهد شد.

نظر شما درباره این هفته بورس در هفته اول اسفند ماه 99 چه خواهد بود؟ آیا بازار سرمایه روند صعودی به خود میگیرد؟ آیا امیدی به صعودی شدن بازار بورس هست؟

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =