اخبارعلمی

تحقیق درباره یک فرد موفق ایرانی و راز موفقیت او

مقاله دانش آموزی درباره یکی انسان های موفق ایرانی و مسیر موفق شدن آن

تحقیق درباره یک فرد موفق ایرانی، حسین فتاحی مدیر شرکت امرسان است که در سال‌های اخیر این شرکت رشد چشمگیری داشته است، در این نوشتار از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره این فرد موفق ایرانی مطالبی را ارائه دهیم با ما همراه شوید.

همچنین بخوانید: تحقیق درباره زندگی افراد موفق ایران

تحقیق درباره یک فرد موفق ایرانی و راز موفقیت او

زندگینامه حسین فتاحی

مهندس سلطان حسین فتاحی در روستای کسلان میانه در سال ۱۳۳۶ به دنیا آمد حسین فتاحی فرزند دوم خانواده بود و در سن ۴ سالگی پدر خود را از دست داد و سرپرستی او را عمویش برعهده گرفت.

عمویش یک فرد نظامی بود و برای ماموریت به شهر قائم رفت و حسین فتاحی کلاس اول نایین و کلاس دوم را در مراغه به اتمام برساند و بعد از آن تا سن ۱۲ سالگی در شهر میانه به تحصیل خود ادامه داد. حسین فتاحی در سن ۱۲ سالگی با امتحان ورودی در هنرستان کارخانه آزمایش هم زمان به کار و تحصیل مشغول شد.

فعالیت حسین فتاحی

حسین فتاحی در سال ۱۳۵۵ در دانشگاه علم و صنعت در رشته برق قبول شد، اما به دلیل که نتوانست ۱۵۰‌ ‌‌هزار تومان برای تضمین تهیه کند نتوانست به این دانشگاه برود.

او در دوشان تپه سربازی خود را در نیروی هوایی گذراند و مسئول ساختمان آموزش شد و در همان دوران زبان انگلیسی را آموخت. هنگامی که سربازی او تمام شد به شرکت ساراول برگشت و رز این شرکت مشغول به کار شد و این سبب شد تجربه اش ارتقا پیدا کند و موفق به طراحی کولر ابی و آبگرمکن نفتی شود.

در آن زمان مدیر عامل ساراول می‌خواست حقوق او را افزایش دهد اما حسین فتاحی نپذیرفت و از او خواست که هنگام سر زدن به خط تولید به او اجازه همراهی دهد تا با شیوه‌های برخورد با کارگران و رفع اشکال ها در حوزه فنی آشنا شود و از نزدیک ببیند.

مدیر عامل نیز پذیرفت و به او فرصت اشتباه کردن داد سپس حسین فتاحی مسئول کمیته فنی شورای کارگری ساراول شد در آن هنگام که تصمیم گرفت کولر آبی و آبگرمکن نفتی را طراحی کند گروهی تشکیل داد و حدود سه ماه به طراحی پرداختند و در طی ۶ ماه موفق شدند آن‌ها را به تولید برسانند.

کار در کارگاه

حسین فتاحی در سال ۱۳۶۳ تصمیم گرفت که یک کسب و کار مستقل داشته باشد به همین دلیل استعفا داد و به دنبال کار آزاد رفت. او ابتدا به تعمیرات انواع کولر سای بای ساید پرداخت و در ازای تعمیرات آن درصدی را گرفت و همزمان مدیریت یک کارگاه کلمن سازی را برعهده گرفت.

سپس به فکر طراحی فریزر با امکانات کابینت سازی افتاد او این کار در یک پارکینگ ۵۰ متری در خیابان کوکاکولا آغاز کرد و در ابتدا از پشت شیشه یک مغازه با فرایند تولید کابینت نگاه می‌کرد او ساعت‌ها پشت شیشه مغازه می‌نشست و به فعالیت کابینت سازی نگاه می‌کرد.

فعالیت‌های حرفه‌ای حسین فتاحی

حسین فتاحی با شخصی قراردادی بست که به مدت یک هفته او کارگرانش را به او اجاره بدهد، او و تیمش در طول این هفته شبانه و روز کار کردند و حدود ۸ بدنه سالم را ساختند او طی دو ماه موفق شد که یخچال فریزرهایی که مدت‌ها به دنبال ساخت آن‌ها بود را بسازد.

کارخانه‌های حسین فتاحی

  • یخچال امرسان تولید کننده یخچال خانگی سفید
  • شرکت یاس بنفش وارد کننده مواد اولیه
  • شرکت گردریک صادرات
  • شرکت امرسان خدمات
  • شرکت دانفوتک واردات محصول

مقالات پیشنهادی:‌
تحقیق درباره تکنولوژی و فناوری های جدید
و
تحقیق درباره نیروی انتظامی

⭕️ به پایان تحقیق درباره یک فرد موفق ایرانی و راز موفقیت او رسیدیم، شما چه برداشتی از این مقاله داشتید؟ حتما آن را از قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫4 دیدگاه ها

  1. بسیار عالی براشون آرزوی سلامتی دارم هم رفاه برای خودشون و خانوادشون فراهم کردن هم چند هزار نفرو شاغل کردن آفرین و احسنت به پشتکارشون ,,👏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =