اخباراقتصادی

نحوه جدا کردن یارانه بعد از ازدواج در سال ۱۴۰۱

مراحل جدا کردن مبلغ واریزی یارانه جدید از حساب پدر و مادر بعد از ازدواج کردن به همراه مدارک موردنیاز

کسانی که تازه ازدواج کرده اند چگونه یارانه دریافت کنند؟ تا قبل از ازدواج تمامی یارانه های واریزی هر عضو خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز می گردد و به هیچ عنوان نمی شود آن را از حساب سرپرست جدا کرد. بدین منظور در ادامه با بخش اخبار اقتصادی همراه باشید.

برای ایجاد حساب یارانه ای جدید برای زوج های جوان هر دوی آن ها باید یارانه فعال داشته باشند و اگر یکی از این دو نفر قبلا در خانواده خود یارانه دریافت نکرده باشد، نمی تواند برای دریافت آن اقدام کند.

مطلب پیشنهادی: نحوه اعتراض به عدم پرداخت یارانه

نحوه جدا کردن یارانه بعد از ازدواج

مدارک لازم برای جدا کردن یارانه از خانواده

مدارکی که زوج های جوان برای جداسازی یارانه از خانواده خود باید همراه داشته باشند به شرح زیر است:

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • اصل و کپی عقدنامه
  • اصل کارت ملی والدین خود و همسر

بر اساس دستورالعمل ماده ۹ آیین نامه اجرایی ماده ۷ قانون هدفمندسازی یارانه ها در صورت اعتیاد سرپرست خانواده به مواد مخدر، داشتن حبس، فوت یا مفقود شدن یا جنون، عدم حضور سرپرست و بودن در خارج از کشور و و عدم صلاحیت سرپرست خانوار در صورتی که خانوار مذکور در سال جاری در طرح ثبت نام مجدد سامانه رفاهی شرکت کرده باشد می تواند با ارائه مدارک شخصی نسبت به تغییر سرپرست فعلی خانوار به فرمانداری محل سکونت خود مراجعه کند.

مراحل جدا کردن یارانه پس از ازدواج

پس از آماده سازی مدارک هویتی ذکر شده و سند ازدواجتان به یکی از مراکز پلیس ۱۰+ محل زندگی خود مراجعه کرده و مراحل اداری آن را انجام دهید سپس بعد از ثبت نام در سامانه رفاهی، نسبت به ثبت حساب جهت فعال سازی حساب یارانه ای خود در یکی از بانک های عامل اقدام کنید.

در صورتی که یارانه سرپرست فعلی شما (پدر یا مادرتان) در لیست حذف شدگان می باشد بعد از انجام مراحل گفته شده به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کنید و اقدامات لازمه را انجام دهید. آدرس وزارت مذکور از پلیس ۱۰+ دریافت کنید.

سپس با ارائه مدارک به پلیس ۱۰+ و پر کردن فرم ها و شماره پیگیری‌هایی که از مرکز قبلی دریافت کرده‌اید می توانید مراحل ثبت نام را تکمیل و یارانه را از خانواده جدا کنید. دقت داشته بباشید که مراحل اداری مذکور یک تا دو ماه به طول می انجامد. برای اینکه یارانه یک ماه خود را از دست ندهید باید برای انجام مراحل بالا بین دهم تا بیستم هر ماه اقدام کنید.

🔰 نکته : زوجین قبل از هرگونه فعالیت در مراکز اداری باید نسبت به تهیه حساب بانکی و همراه داشتن شماره حساب و کارت در هنگام مراجعه اقدام نمایند. همچنین می توانید برای ثبت نام یارانه از سایت refahi.ir اقدام نمایید.

سایت جدید جدا کردن یارانه بعد از ازدواج در سال ۱۴۰۱

یارانه های دولتی برای افزایش رفاه مردم به سرپرست هر خانواده تعلق می گیرد. جداسازی یارانه بعد از ازدواج یکی از کارهایی است که زوجین برای استقلال از خانواده انجام می دهند. طلاق و تغییر قیم از دیگر دلایل جدا کردن یارانه است. در سال های اخیر دولت با پرداخت یارانه به دنبال حمایت از خانواده های کم درآمد و کاهش یارانه افراد پردرآمد بوده است.

آموزش جداسازی یارانه از حساب سرپرست خانوار
آموزش جداسازی یارانه از حساب سرپرست خانوار

زوج های جوانی که تازه ازدواج کرده اند و در آمد کمی دارند و سرمایه ای ندارند از یارانه محروم هستند و نیاز به شناسایی دارند. جدا شدن یارانه بعد از ازدواج بدون مشکل نیست زیرا ممکن است زمانی که زوج های جوان نام خود را از فهرست خانواده حذف کرده و نام خود را در لیست جدید خانواده وارد کنند، یارانه به طور کامل قطع شود. بدین منظور حتما لیست دهک بندی با دقت مشاهده کنید.

آیا افراد مجرد می‌توانند یارانه خود را جدا کنند؟

مجردها نمی توانند یارانه را از سرپرست خانواده جدا کنند و فقط امکان تغییر سرپرست به علت بد سرپرست بودن امکان پذیر است. همچنین نوزاد تازه متولد شده نیازی به ثبت نام ندارد و اداره ثبت احوال تغییر تعداد خانوار را به سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می کند. اطلاعات خانوار به صورت خودکار در سامانه ثبت نام یارانه به روز می شود.

☑️ به پایان مقاله نحوه جدا کردن یارانه بعد از ازدواج در سال ۱۴۰۱ رسیدیم، اگر سوالی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات بپرسید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر، من و همسرم بعد از ازدواج یارانه رو از خانوادمون جدا نکردیم حالا فقط همسرم میخاد یارانشو جدا کنه از خانوادش من نمیخام آیا همسرم درخواست جداکردن یارانه رو بزنه مال من قطع نمیشه؟

  2. سلام من ازدواج کردم میخوام یارانهام جدا کنم ولی خانواده شوهرم یاراناش قطع کردن ما میتونیم جدا کنیم

  3. سلام من تازه دوسال ازدواج کردم 12 همین برج اقدام کردم که یارانه شوهرم بگیره بعد چند وقت وقت یارانه میاد داخل حسابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + ده =