محتوای ویدیویی، یکی از پرطرفدار ترین و پربازدید ترین محتوا ها در شبکه های اجتماعی مختلف است. یوتیوب نیز یکی از بهترین بسترها برای اشتراک گذاری محتواهای ویدیویی است. در این مطلب درباره تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب و روش های افزایش احتمال موفقیت در یوتیوب صحبت خواهیم کرد.
5 ترفند برای موفقیت در یوتیوب
اگر به تازگی تولید محتوا در یوتیوب را شروع کرده اید، ادامه این مطلب را از دست ندهید. ترفند هایی که در ادامه برای جذب بازدید کننده و موفقیت در یوتیوب برای شما شرح می دهیم، بسیار کاربردی هستند و مسیر شما را در یوتیوب بسیار هموارتر می کنند:
1– انتشار مرتب محتوا
اول از هر چیز، شما برای موفقیت در هر کاری نیاز به نظم دارید. در صورتی که نظم مورد نظر را در کار خود نداشته باشید، در بلند مدت دچار رکود یا پسرفت خواهید شد. انتشار ویدیو در یوتیوب نیز به همین صورت است. به عنوان مثال اگه شما یک سری ویدیو را در یک پلی لیست در یوتیوب منتشر می کنید، بهتر است زمان های انتشار محتوا را به مخاطبان خود اطلاع دهید. مثلا هر پنجشنبه یا آخرین روز هر ماه و…
در صورتی که برنامه انتشار محتوای شما منظم نباشد یا اینکه خیلی دیر به دیر محتوا منتشر کنید، مخاطبان شما سرد شده و شما با ریزش سابسکرایبر روبرو خواهید شد.
2– انتخاب نام کاربری شناخته شده
نام کاربری که برای یوتیوب انتخاب می کنید، ترجیحا با نام کاربری تان در شبکه های اجتماعی دیگر یکسان باشد. این مسئله کمک می کند افرادی که در شبکه های اجتماعی دیگری مخاطب شما هستند، راحت تر بتوانند شما را در یوتیوب نیز پیدا کنند و ویدیو های شما ببینند.
از طرفی اگر به عنوان مثال اسم شما یاسمین است اما همه شما را با نام «یاسی» می شناسند و یا با لقب خاصی شناخته شده اید، بهتر است از آن نام یا لغب شناخته شده استفاده کنید تا مخاطبان راحت تر شما در سرچ یوتیوب پیدا کنند.
3– سئوی یوتیوب
محتوای های منتشر شده در یوتیوب نیز مانند گوگل یا اینستاگرام، نیاز به سئو و بهینه سازی دارند. وقتی شما محتوا های خود را سئو می کنید، به این معناست که آن ها را برای موتور های جستجو بهینه سازی می کنید. در این صورت می توانید در سرچ یوتیوب یا حتی سرچ گوگل، جزو اولین ها باشید.
در ادامه به عوامل موثر در سئو یوتیوب به طور مختصر اشاره می کنیم:
- انتخاب نام مناسب
درباره تاثیر نام کاربری در دیده شدن، کمی قبل تر صحبت کردیم. علاوه بر نام کاربری، نام (Name) کانال یوتیوب شما در جذب محتوا و سئوی یوتیوب شما موثر است. نام کانال یوتیوب شما می تواند نام برند شما باشد یا نامی باشد که با آن شناخته شده اید. همچنین می توانید از کلمات کلیدی مخصوص به خود نیز در انتخاب نام کانال استفاده کنید.
- انتخاب عنوان مناسب برای ویدیو ها
عنوان ویدئو های یوتیوب شما باید دارای حداقل 5 کلمه باشد. این 5 کلمه شامل کلمه کلیدی و توضیحاتی پیرامون آن است. به عنوان مثال ممکن است کلمه کلیدی شما «وحشتناک» باشد. بنابراین عنوان ویدیو شما ممکن است چیزی شبیه به این باشد «10 مکان وحشتناکی که هرگز نباید بروید»
برای یافتن کلمات کلیدی یا عنوان های مناسب می توانید از قسمت سرچ خود یوتیوب یا ابزار هایی مانند Moz Keyword Explorer یا UberSuggest استفاده کنید. - استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات ویدیو
بهتر است برای ویدیویی که در یوتیوب منتشر می کنید، حداقل 250 کلمه در قسمت توضیحات بنویسید که این 250 کلمه شامل کلمه کلیدی شما باشد. همچنین می توانید در این قسمت به سایت خود یا پیج اینستاگرام و… لینک دهید.
- استفاده از آنالیتیکس کانال
آنالیتیکس کانال یا channel analytics بخشی است که شما می توانید آن را در قسمت داشبورد یوتیوب پیدا کنید. این قسمت تحلیل هایی را در مورد کانال یوتیوب تان به شما ارائه می دهد که کمک می کند نقایص کار خود را برطرف کنید و محتوا های بهتری تولید کنید.
بیشتر بخوانید: مقایسه امکانات آپارات و یوتیوب، کدام بهتر است؟
4– برای کانال خود پلی لیست ایجاد کنید
سعی کنید ویدیو های شما دسته بندی شده و مرتب باشند. برای این کار می توانید تعدادی پلی لیست ایجاد کنید و ویدیو های مربوط به هر پلی لیست را در آن قرار دهید. به این صورت مخاطبان راحت تر ویدیو مورد نظر خود را پیدا می کنند و ویدیو هایتان بازدید بیشتری می گیرند.
به عنوان مثال همه ولاگ هایتان را در پلی لیست «ولاگ»، ویدیو های آموزشی را در پلی لیست «آموزشی»، ویدیو های چالشی و فان را در پلی لیست «چالش» قرار دهید و…
5– لایک بخرید!
خرید لایک یوتیوب یکی از روش هایی است که می تواند شما را سریع تر به موفقیت برساند. هر چه تعداد لایک های شما بیشتر باشد، یوتیوب ویدئوی شما را محبوب تر تشخیص می دهد و آن را به افراد بیشتری نمایش خواهد داد. در نتیجه ویدئوی شما بیشتر دیده می شود و درآمد شما از یوتیوب افزایش خواهد یافت.
سخن آخر : یوتیوب بهترین بستر برای درآمد از طریق تولید محتوا است که هنوز هم بسیار جای پیشرفت در ایران دارد چرا که بسیاری از افراد هستند که هنوز با این پلتفرم آشنایی زیادی ندارند و از آن استفاده نمی کنند.
اگر به دنبال درآمد دلاری و دیده شدن هستید، وقت را از دست ندهید و همین الان با راه اندازی یک کانال یوتیوب و شروع به فعالیت در آن، یک منبع درآمد فوق العاده برای خود ایجاد کنید.