اخبارعلمی

تحقیق درباره صرفه جویی در مصرف آب ⚜️ + اهمیت و راهکارها

تحقیق درباره چگونه در مصرف آب صرفه جویی کنیم برای کلاس دوم ، سوم و هفتم متوسطه

تحقیق درباره صرفه جویی در آب برای مدرسه ؛ بر اساس آمار سازمان آب کشور با کاهش باران میزان آب در ایران به طرز چشمگیری کاهش یافته است با صرفه جویی در آب می‌توانید به خود و جامعه کمک بسیاری کنیم. در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم مطالبی را در خصوص «راه های صرفه جویی در مصرف آب» بیان کنیم، با همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد منابع آب آشامیدنی

تحقیق درباره صرفه جویی در آب

صرفه جوی در مصرف آب در خانه

در این قسمت چندین راهکار برای صرفه جویی در مصرف آب در خانه بیان می کنیم.

🚰 نشتی نداشتن شیر و لوله‌های آب: سعی کنید شیر و لوله‌های خانه را چک کنید تا نشستی نداشته باشد؛ زیرا یک چکه کوچک آب از شیر قدیمی و خراب حدود ۷۵‌ لیتر آب در روز هدر می‌دهد و در صورت نشت‌های بزرگ لیتر بیشتری از آب به هدر خواهد رفت.

🚰 عایق بندی لوله‌های آب: عایق بندی لوله‌های آب کار راحت و کم هزینه است، این روش باعث می‌شود آب سریع داغ شود و از هدر رفتن آب در هنگامی که منتظر گرم شدن آن هستید جلوگیری کند.

🚰 دوش‌های کوتاهتر بگیرید: یکی از راه‌های صرفه جویی در آب هنگام دوش گرفتن این است که موقع شستن خود آب را ببندید و برای شست و شوی کف‌ها و صابون آی را باز کنید با یک دوش۴ دقیقه‌ای حدود ۷۵ لیتر تا ۱۵۰‌ لیتر اب مصرف می‌شود.

🚰 موقع مسواک زدن آب را ببندید: هنگامی که مسواک می‌زنید نیازی نیست آب را باز کنید، ابتدا آب را باز کنید و مسواک خود را خیس کند و آب را ببندید و پس از اتمام مسواک برای آب کشیدن دهان آن را باز کنید.

🚰 ماشین لباسشویی و ظرفشویی را پر استفاده کنید: برای صرفه جویی بهینه در مصرف آب لباسشویی و ظرفشویی یا با ظرفیت کامل استفاده کنید.

صرفه جویی در مصرف آب در حیاط خانه و باغ

در این قسمت می‌خواهیم در خصوص صرفه جویی در مصرف آب در حیاط و باغ مطالبی را ارائه بدهیم.

  • گیاهانی مقاوم در برابر بی آبی بکارید: تعداد زیادی از گیاهان وجود دارند که به آب کمتری نیاز دارند تا طراوت خود را حفظ کنند سعی کنید چنین گیاهانی که با منطقه شما سازگار است را در باغچه بکارید.
  • به اندازه و به موقع به باغچه آب بدهید: بیشتر باغچه‌ها تنها به یک بار آبیاری در هفته نیاز دارند، حتی در فصل‌های خشک می‌توانید آبیاری را متوقف کنید.
  • باغچه را عمیق آبیاری کنید: سعی کنید آبیاری به باغچه را به اندازه انجام دهید تا آب به ریشه گیاه نفوذ می‌کند، آبیاری سطحی باعث تبخیر می‌شود و به ریشه گیاه نخواهد رسید.
  • موقع شستن ماشین شیر آب را باز نگذارید: سعی کنید برای شست و شو ماشین را به کارواش بروید ولی اگر قصد دارید خودتان ان را بشویید با استفاده از یک سطل آی و شوینده این کار را انجام دهید و از اب کشیدن با شلنگ خودداری کنید، در این روش حدود ۵۰۰‌ لیتر در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.
  • کف حیاط را اب ندهید: در هنگام آبیاری باغچه حواستان باشد که شلنگ را به گونه‌ای تنظیم کنید که به گل و گیاهان آب برسد و آب به کف حیاط ریخته نشود.
  • نشستی لوله‌های در حیاط را چک کنید: نشتی ‌های لوله در باغ و حیاط خانه زیاد به چشم نمی آید، اما موجب به هدر رفتن اب می‌شود سعی کنید به طور مدوام نشتی شلنگ‌ها و شیرهای اب را چک کنید.

☑️ به پایان تحقیق درباره صرفه جویی در آب رسیدیم، اگر شما نیز روشی برای صرفه جویی و کم کردن مصرف آب می دانید حتما آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق در مورد منابع آب آشامیدنی
تحقیق درباره چرخه آب
تحقیق در مورد هشدار درباره‌ی مصرف نادرست آب

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 5 =