مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره والیبال و قوانین آن + فایل PDF

تحقیق در مورد تاریخچه ورزش والیبال و نکات مهم و قوانین Volleyball

تحقیق در مورد ورزش والیبال : ورزش والیبال یک بازی محبوب و قابل اجرا برای تمامی گروه های سنی است که در بسیاری از مناطق جهان به عنوان یکی از اساسی ترین ورزش های تفریحی و ورزش های رقابتی شناخته شده است.

به طور کلی والیبال به تنیس تشبیه شده است با این تفاوت که در والیبال بازیکنان انفرادی بازی نمی کنند و توپ را از روی تور رد نمی کنند. در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا به طور کامل در مورد ورزش والیبال صحبت می کنیم.

تحقیق پیشنهادی: تحقیق در مورد ورزش شنا

تحقیق درباره والیبال

تحقیق درباره والیبال

در این بازی هر تیم در  دو سوی یک تور قرار می گیرند و سعی می کنند تا توپ را با گدراندن از تور در زمین تیم مقابل فرود آوردند.

هر تیم در والیبال دارای شش بازیکن می باشد که سه بازیکن در خط پشتی و سه بازیکن دیگر در خط جلویی قرار می گیرند. در این بازی هر تیم تلاش می کند که توپ را در زمین حریف فرود آورد و اگر موفق به این کار شود، امتیاز می گیرد. 

در این بازی هر تیم که سه ست 25 امتیازی را ببرد برنده می شود. اگر هر دو تیم دو ست را برده باشند، ست بعدی 15 امتیازی خواهد بود و هر کس 15 امتیاز نهایی را بگیرد برنده ست و بازی خواهد شد.

تاریخچه ورزش والیبال

والیبال در سال 1895 در آمریکا برای اولین بار ابداع شد و شهرت جهانی آن پس از المپیک 1964 توکیو در بازی های المپیک قرار گرفت و مشهور شد. این ورزش در تمامی جهان محبوب است ولی در برزیل و ایتالیا محبوب تر است.

ورزش والیبال که در ابتدا مینتونت (Mintonette) نامیده می‌شد در سال ۱۸۹۵ – یعنی چهار سال پس از تولد بسکتبال – توسط فردی بنام ویلیام جی. مورگان ابداع شد.

مورگان متولد سال ۱۸۷۰ در شهر نیویورک بود که پس از تحصیل در کالج جوانان مسیحی مسئولیت تهیه برنامه‌های ورزشی برای سلامتی و تندرستی مردان به او واگذار شده بود. او این بازی را با ترکیب بازی‌های بسکتبال ، تنیس و هندبال ایجاد کرد و هدفش طراحی ورزشی بود که برای افرادی که تمایل به تحرک کمتری دارند، مناسب باشد.

قوانین بازی در ابتدا بسیار ساده بود چرا که بیشتر از آن که شبیه ورزش باشد، یک تفریح محسوب می‌شد اما به تدریج پس از آن که این ورزش در کشورهای دیگر به خصوص فیلیپین  نیز علاقه‌مندانی یافت، لزوم تدوین قوانین رسمی برای آن احساس شد.

تور اولیه‌ای که برای این بازی در نظر گرفته شده بود با ایده از تنیس ، ۲ متر انتخاب شد و با توپ بسکتبال شبیه به بازی هندبال انجام می‌شد. این ورزش تا سال ۱۹۰۰ توپ مخصوصی برای خود نداشت و با هر توپی – از جمله توپ بسکتبال  آن را بازی می‌کردند. هدف هر تیم آن بود که توپ را در زمین حریف فرود بیاورد و در این راه توپ در دست یاران خودی می‌چرخید.

در سال ۱۹۱۲ امتیازهای هر گیم ۲۱ تعیین شد و ارتفاع تور نیز بیشتر شد. فیلیپینی‌ها اولین قانون مدون برای این بازی را در سال ۱۹۱۶ تهیه کردند و به دنبال آن در سال ۱۹۲۸ اتحادیه والیبال ایالات متحده آمریکا تشکیل شد و به وضع قوانین این ورزش اقدام کرد.

 تحت تأثیر محبوبیت فراوان بسکتبال در بین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود ورزشی را به وجود آورد که بازی از روی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد.

زمین والیبال و ابعاد آن

ابعاد زمین والیبال بسته به استانداردهای لیگ و قوانین مصوب فدراسیون والیبال متفاوت است. اندازه زمین والیبال در رشته های مختلف ورزشی متفاوت خواهد بود. زمین والیبال مستطیل شکل و دارای ابعاد 18 متر طول و 9 متر عرض است.

این ابعاد به عنوان یک قانون اثبات شده برای زمین والیبال نوشته شده است که شامل تمامی وسایل نصب شده روی آن می شود، تمامی کشورهای جهان که دارای تیم والیبال و باشگاه هستند مجاز خواهند بود به آن احترام بگذارند. اگر این استانداردها در مسابقات جهانی رعایت نشود امکان بازی در خانه وجود نخواهد داشت.

توپ والیبال

توپ والیبال به شکل کروی و از جنس چرم است و شامل توپی پلاستیکی یا ماده ای شبیه آن می شود. قسمت رویی آن یک رنگ است و قسمت تویی توپ باید روشن تر باشد.

محیط توپ ۶۵ تا ۶۷ سانتی متر می باشد و وزن آن حدود ۲۵۰ گرم است.

دانلود فایل PDF تحقیق درباره والیبال

تحقیق پیشنهادی :
تحقیق در مورد شیوه کارکرد باتری ها
و
تحقیق کاربرد انواع پلاستیک ها و ویژگی آن ها

☑️ در این تحقیق در مورد ورزش والیبال و قوانین آن را به شیوه کامل برای شما بیان کردیم شما می‌توانید نظرات خود را برای ما بنویسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

  1. عالییییبیییییییییی اطلاعات زیادی یاد گرفتم با تت اینکه دو سال والیبال حرفه ای کار میکردم ممنون بابت سایت خوبتون😊😊😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − دو =