مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب اطلاعات جمع آوری کنید صفحه ۱۱۹ و ۱۲۳ علوم هفتم درس ۱۴

پاسخ اطلاعات جمع آوری کنید صفحه 119 - 123 فصل 14 علوم هفتم درس گردش مواد

اطلاعات جمع آوری کنید صفحه ۱۱۹ و ۱۲۳ درس چهاردهم علوم کلاس هفتم در رابطه گردش مواد و خون انسان می باشد که می توانید جواب آن را در ادامه در بخش آموزش و پرورش ماگرتا مطالعه نمایید.

همچنین بخوانید‌: اطلاعات جمع آوری کنید صفحه ۱۱۴ علوم هفتم

جواب اطلاعات جمع آوری کنید صفحه ۱۱۹ و ۱۲۳ علوم هفتم

جواب اطلاعات جمع آوری کنید صفحه ۱۱۹ علوم هفتم

درون قلب، دریچه های دهلیزی ـ بطنی و سینی قرار دارند. به نظر شما وجود این دریچه ها چه اهمیتی دارد؟ با استفاده از منابع مختلف درباره این دریچه ها اطلاعاتی را جمع آوری و در کلاس گزارش کنید.

وظیفه دو دریچه میترال (بین دهلیز و بطن چپ) و دریچه سه لختی (بین دهلیز و بطن راست) : هنگامی که خون از دهلیزها وارد بطن ها می شود این درچه ها بسته شده و نمی گذارند و خون به دهلیز برگردد.

وظیفه دریچه های سینی (ابتدای سرخرگ آئورت) و سرخرگ ششی که از بطن راست خارج می شود : بعد از خروج خون از بطن های نمی گذارند مجددا خون به بطن ها برگردد.

صدای تاپ تاپی که از قلب انسان شنید می شود نیز مربوط به بسته شدن این دریچه ها می باشد و هر کدام صدای خود را دارد یکی بلند و دیگری کوتاه می باشد.

پاسخ اطلاعات جمع آوری کنید صفحه ۱۲۳ علوم هفتم

الف) در مورد تعداد انواع یاخته های خونی تحقیق، و گزارش خود را به کلاس ارائه کنید.

گلبول قرمز ۶۵ میلیون، گلبول های سفید ۷۶ هزار، پلاکت ها ۲۵۰ هزار در میلی متر مکعب خون می باشد. حجم اصلی سلول های خونی را گلبول های قرمز تشکیل می دهد که ۷۰۰ برابر گلبول های سفید و ۲۰ برابر پلاکت ها هستند.

ب) شکل رو به رو یک برگه آزمایش خون را نشان می دهد. در این برگه WBC یاخته های سفید و RBC یاخته های قرمز خون را نشان می دهد. موارد دیگر در این برگه چه چیزهایی را نشان می دهند؟

hb : هموگلوبین خون
platelets : تعداد پلاکت ها

neutrophils و 0lymphocytes و monocytes و Eosinophil نوعی گلبول سفید هستند که وظیفه دفاع از بدن در برابر میکروب ها و ویروس ها را دارند.

اعدادی که در مقابل هر یک از این موارد نوشته شده است، مقدار نرمالی است که باید در خون ما باشد و اگر نتیجه آزمایش برابر با این اعداد نباشد باید علت را از دکتر جویا شد.

✅ در این نوشته جواب اطلاعات جمع آوری کنید صفحه ۱۱۹ و ۱۲۳ علوم هفتم از درس چهاردهم که در رابطه با گردش مواد بود را بررسی کردیم، اگر سوال یا پیشنهادی دارید از قسمت نظرات آن را بپرسید همچنین برای دیدن پاسخ سایر بخش ها کافیست آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل جست و جو کنید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫14 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =