اخبارعلمی

تحقیق درباره سگ ها ⚜️ دانش آموزی و کوتاه

تحقیق دانش آموزی و خلاصه درباره سگ ها مناسب اول ابتدایی

تحقیق دانش آموزی درباره سگ برای تمامی پایه ها ؛ سگ اولین جانوری است که به دست انسان‌ها اهلی شد و انسان‌ها نقش مهمی در زندگی این حیوان داشته اند در این مقاله از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم در خصوص این حیوان مطالبی را بیان کنیم با ما همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره فلس یا پولک ماهی ها

تحقیق دانش آموزی درباره سگ

تحقیق درباره سگ ها و مشخصات ظاهری

سگ نخستین حیوانی است که توسط انسان‌ها اهلی شده است و حدود چندین هزار سال است که انسان در روند جفت‌گیری و پرورش این جانور مداخله داشته است. قد سگ‌ها معمولا از سطح زمین تا دو کتف آن ها ۱۵ سانتی متر می‌باشد و بیشترین ید مربوط به یکی از نژادی به نام چی واوا که ندود ۷۶ سانتی متر است.

طول عمر سگ‌ها به عوامل مختلفی مانند نژاد، سلامتی، بهداشت و تغذیه بستگی دارد اما مدت زمان تقریبی طول عمر آن‌ها حدود ۱۸ تا ۲۰ سالگی عمر می‌کنند البته برخی از سگ‌ها تا ۱۲ سالگی و نهایتا ۱۳ سالگی عمر می‌کنند. چشم‌های سگ‌ها بسیار جالب است در اطراف چشم‌های سگ ماهیچه‌هایی پدید آمده است ته حالتی کودکانه و جذاب به سگ می‌دهد این چشم‌ها توهم ارتباطی برای انسان‌ها بوجود می‌آورد.

انواع گروه سگ ها

سگ‌های شکاری: معروف‌ترین نژاد سگ‌ها، سگ‌های شکاری هستند و شامل نژاد های سگ پوینتر، سگ براک، سگ باست، سگ ستر، سگ رتویور می‌باشد.

سگ‌های تریر: نژاد های سگ زیادی در این گروه قرار دارند علت نامگذاری این سگ‌ها به این دلیل است که سگ‌هایی تریر حیواناتی مانند موش، گورکن، راسو را شکار و طمع می‌کنند.

سگ‌های نگهبان: این گروه از سگ‌ها بخاطر خلق و خوی تهاجمی، قدرت فیزیکی، پتانسیل حفاظت کردن از صاحب خویش، اموال و دارایی، خانواده صاحب خود، خانه را دارد به همین دلیل به آن‌ها سگ نگهبان می‌گویند. معروف‌ترین نژاد سگ‌های نگهبان شامل سگ گریت دین، سگ ماستیف، سگ دامبرمن، سگ جرمن شیپهرد، سگ راتویلر و… می‌باشد.

سگ‌های خانگی: این سگ‌ها برای زندگی در خانه و آپارتمان مناسب هستند و به عنوان حیوان مونس برای خانوم‌ها مطرح می‌باشند از معروف‌ترین نژاد این سگ‌های خانگی می‌توان به سگ بولداگ، سگ پاگ، سگ پودل، سگ پینچر و سگ اشپیستس اشاره کرد.

سگ‌های تازی: این سگ‌ها در مناطق بیابانی کره زمین زندگی می‌کنند و مهم‌ترین نژاد این سگ‌ها شامل سگ گری هاند، سگ ویپت، سگ تازی افغانی، سگ سالوکی می‌شود.

سگ‌های عروسکی: این سگ‌ها ظاهری عروسکی دارند با موهای بلند و مهم‌ترین نژاد آن‌ها شامل سگ سی هوا هوا، سگ پیکنیز، سگ مالتز، سگ شیتزو می‌شود.

اهمیت سگ ها

سگ‌ها نقش گوناگونی در جوامع انسانی دارند و انسان‌ها از آن‌ها برای شکار، گله داری، محافظت، بارکشی و کمک بع پلیس و نیروهای مسلح استفاده کرده اند.

پیری اسب ها

سگ‌ها مس از گذراندن سن ۸ سالگی کم کم احساس افتادگی می‌کنند و فعالیت شان کاهش می‌یابد سگ‌ها پس از این سن احساس راحت طلبی می‌کنند و محیط‌های آرام را به محیط‌های شلوغ ترجیح می‌دهند. سگ‌ها پس از مدتی دچار کاهش حس شنوایی و سپس دچار ناشنوایی کامل می‌شوند، دندان‌های سگ‌ها پس از مدتی می‌ریزد.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره حیوانات اهلی و وحشی
و
تحقیق در مورد فسیل دایناسورها

☑️ به پایان تحقیق درباره حیوان سگ رسیدیم چنانچه در این خصوص نظری دارید حتما آن را برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =