اخباراقتصادی

نحوه دریافت حمایت مالی با پی‌پینگ

اسکریپت حمایت مالی پی پینگ و درگاه پرداخت شخصی

اگر پادکستر، تولیدکننده‌ی محتوا در شبکه‌های اجتماعی، گیم استریمر یا وبلاگ‌نویس هستید، این مقاله مخصوص شماست! حتما بارها به این فکر کرده‌اید که برای خود یک منبع درآمد ایجاد کنید. راه‌های مختلفی برای ایجاد یک جریان درآمدی برای شما به عنوان تولیدکننده‌ی محتوا، وجود دارد؛ یکی از راه‌های مرسوم در دنیا، دریافت حمایت مالی یا donate است.

افرادی که به صورت رایگان برای عموم، محتوا تولید می‌کنند، می‌توانند از طریق دریافت حمایت مالی از مخاطبان، هزینه‌های خود را تامین کنند.

درگاه پرداخت پی‌پینگ، راهکارهای متعددی برای پرداخت آنلاین حمایت مالی توسط مخاطبان به شما، ارائه می‌کند؛ در ادامه به بررسی برخی از خدمات پی‌پینگ می‌پردازیم.

اسکریپت حمایت مالی

اسکریپت حمایت مالی، یکی از سرویس‌های  پی‌پینگ است که علاوه بر زیبایی بصری و تجربه‌ی بی‌نظیر کاربری، فرایند دریافت حمایت مالی را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر کرده است. برای استفاده از این سرویس، کافی است به صفحه‌ی ساخت اسکریپت حمایت مالی پی‌‌پینگ مراجعه کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات مد نظر، اسکریپتی اختصاصی برای شما ساخته می‌‌شود که می‌‌توانید آن را در صفحات وبسایت خود قرار دهید. در صفحات حاوی این اسکریپت، یک زبانه اضافه می‌‌شود که کاربر با کلیک بر روی آن می‌‌تواند در همان صفحه، حمایت خود را انجام دهد.

این اسکریپت در تمامی انواع سایت‌ها و با هر تکنولوژی ساختی، قابل پیاده‌سازی است. می‌توانید به هر تعداد صفحه از سایتتان که بخواهید، اسکریپت حمایت مالی را اضافه کنید؛ به دلیل آن که فرایند حمایت مالی با استفاده از اسکریپت به صورت پاپ آپ و بدون خارج شدن از صفحه اصلی صورت می‌گیرد، احتمال از دست رفتن کاربر نیز بسیار پایین است.

اسکریپت حمایت مالی
اسکریپت حمایت مالی

آیتم مالی پی‌پینگ

در پلتفرم پرداخت پی‌پینگ، هر یک از محصولات یا خدمات شما در قالب یک آیتم مالی تعریف می‌شود؛ آیتم مالی حاوی اطلاعات مختلف یک محصول مانند نام، قیمت، کیو آر کد، لینک اختصاصی محصول و … است.

یکی از راه‌های که می‌توانید حمایت مالی جذب کنید، ساخت آیتم‌هایی با مبلغ معین و برای امور خاص است؛ به عنوان مثال، یک گیم استریمر می‌تواند برای خرید دوربین حرفه‌ای، یک آیتم مالی با مبلغ 100 هزار تومان بسازد و لینک آن را در اختیار مخاطبان قرار دهد؛ با این کار افراد می‌توانند کمک‌های خود را از طریق درگاه پرداخت، به حساب شخص واریز کنند. در سیستم گزارش‌گیری پی‌پینگ، می‌توانید کمک‌های جذب‌شده از طریق هر یک از آیتم‌ها را به صورت جداگانه مشاهده کنید.

درگاه پرداخت شخصی

همان طور که در قسمت قبلی توضیح داده شد، آیتم مالی در مواقعی استفاده می‌‌شود که می‌‌خواهید مبلغ خاصی را بابت کاری مشخص از مخاطبانتان دریافت کنید؛ حال تصور کنید یک صفحه اختصاصی داشته باشید و مخاطبان هر موقع که بخواهند بتوانند با ورود به آن صفحه و وارد کردن مبلغ دلخواه، از شما حمایت مالی کنند!

درگاه پرداخت شخصی پی‌‌پینگ، دقیقا چنین امکانی را در اختیار شما قرار می‌‌دهد. با ثبت نام در پی‌‌پینگ، یک صفحه شخصی به آدرس payping.ir/username در اختیار شما قرار می‌‌گیرد؛ از طریق این صفحه، بدون آن که نیاز باشد اطلاعات حساب خود را در اختیار بقیه قرار دهید و خطرات امنیتی آن را متحمل شوید، به طور کاملا امن از حامیان خود دونیت دریافت کنید.

درگاه پرداخت پی‌پینگ

اگر صاحب یک سایت اختصاصی هستید و از طریق آن محتوای رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهید، می‌توانید با استفاده از درگاه پرداخت پی‌پینگ، حمایت مالی دریافت کنید. سایت‌ها، تکنولوژی ساخت متفاوتی دارند؛ دو روش محبوب ساخت سایت عبارتند از:

  • ساخت سایت با استفاده از CMSهای آماده مانند وردپرس و جوملا
  • ساخت سایت با کدنویسی

در هر یک از این حالت‌ها، پی‌پینگ راهکارهای متنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد، تا بتوانید از کاربران خود حمایت مالی جذب کنید. جذب دونیت از طریق سایت، به سه روش در سیستم پی‌پینگ امکان‌پذیر است:

  • استفاده از پلاگین یا فرم‌های حمایت مالی
  • استفاده از API (وب سرویس) درگاه پرداخت
  • استفاده از اسکریپت حمایت مالی

پلاگین و فرم حمایت مالی

استفاده از پلاگین‌ها و فرم‌های حمایت مالی، یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای دریافت حمایت مالی از طریق سایت‌های ساخته‌شده توسط وردپرس و جوملا است.

درگاه پرداخت پی‌پینگ، پلاگین‌های مختلفی ارائه می‌دهد که با نصب هر یک از آن‌ها، می‌توانید امکان اتصال به درگاه پرداخت را برای سایت خود ایجاد کنید.

با نصب افزونه‌های مخصوص حمایت مالی بر روی سایت وردپرسی خود، می‌توانید یک فرم کوچک به کاربران ارائه دهید تا به‌دلخواه خود، مبلغی را جهت حمایت از وبسایت شما، از طریق درگاه پرداخت آنلاین پی‌پینگ، به حسابتان واریز کنند. با این روش دریافت پول از کاربران سایت، بسیار تسهیل شده است.

افزونه‌هایی مانند افزونه donate، پلاگین Give و پلاگین گرویتی فرم، از جمله افزونه‌های محبوب است. همان طور که می‌‌دانید بهترین پلاگین فرم‌ساز برای وبسایت شما، بدون تردید، فرم‌ساز گرویتی فرم است.

با استفاده از این فرم‌ساز، می‌توانید اقدام به ساخت فرم‌های تماس با ما، فرم‌های فروش فایل، فرم‌های محاسبه‌گر و … کنید.

با استفاده از پلاگین پرداخت وردپرسی گرویتی فرم، می‌توانید فرم خود را به درگاه پرداخت پی‌پینگ متصل کنید و دریافت پول آنلاین را از آن طریق انجام دهید.

درگاه پرداخت پی پینگ
درگاه پرداخت پی پینگ

وب سرویس (API) درگاه پرداخت

اگر سایت یا اپلیکیشن خود را کدنویسی کرده‌‌اید و به صورت اختصاصی ساخته‌‌اید، با استفاده از وب سرویس درگاه پرداخت پی‌‌پینگ، به سرعت می‌‌توانید آن را به درگاه پرداخت متصل کنید.

علاوه بر درگاه پرداخت، بسیاری از سرویس‌‌های به روز پی‌‌پینگ، مانند پرداخت اشتراکی، سرویس تسهیم، پرداخت تضمینی، ریفاند و … از طریق api درگاه پرداخت قابل پیاده‌‌سازی است.

سیستم گزارش‌گیری

شما ممکن است از سرویس‌های متعددی در پلتفرم پرداخت پی‌پینگ استفاده کنید؛ پرداخت یار پی‌پینگ امکانی فراهم کرده تا بتوانید از کلیه سرویس‌ها و پرداخت‌ها، در یک داشبورد و به شکل کاملا منظم و دقیق، گزارش‌گیری کنید.در این داشبورد، گزارش‌گیری دقیق از وضعیت فاکتورها، جست‌وجو از طریق نام مشتری و … امکان‌پذیر است. همچنین قادر خواهید بود PDF یا اکسل گزارش‌ها را دریافت کنید. قابل ذکر است، تسویه حساب با کسب‌وکارها به صورت کاملا خودکار صورت می‌گیرد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + نه =