اخبارعلمی

تحقیق در مورد کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام

مقاله درباره کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام برای علوم نهم و مطالعات ششم

تحقیق درباره کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام: کشور ایران، معروف‌ترین کشور تولید نفت و ذخایر معدنی است. این کشور از نظر انرژی‌های سوختی، مانند نفت و بنزین و گاز، غنی است. از این رو، عمده درآمد آن از این راه به دست می‌آید.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام، توصیه می‌کنیم به خواندن این مقاله از بخش تحقیق ماگرتا ادامه دهید.

تحقیق در مورد کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام

اهمیت تولید داخلی در کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت

یکی از عوامل تأثیرگذار در ایجاد خلاقیت و خلق ‌ایده جدید، محدودیت و نیاز می‌باشد. تحریم‌های بیرحمانه دولت آمریکا علیه ایران، موجب ایجاد خلاقیت شده است. کشور ایران، از گذشته به حال، به واسطه هنر و فرهنگش، در دنیا معروف است. با توجه به وسعت هنر های داخلی، می‌توان روی تولیدات داخلی تمرکز کرد و آن را به عنوان منبع درآمد کشور به حساب آورد.

صنایع و هنر‌های معروف دستی ایران عبارتند از

  • قلاب بافی
  • صنعت چرم
  • صنعت کشاورزی
  • صنعت گردشگری
  • و…

صنعت کشاورزی

یکی از مشاغل قدیمی و مهم مردم ایران، کشاورزی است. مهمترین محصول کشاورزی ایران، زعفران است که گیاهی ارزشمند و کمیاب می‌باشد. این گیاه خالص و مرغوب در ایران، علی خصوص در شهر قائن خراسان کشت می‌شود. کشت زعفران در هر خاک و آب و هوایی ممکن نیست، از این رو کشور های زیادی تمایل به خرید و واردات آن دارند. یکی از راه‌های افزایش درآمد کشور، افزایش تولید زعفران با حفظ کیفیت آن است.

صنعت گردشگری

یکی از جذاب‌ترین صنایع ایران، صنعت گردشگری این کشور است. صنعت گردشگری، نقش مهمی در اقتصاد و درآمد کشورها دارد. همانطور که می‌دانید ایران، کشوری با ۴ آب و هوای مختلف است که در آن زیست بوم‌های مختلفی وجود دارد. این کشور به دلیل دارا بودن مناطق تاریخی، تفریحی با قومیت‌ها مختلف، مقصد بسیاری از توریست‌های جهانی می‌باشد. در صورتی که این موضوعات به درستی و روشنی به سراسر جهان ‌شناسانده شود، می‌توان از آن در راستای جذب گردشگر و افزایش درآمد کشور استفاده کرد.

صنایع دستی

صنایع دستی ایران، از قدیمی‌ترین و جذاب‌ترین صنایع ایران است که از زنان هنرمند ایرانی به جای مانده است. همانطور که می‌دانید، هر منطقه از این کشور، دارای صنایع دستی مخصوص به خود می‌باشد. برای مثال زنان استان سیستان و بلوچستان، مشغول سوزن دوزی هستند، این هنر جذاب و فوق‌العاده زیبا، رایج‌ترین هنر این منطقه است. از هنر های دستی سایر شهر های ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میناکاری
  • سفالگری
  • قلم زنی
  • خاتمکاری
  • کاشی کاری
  • و…

اغلب این هنر‌های دستی، مخصوص کشور ایران و همان منطقه می‌باشد. از این رو با صادرات این محصولات به سراسر جهان، می‌توان بودجه کشور را افزایش داد.

صنعت چرم در تولید پوشاک

یکی از صنایع پولساز و کاربردی ایران، صنعت چرم در تولید کالا های ایرانی است. این صنعت، مهم‌ترین منبع درآمد کشور است که با تکیه به آن، می‌توان وابستگی اقتصاد کشور را به نفت خام کاهش داد. همانطور که می‌دانید از چرم، در تولید کیف و کفش استفاده می‌شود. این محصولات مرغوب و با کیفیت، در شهر های تبریز و مشهد تولید شده و به سایر کشور های صادر می‌شوند.

همچنین بخوانید:
تحقیق در مورد راه حل برای احیای دریاچه ارومیه
و
تحقیق در مورد آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

☑️ به پایان تحقیق در مورد کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام رسیدیم، اگر دیدگاهی داشتید حتماً آن را با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =