اخبارعلمی

تحقیق درباره تغذیه سالم و ناسالم

مقاله دانش آموزی در مورد تغذیه سالم و ناسالم برای کلاس سوم تا هفتم

تحقیق درباره تغذیه سالم و مناسب ؛ یکی از ارکان مهم سلامتی ما داشتن تغذیه سالم و صحیح است، اگر می خواهیم عمر طولانی با بدنی سالم داشته باشیم تا بتوانیم از زندگی مان لذت ببریم باید به تغذیه خودمان به صورت جدی اهمیت بدهیم.

در ادامه این مطلب از بخش تحقیق ماگرتا، نکات مهم و حیاتی پیرامون داشتن یک تغذیه سالم آورده شده است اگر به سلامتی تان اهمیت می دهید و خواهان داشتن یک سبک تغذیه سالم و مفید هستید حتما آن ها را بخوانید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره آداب غذا خوردن

تحقیق درباره تغذیه سالم

یک تغذیه سالم، شامل چه ارکانی است؟

شاید این سوال برای شما نیز ایجاد شود که چطور بفهمیم که تغذیه ما سالم است یا نه یا اصلا تغذیه سالم شامل چه بخش هایی است؟ برای پاسخ این سوال در قدم اول باید بدانید که باید با تمامی هله هوله جات و مشتقات آنها خداحافظی کنید و در قدم بعدی باید با ارکان مختلف هرم غذایی که در ادامه خدمت شما ارائه می شود آشنا شوید.

نان و غلات

نان و غلات، اولین و مهمترین رکن هرم غذایی هستند که باید به آن ها توجه کنید کربوهیدرات موجود در این دسته غذایی در بدن ما تبدیل به انرژی و ماهیچه می شوند و از این جهت، مصرف آن ها بسیار مهم و حیاتی است.

سبزی ها

مصرف سبزی ها را فراموش نکنید، تره، ریحون، پیاز، گوجه، هویج و …. جزو دسته سبزیجاتی هستند که مصرف آن ها برای سلامتی شما واجب است پس بهتراست هر زمان به خرید برای خانه رفتید حواستان به تهیه سبزیجات کافی باشد.

شیر و فرآورده‌های کم چرب

شیر و فراورده­های کم چرب، شامل مقادیر زیای کلسیم هستند، فراموش نکنید که راز داشتن استخوان­هایی محکم و دندان­هایی مقاوم ،مصرف به اندازه کافی کلسیم است، شما می توانید با مصرف کافی لبنیات، کلسیم مورد نیاز بدن تان را تامین کنید و استخوان هایی محکم داشته باشید.

گوشت و جانشین‌ها

فراورده‌های گوشتی پروتئین های اصلی بدن شما را تامین می‌کنند در صورتی که گوشت کافی مصرف نکنید در طول مدت بدن شما ضعیف خواهد شد و مستعد انواع بیماری ها می ­شوید اما شما می توانید با مصرف گوشت به اندازه کافی از بیماری های مختلف مضر برای بدن تان جلوگیری کنید.

چگونه تغذیه سالمی داشته باشیم؟

سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که چطور تغذیه سالمی داشته باشیم و به سلامتی بدنمان آسیب نزنیم، پاسخ این سوال ساده تر از آن چیزی است که تصویرش را می ­کنید!

برای داشتن تغذیه سالم فقط کافی است که ارکان یک تغذیه سالم و اصولی را درست رعایت کنید و همچنین در مصرف هر ردیف از هرم غذایی زیاده روی نکنید یعنی همیشه در غذا خوردن تعادل داشته باشید و تصور نکنید که با مصرف چند کیلو کربوهیدرات در یک وعده می ­توانید انرژی بیشتری به دست آورید این کار به منزله واقعی آسیب زدن به سلامتی تان است که باید به صورت جدی از آن دوری کنید.

مقالات پیشنهادی:
آداب غذا خوردن صحیح
و
تحقیق در مورد چرا انسان باید به غذایش دقت کند

☑️ به پایان تحقیق درباره تغذیه سالم و مناسب رسیدیم، امیدواریم که نکات خوبی از این مطلب یاد گرفته باشید. اگر سوال یا پیشنهادی در این رابطه داشتید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − سیزده =