اخبارعلمی

آداب غذا خوردن صحیح ⚜️ اصول مهم غذا خوردن در موقعیت های مختلف

مقاله دانش آموزی ساده درباره آداب غذا خوردن صحیح در مهمانی و مکان های مختلف

آداب صحیح غذا خوردن در اسلام ؛ اصطلاح آداب غذا خوردن به چگونگی خوردن و همچنین الگویی که هر فرد برای خود دارد اشاره می‌کند. درواقع آداب به رفتارهای قابل قبول و معقول اشاره دارد. در ادامه در بخش تحقیق ماگرتا به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره آداب غذا خوردن در دین اسلام

آداب غذا خوردن صحیح

آداب غذا خوردن در موقعیت های مختلف

جالب است بدانید که در موقعیت‌های مختلف، غذا خوردن آداب غذا خوردن خاص خود را دارد. لازم است یاد بگیرید متناسب با موقعیت‌های مختلف و ملاقات با اشخاص آداب معاشرت را رعایت کنید که تا حدود زیادی اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد و وجه شخصیتی شما را هم از دید دیگران ارتقا می‌دهد.

آداب غذا خوردن در مهمانی

هنگامی که به عنوان مهمان به جایی دعوت می‌شوید بیش از حد غذا نکشید. موقع سرو غذا از یک سمت بشقاب غذا خوردن را شروع کنید تا آشفته و بی نظم به نظر نرسید. اگر غذا دارای لیمو، استخوان و امثال آن است از بشقاب که برای آنها قرار داده اند استفاده کنید و تا جای ممکن سر سفره با دهن پر حرف نزنید.

آداب غذا خوردن به عنوان میزبان

هنگامی که مهمان به خانه خود دعوت می‌کنید باید بدانید که آن شخص به همه نکات ریز دقت می‌کند و کاملاً نگاهش معطوف به نوع برخورد و پذیرایی شماست. در چیدن میز و سفره سلیقه به خرج دهید و قبل از خودتان برای مهمان غذا بکشید و توجه داشته باشید که چیزی کم نباشد.

۵ اصل مهم غذا خوردن از دیدگاه طب سنتی

غذا انرژی لازم برای انجام فعالیت‌ها را به بدن ما می‌دهد. شاید برای مدت زیادی آداب غذا خوردن خاصی داشته اید که متوجه غلط یا درست بودن آن نبوده‌اید. امروزه اغلب مردم برای هر مشکلی ابتدا به سراغ طب سنتی می روند؛ طب سنتی مسائلی را به شما یادآوری می کند که تاثیر بسیار زیادی در سلامت جسمی افراد دارد.

طرز نشستن هنگام خوردن غذا

سر سفره نباید قوز کنید؛ چون علاوه بر درد کمر و پشت، باعث تشدید گودی کمر، خستگی و در نتیجه کاهش لذت غذا خوردن می‌شود. بهتر است هنگام غذا خوردن سر و شانه را مقدار کمی جلو بگیرید.

زمان غذا خوردن

بهترین زمان برای غذا خوردن موقعی است که احساس گرسنگی را کاملاً احساس کنید؛ چون در غیر این صورت احساس سنگینی در معده ایجاد می‌شود. توجه کنید که حداقل ۳ ساعت قبل از خواب غذا میل کنید و اگر پیش از خواب گرسنه بودید مقدار کمی میوه مصرف کنید.

دمای غذا

غذا را نباید خیلی سرد و یا خیلی گرم سر کنید؛ چون هر کدام سلامتی شما را به خطر می‌اندازد.

اندازه لقمه

لقمه کوچک بردارید و از گرفتن لقمه بزرگ خودداری کنید؛ چون در این صورت نمی‌توانید لقمه را کامل بجویید و مستعد چاقی خواهید شد. اما مهم‌تر از موارد ذکر شده این است که احتمال سوء هاضمه و ابتلاء به بیماری‌های گوارشی افزایش می‌یابد.

پرهیز از پرخوری

طب سنتی پیشنهاد می‌کند که قبل از سیری کامل از خوردن غذا دست بکشید؛ چون معده برای هضم کردن غذا به فضای بیشتری نیاز دارد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد آداب معاشرت
و
آداب صحبت کردن تاثیر گذار

☑️ به یاد داشته باشید که آداب غذا خوردن نیز مانند هر امر دیگری اصول خاص خود را دارد که بر سلامتی اعتماد به نفس و دیدگاه دیگران در مورد شما تاثیر بسزایی دارد. اگر دیدگاهی درباره آداب غذا خوردن صحیح داشتید حتما آن را از بخش نظرات برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 4 =