اخبارعلمی

تحقیق درباره تولی و تبری ⭕️+ اهمیت و کاربردهای اجتماعی آن

بهترین مقاله درباره تولی و تبری برای دانش آموزان کلاس دهم و تمامی پایه ها

تحقیق درباره تولی و تبری : دو واژه تولی و تبری به این معنی هستند که شما دوستدار دوستان خدا باشید و با دشمنان خدا عداوت بورزید. این دو عبارت از آیات قرآن کریم است که هم از نظر لغوی و از منظرهای دیگری مورد بحث و بررسی در آیات قرآنی قرار گرفته است.

در واقع تولی به این منظور است که که شما طرفدار کسی و پیرو چیزی باشید و واژه تبری عدم پیروی کردن از کسی است و مراقبت از نزدیک شدن به چیزی است. پس ما در بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق دانش آموزی در مورد حجاب و عفاف

تحقیق درباره تولی و تبری

کاربرد تولی و تبری  

این دو اصطلاح به دلیل مفاهیم لغوی که از آن‌ها بیان شد برای دوستی و الفت گزیدن با خدا و محبانش کاربرد داشته و در دوری گزیدن و کنار گذاشتن کسانی که پیرو راه خدا نبوده و از اوامر خداوند سرپیچی می‌کنند هم کاربرد دارد. این دو عبارت طبق مباحث انجام شده از سمت انسان بر اساس انتخاب و اختیار خود صورت می‌گیرد و از این نظر ارزش این دو واژه در انسانی که دارای اختیار است، بسیار ارزشمند است.

به مفهوم این دو عبارت مهم و تاثیرگذار در بسیاری از آیات قرآن به وفور اشاره شده است و به همین دلیل این موضوع اهمیت دو عبارت ذکر شده را در رساندن منظور و مفهوم خود می‌رسانندکه کسانی که یکتا پرست باشند دارای حس تولی، حب و مهر به خدا و خدا دوستان بوده و شخصی که تبری کند یعنی پشتیبان کفار و دشمنان راه خدا می‌باشد.

گاهی از سوی افراد این سوال پیش می‌آید که آیا این دو واژه نسبت به هم برتری دارند و اگر این برتری وجود دارد کدام یک نسبت به دیگری طبق نقل قول‌ها، آیات و احادیث این دو اصطلاح از نظر اهمیت در یک اندازه و میزان هستند اما معمولا به تفوق عبارت تبری بر تولی اشاراتی شده است؛ یعنی بیزاری از بدگویان خدا که مسبب دوستی با خدا و خدا دوستان خواهد شد.

اهمیت ایمان حقیقی در دو اصطلاح تولی و تبری  

در اصل حقیقت ایمان واقعی در این است که فرد مومن دوستدار خدا بوده و از روی خلوص قلب عهده‌دار تمامی اوامر الهی و امرکنندگان فرامین خدا مثل امامان و پیغمبران باشد. حتی در این زمینه از پیامبر خدا نقل قولی است که مهم‌ترین دلیل ایمان به خدا این است که شخص با ایمان محب خدا و پیروانش باشد و دوری گزیدن از منکران خدا.

علاوه بر این در حدیثی که از امام صادق نقل شده است، تولی و تبری خود ایمان حقیقی هستند و شامل حال کسانی است که دوستی با خدا را برگزیده و از فرامین الهی اطاعت می‌کنند و از اینکه بخواهند دشمن خدا باشند خود را نهی می‌کنند.

همانطور که گفتیم این دو اصطلاح آن‌قدر دارای ارزش و اهمیت هستند که از پیامبران و امامان درباره این دو عبارت احادیث مختلفی نقل شده است؛ البته لازم است بدانید که همه این‌ها در نتیجه شناخت واقعی و کامل خدا است و تا وقتی شخص درک کاملی از این موضوع نداشته باشد به مرحله تولی و تبری نمی‌رسد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد آداب معاشرت و گفتگو
و
تحقیق درباره امام حسین (ع)
و
تحقیق درباره امام حسن مجتبی (ع)

به پایان تحقیق درباره‌ی تولی و تبری رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایرکاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =