اخبارعلمی

تحقیق در مورد چگونه خشم خود را کنترل کنیم

بهترین مقاله درباره چگونگی کنترل خشم خود و راه های پیشگیری از خشمناک شدن برای دانش آموزان

خشم یک نوع ابراز هیجان کنترل نشده و آسیب زننده به خود و دیگران است که باعث ایجاد احساس بد در خودمان و دیگران خواهد شد. بنابراین خیلی مهم است که بتوانیم بر این نوع هیجان افسارگسیخته مسلط شویم و مهارش کنیم.

قطعا مواقعی هست که با ما رفتارهایی می‌شود که بسیار نادرست بوده و لازم است ما خشمگین شویم ولی همان مواقع نیز ما می‌توانیم کنترل خشم خود را در دست بگیریم که در ادامه به چند راهکار ساده در این رابطه می‌پردازیم. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد افزایش اصطکاک در روزهای برفی و سر نخوردن اتومبیل

تحقیق در مورد چگونه خشم خود را کنترل کنیم

تحقیق در مورد چگونه خشم خود را کنترل کنیم

در ادامه با روش های کنترل کردن خشم و راه های مقابله با خشم آشنا می شویم.

روش‌های کنترل کردن خشم

دلیل خشمگینی خود را پیدا کنید

کشف دلیل خشمگین شدن خودمان خیلی مهم است؛ بسیار پیش می‌آید که دلیل خشمگین شدن ما رفتارهای نادرست دیگران است که باعث می‌شود ما حس ناخوشایندی داشته باشیم. در شرایط دیگر، ممکن است هیچ دلیل بیرونی و خارجی برای این موضوع وجود نداشته باشد و علت از خود ماست که باعث عصبانیت‌مان شده است.

دلایل درونی عصبانیت ما می‌تواند متفاوت و گوناگون باشد؛ مثلا اینکه خستگی بسیار، کارکردن بدون استراحت یا در صورت بی خوابی یا بدخوابی‌هایمان خشمگین شویم و بسیاری از فشارهای زندگی که کم طاقتمان کرده است، اما هرچه باشد باید برای کنترل خشم خود این مسائل را کشف کرده و نسبت به آن‌ها کسب آگاهی کنیم تا بتوانیم کنترل خشم خود را به دست بگیریم.

یک هیجان جایگزین برای خشم خود پیدا کنید

در مواقعی ممکن است تمام عوامل درونی و بیرونی فراهم باشد برای خشمگین شدنتان ولی شما سعی کنید که یک هیجان خوب و مثبت جایگزین این هیجان منفی کنید در این صورت هم حال خودتان خوب خواهد شد و هم اینکه به راحتی تحت هر شرایطی تحریک نخواهید شد.

نفس عمیق بکشید

زمانی که احساس خشم چه به دلیل عوامل بیرونی و چه عوامل درونی قرار است رخ دهد، چند نفس عمیق بکشید؛ این کار را با تمرین زیاد به عادت تبدیل کنید تا هر زمان که عواملی باعث عصبانیت‌تان شد با چند نفس عمیق بتوانید خشم خود را کنترل کنید.

باعث انحراف ذهن خود شوید

برای این کار لازم است که هر راهی که می‌شود پیدا کنید تا این هیجان منفی تاثیرگذار خود را کنترل کنید؛ مثلا اینکه توجه خود را به چیز دیگر جلب کنید هر چیزی که در فضای اطرافتان است و یا اینکه شروع به شمارش اعداد کنید و این کار را همزمان با تنفس کردن انجام دهید.

عضلات خود را آزاد و آرام کنید

این کار برای کنترل خشم شما بسیار مناسب است؛ زیرا هنگام عصبانیت ممکن است باعث منقبض شدن ماهیچه‌ها و عضلات شما شود که با ایجاد حالت آرام در عضلات خود می‌توانید خشم خود را کنترل کنید.

موقعیت خود را عوض کنید

با شناسایی علت عصبانیت خود به راحتی می‌توانید از موقعیت‌ها و وضعیت‌هایی که شما را دچار تنش می‌کنند دوری کنید و خودتان را در وضعیت آرامی قرار دهید.

موزیک آرام گوش دهید

شندین موزیک آرام به شما کمک خواهد کرد که به حالت کنترل خشم و آرام سازی خود برسید و از هیجانات منفی دوری کنید.

تحقیقات پیشنهادی :
تحقیق در مورد آسیب های اجتماعی نوجوانان
و
تحقیق در مورد راه های تقویت سواد فناورانه

به پایان تحقیق در مورد چگونه خشم خود را کنترل کنیم؟ رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

  1. سلام .به نظرم اگه کمی به واقعیت نزدیکش کنید بهتره . الان این چیزایی که شما نوشتید در موقعیت خشمگین شدن نمیشه انجامش داد …. مثل موزیک گوش دادن و اینا … ولی به درد تحقیق من خورد ….. امیدوارم به انتقاد من عمل کنید
    😁😍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =