اخبارعلمی

تحقیق درباره شهید عباس بابایی ✔️+ مسئولیت ها و زندگینامه او

بهترین مقاله درباره شهید عباس بابایی برای دانش آموزان کلاس سوم و چهارم و تمامی پایه ها

تحقیق درباره شهید عباس بابایی : شهید عباس بابایی خلبان ماهر ارتش ایران بود که در طول خدمت خود دلاوری‌ها و رشادت‌هایی را برای ایران انجام داده است در این نوشتار ماگرتا می‌خواهیم در خصوص زندگی شهید عباس بابایی مطالبی را ارائه بدهیم پس با ما در بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره شهید مرتضی آوینی

تحقیق درباره شهید عباس بابایی

زندگینامه شهید عباس بابایی

عباس بابایی در ۴ آذر سال ۱۳۲۹ در شهر قزوین بدنیا آمد، او دوران ابتدایی را در همان شهر به تحصیل پرداخت، سپس در سال ۱۳۴۸ وارد دانشکده خلبان نیروی هوایی شد و پس از طی کرده دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره به امریکا اعزام شد.

پس از اتمام دوره در آمریکا با هواپیمای پیشرفته اف-۱۴ به پایگاه هوایی اصفهان آمد، در آن زمان که همه مردم در حال مبارزه با حکومت طاغوت بودند شهید بابایی نیز وارد این عرصه شد، او در سال ۱۳۵۴ با دختر داییش ملیحه حکمت ازدواج کرد و صاحب دختری به نام سلما و پسرانی به نام محمد و حسین شد ملیحه حکمت در سال ۱۳۹۵ در سن ۵۷ سالگی درگذشت.

مسئولیت‌های نظامی شهید عباس بابایی

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، عباس بابایی به عنوان سرپرست انجمن اسلامی پایگاه هوایی انتخاب شد و به پاسداری از دستاورد‌های انقلاب اسلامی مشغول شد. بابایی به دلیل تعهد و مدیریت اسلامی که داشت، در سال ۱۳۶۰ فرماندهی پایگاه هشتم هوایی را برعهده او گذاشتند.

شهید بابایی در هنگام فرماندهی پایگاه با استفاده از امکانات موجود به آبادانی روستاهای شهر اصفهان پرداخت، او با تامین آب آشامیدنی و بهداشتی ا دیگر ملزومات بهداشتی و آموزشی در این روستاها در پیوند بیشتر ارتش با مردم خدمت قابل توجهی انجام داد.

شهید عباس بابایی در سال ۱۳۶۲ به درجه سرهنگی ارتقاء یافت و به سمت معاون نیروی هوایی منصوب و به تهران منتقل شد، او بیش از ۳۰۰۰ ساعت پرواز با انواع هواپیماهای جنگنده داشت و بیشترین وقت خود را در پرواز‌های عملیاتی و جبه‌های در غرب و جنوب کشور سپری کرد او تا هنگام شهادت بیش از ۶۰ ماموریت جنگی را با موفقیت کامل به سرانجام رساند.

خصوصیات اخلاقی شهید عباس بابایی

ساده زیستی و دوری از تجملات

شهید عباس بابایی زندگی ساده‌ای داشتند و سعی می‌کردند در طول زندگی خود به دور از تجملات زندگی کنند بنا بر گفته خاطره ستوان رجبی که می‌گویند ما شبی از ماه مبارک رمضان شهید بابایی را به همراه خانواده دعوت کردیم وان‌ها به سفره رنگی ما اعتراض کردند.

مردم داری و شوق سازندگی

شهید بابایی همواره سعی میکرد به مردم خدمت کند، او به روستا‌ها سرکشی میکرد تا نیاز‌های ان‌ها شناسایی کند بعد در فاصله کن و با هزینه شخصی نیاز‌های ان‌ها را فراهم میکرد.

فروتنی و دوری از تکبر

شهید بابایی به گونه‌ای رفتار می‌کرد تا کسی نتواند پی ببرد، او فرمانده نیروی هوایی ارتش است ایشان موی سر خود را می‌تراشید و لباس خاکی بسیجی می‌پوشید.

شهادت عباس بابایی

تیمار عباس بابایی در ۱۵ مرداد سال ۱۳۶۶و در روز عید قربان به همراه یکی از خلبانان نیروی هوایی برای شناسایی منطقه با یک فروند هواپیمای آموزشی اف-۵ از پایگاه هوایی تبریز پرواز کردند و به آسمان عراق وارد شدند.

شهید بابایی پس از انجام عملیات در خطوط مرزی هدف گلوله تیربار ضد هوایی قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح و به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

تحقیق های پیشنهادی:
تحقیق درباره شهید مطهری
و
تحقیق درباره شهید حاج قاسم سلیمانی
و
تحقیق درباره شهید صیاد شیرازی

کلام آخر : به پایان زندگینامه این شهید یعنی عباس بابایی بزرگوار رسیدیم اگر در این خصوصی نظر یا پیشنهادی دارید برای ما دیدگاه بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫10 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =