اخبارعلمی

تحقیق در مورد آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

مقاله ای کامل در رابطه با آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان و نقش تفکر خلاق و تفکر انتقادی در یادگیری دانش آموزان

تحقیق درباره آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان : اغلب روانشناسان و کارشناسان تربیتی بر این معتقدند که اگر بخواهیم تفکر و توانایی ذهنی افراد را به بهترین شکل ممکن بهبود ببخشیم، باید از کودکی این موضوع را شروع کنیم و از شیوه ها آموزشی مناسب بهره ببریم. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق در مورد آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

مقاله در مورد آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

برای پرورش تفکر در کودکان راه ها و روش های گوناگونی وجود دارد که در بین آن ها یکی از بهترین و لذت بخش ترین سبک ها که به پرورش تفکر کمک می کند، استفاده از بازی ها است. زیرا بازی کردن بر رشد فکری کودکان بسیار تاثیر می گذارد و کودک هم این سبک را دوست دارد.

همچنین بازی کردن در کنار پرورش قدرت تفکر در کودکان منجر به ایجاد لذت و رشد خلاقیت کودکان می شود و کودک را قادر می سازد تا جهان را بهتر درک کند و فهم اجتماعی و فرهنگی خود را گسترش دهند. افکار و احساساتشان را بیان کنند و یاد بگیرند که دیدگاه ها و نظرات افراد دیگر را هم در نظر بگیرند.

بعلاوه جهانی که ما در آن زندگی می‌کنیم بسرعت در حال تغییر است و سرعت این تغییرات به حدی است که ما نمی‌دانیم فرزندانمان در بزرگسالی با چه مسائلی روبرو خواهند شد ولی میدانیم برای اینکه بتوانند با این مسائل روبرو شوند باید فکرِ پرورش یافته و خلاق داشته باشند و بازیهای مناسب می‌تواند به این امر کمک شایانی کند.

در دنیای امروزی انواع مختلف بازی وجود دارد و تنوع بسیاری از آن سبب شده تفکر در کودکان و نوجوانان بهتر شود. انواع بازی ها به شرح ذیل است :

بازی های فیزیکی : آن دسته از بازی ها هستند که کودکان در آن ها از عضلاتشان استفاده می کنند و بدنشان در این جور بازی ها درگیر هستند. مثال : شنا و دوچرخه سواری

بازی های اخلاق : این جور بازی ها از تخیل کودک نشأت می گیرد به کودک اجازه می دهد تا ایده های جدید را امتحان کند و از تخیلش در ساخت چیز های تازه بهره بگیرد. مثال : لگو و خمیر بازی

 بازی‌های زبانی: بچه ‌ها دوست دارند با الگو های زبانی و صدا ها بازی کنند . بازی های زبانی شامل بازی های بچه ‌ها با کلمات و صدا ها می‌ شوند. جوک‌ ها و داستان های خنده ‌دار و تغییر دادن تن صدا نمونه ‌ای از بازی‌ های زبانی ‌اند.

بازی های وانمودی : در این دسته از بازی ها، بچه ها وانمود می کنند که موضوعات و کار ها و … که در بازی دارند کاملا واقعی است . مثال این بازی ها را در اکثر بچه ها دیدیم .

 بازی‌های با قاعده: در این شیوه بچه‌ ها از یک سری قوانین پیروی می‌ کنند تا به هدف مشترکشان برسند. مثال : بازی های کامپیوتری.

 بازی‌های نظارتیوقتی است که کودک به بازی دیگران نگاه می ‌کند ولی خودش درگیر بازی نیست مثل گفتگو کردن و نظر دادن در مورد بازی بدون اینکه خودش بازی کند.

بازی هایی مثل بازی بساز بساز، بازی آیینه، بازی نقاشی زشت، بازی دلایل و بازی ذره بین این موقعیت را برای کودکان ایجاد می کند که قدرت تفکر خود را افزایش دهند.

همچنین بخوانید:‌
تحقیق در مورد مزایا و معایب بازی های رایانه ای
و
تحقیق در مورد چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم

☑️ به پایان تحقیق در مورد آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان رسیدیم، اگر نظری درباره این مقاله داشتید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − دو =