اخبارسیاسی

علی لاریجانی برای دوازدهمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس ماند !

علی لاریجانی رئیس مجلس ماند/ « پزشکیان » و « مصری » نواب رئیس شدند

پس از اعلام انتخاب رئیس، علی لاریجانی( مستقلان ولایی ) ، محمدرضا عارف ( امید ) و محمدجواد ابطحی(نمایندگان ولایی که به صورت مستقل کاندیدا شد) کاندیدای ریاست شدند که از مجموع 274 نماینده حاضر، عارف با کسب 105 رأی و ابطحی با کسب 9 رای، نتوانستند آرای اکثریت مطلق را بدست آورند و بدین ترتیب علی لاریجانی با کسب 155 رای توانست بر کرسی ریاست مجلس تکیه بزند.

به گزارش ماگرتا به نقل از مهر، لاریجانی پس از کسب رأی از نمایندگان مجلس، اظهار کرد: از اعتماد مجدد شما نمایندگان تشکر می‌کنم و امیدواریم مشکلات اقتصادی که پیش پای ملت ایران قرار گرفته است با حمایت نمایندگان رفع شود.

نواب رئیس مجلس شورای اسلامی

بر اساس این گزارش، از میان نامزدهای نایب رئیسی مجلس، مسعود پزشکیان و عبدالرضا مصری به ترتیب با ۱۴۸ و ۱۴۳ رأی به عنوان نایب رئیسان اول و دوم انتخاب شدند.

پیش از این علی مطهری به مدت سه سال نایب رئیس دوم مجلس بود.

پس از انتخاب نواب رئیس، انتخاب کارپردازان در دستور کار قرار گرفت که بهروز نعمتی با ۱۶۵ رأی، محمد آشوری تازیانی با ۱۴۴ رأی و اسدالله عباسی با ۱۳۴ رأی به عنوان کارپردازان هیئت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی با ۱۶۰ رأی، محمد علی وکیلی با ۱۵۳ رأی، علی اصغر یوسف نژاد با ۱۵۱ رأی علیرضا رحیمی با ۱۲۶ رأی، احمد امیرآبادی با ۱۳۲ رأی و اکبر رنجبرزاده با ۱۳۸ رأی به عنوان دبیران هیئت رئیسه مجلس برگزیده شدند.

نواب رئیس مجلس شورای اسلامی
نواب رئیس مجلس شورای اسلامی

دبیران هیأت رئیسه تغییری نکردند

در ادامه محمدعلی وکیلی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، رضا کریمی، فاطمه سعیدی، بهروز بنیادی، احمد امیرآبادی،‌ امیرحسین قاضی‌زاده،‌ اکبر رنجبرزاده،‌ غلامرضا کاتب،‌ محمدرضا صباغیان، رسول خضری و سمیه محمودی کاندیدای تصدی پست دبیری هیأت رئیسه جدید مجلس دهم شدند که نهایتا از میان 14 کاندیدا برای تصدی پست دبیری هیأت رئیسه مجلس دهم، محمدعلی وکیلی(امید) با 153 رای، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی(نمایندگان ولایی) با 160 رای، علی‌اصغر یوسف‌نژاد(امید) با 151 رای، علیرضا رحیمی(امید) با 126 رای، احمد امیرآبادی‌فراهانی(نمایندگان ولایی) با 132 رای و اکبر رنجبرزاده(نمایندگان ولایی) با 138 رای از مجموع 277 آرای مأخوذه به عنوان دبیران هیأت رئیسه مجلس انتخاب شدند.

ناظران هیأت رئیسه ابقا شدند

*بر این اساس، اسدالله عباسی، عبدالکریم حسین‌زاده، محمود صادقی، سید مهدی مقدسی، بهروز نعمتی، محمد آشوری، سید قاسم جاسمی، قاسم احمدی لاشکی و سید علی ادیانی کاندیدای کارپردازی مجلس شورای اسلامی شدند که پس از رای گیری، بهروز نعمتی(مستقلان ولایی) با 165 رای، محمد آشوری تازیانی(مستقلان ولایی) با 144 رای،  اسدالله عباسی(نمایندگان ولایی) با 134 رای به عنوان ناظران هیأت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی انتخاب شدند.

سخنرانی لاریجانی پس از ریاست مجدد مجلس

در ادامه نشست، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از انتخاب مجدد برای ریاست مجلس در صحن علنی امروز یکشنبه اظهار داشت: امیدواریم در سال کاری پیش رو با حمایت شما عزیزان و تلاش‌های شما نمایندگان بتوانیم مشکلات مهم پیش پای ملت ایران در زمینه‌های اقتصادی را برداریم.

وی افزود: امیدواریم با حمایت شما نمایندگان برخی مسائل در حوزه‌های منطقه‌ای و بین المللی حل شده و به سرمنزل مقصود برسد و توفیقاتی را در این سال داشته باشیم.

رئیس مجلس در خاتمه از حمایت‌ها و عواطف نمایندگان در حسن نظر به او و انتخاب مجددش به عنوان ریاست مجلس قدردانی کرد.

تقدیر لاریجانی از مطهری

در بخش دیگری از نشست امروز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از اعلام نتایج انتخاب نواب رئیس مجلس که در نتیجه آن مطهری از حضور در هیئت رئیسه سال پایانی مجلس بازماند، اظهار داشت: از آقای مطهری تشکر می‌کنم؛ ایشان در سه سال گذشته که در خدمتشان بودیم تلاش خوبی در هیئت رئیسه داشتند و همت سازنده در اداره مجلس به خرج دادند که از ایشان قدردانی می‌کنیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هفت =