مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب صفحه ۶۲ ریاضی هشتم ⚡️ پاسخ فعالیت و کاردرکلاس

پاسخ گام به گام فعالیت و کاردرکلاس صفحه 62 ریاضی کلاس هشتم از فصل 4 جبر و معادله با جواب و راه حل کامل

جواب صفحه ۶۲ ریاضی هشتم : در این قسمت به حل گام به گام جواب فعالیت و کاردرکلاس صفحه 62 ریاضی هشتم متوسطه مربوط به پیدا کردن مقدار یک عبارت جبری از فصل ۴ جبر و معادله را برای تان کامل در بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای شما دانش آموز فعال و کوشا آماده کرده ایم.

همچنین بخوانید : جواب کاردرکلاس صفحه ۶۱ ریاضی هشتم

گام به گام صفحه ۶۲ ریاضی هشتم
گام به گام صفحه ۶۲ ریاضی هشتم

جواب فعالیت صفحه ۶۲ ریاضی هشتم

در پاسخ به فعالیت صفحه 62 ریاضی هشتم داریم :

۱- تفاوت x۲ و ۲x چیست؟

x۲= x × x
۲x = x + x

۲- مانند نمونه، طرف دیگر تساوی‌ها را بنویسید.

۳ × ۳ = ۳۲
۵- × ۵- = ۲(۵-)
a۲ = a × a
☑️ × ☑️ = ۲☑️
ꕔ۲ = ꕔ × ꕔ
(a+b)×(a+b) = به توان ۲ (a+b)

۳- جدول زیر را برای مقدارهای مختلف a و b کامل کنید.

جواب سوال ۳ فعالیت صفحه ۶۲ ریاضی هشتم

از مقایسه دو ردیف آخر، چه نتیجه‌ای می‌گیرید؟
نتیجه می گیریم ۲(a+b)≠a۲+b۲

۴- مانند نمونه، عبارت‌ها را ساده کنید.

جواب سوال ۴ فعالیت صفحه ۶۲ ریاضی هشتم

جواب کاردرکلاس صفحه ۶۲ ریاضی هشتم

در پاسخ به کاردرکلاس صفحه 62 ریاضی هشتم داریم :

۱- مانند نمونه، تساوی‌ها را کامل کنید.

جواب سوال ۱ کاردرکلاس صفحه ۶۳ ریاضی هشتم

۲-  چرا ba=ab است؟ (از کدام خاصیت ضرب استفاده می‌شود؟) خاصیت جابه‌جایی

۳- عبارت زیر را ساده کنید.

−(a+b)۲=
−(a+b)(a+b)=−(a۲+۱ab+۱ab+b۲)
=−(a۲+۲ab+b۲)=−a۲−۲ab−b۲

آیا منفی به توان ۲ می‌رسد؟ خیر چرا؟ زیرا بیرون پرانتز هست.

🚀 اگر در هر صفحه ای از کتاب ریاضی هشتم دبیرستان مشکل و یا ایراد درسی داشتید حتما برای ما در قسمت دیدگاه بنویسید تا ما در اسرع وقت بتوانیم به سوال شما پاسخ بدهیم و مشکلات درسی شما دانش آموزان پایه هشتمی های گرامی را حل نماییم.

⚠ نکته : برای حل مسائل ریاضی حتما قلم و کاغذ کنار در خود داشته باشید تا به تمرین کردن بپردازید تا کامل کتاب ریاضی را یاد بگیرید. این یکی از بهترین روش های ثابت شده حل مسئله ریاضی است.

همچنین بخوانید : جواب فعالیت صفحه ۶۰ ریاضی هشتم

☑️ در این بخش جواب فعالیت و کاردرکلاس صفحه ۶۲ ریاضی هشتم را مرور کردیم، شما می توانید با اضافه کردن عبارت ماگرتا در آخر جستجوهای درسی تان در گوگل به بهترین پاسخ ها دسترسی پیدا کنید. اگر سوالی دارید آن را از قسمت دیدگاه بپرسید تا معلمان و کارشناسان ما به آن پاسخ بدهند. 👌😊

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫42 دیدگاه ها

  1. من کلاس هشتم هستم و به کلاس اول و دوم و سوم تدریس ریاضی و علوم و … یاد میدهم و در کلاس آنها تدریس میکنم

    1. مگه منفی در منفی مثبت نمیشه پس چرا سوال 1کاردرکلاس (X²_)دوتا منفی 2Xنوشته که بشه مثبت؟

    1. ببین ما ۲ به توان ۲ داریم که میشع ۴ و این هارو تکرار میکنیم میریسم به ضریب مجهول و انهارو ضرب میکنیم و یاد میگیری، من با همین روش نمره مهر ام شد ۱۸،۷۵

    1. ببین اول ضرب میکنیم یعنی a.a_a.b_b.a_b.b
      که جوابش میشه(a²+2ab+b²)-
      بعد همه ی اعداد رو در اون منفی اولی ضرب میکنیم که انگار همه مثبت های قبل از اعداد منفی میشن
      ودر ضمن اون مثبت ها از ضرب مثبت در مثبت که میشه مقبت به دست میاد مثلا(a*b) که میشه 1ab+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =