اخبارعلمی

تحقیق در مورد راه های تقویت سواد فناورانه

بهترین مقاله درباره راه های تقویت سواد فناورانه پایه یازدهم

تحقیق در مورد راه‌های تقویت سواد فناورانه : امروزه سواد فناورانه به یکی از مهم‌ترین سوادهای جامعه تبدیل شده که لازم است تا افراد از آن آگاهی کاملی داشته باشند. آگاهی و اطلاع داشتن از این سواد و چگونگی استفاده از آن جزو مسائل حائز اهمیت جامعه به حساب می‌آید.

افرادی که دارای سواد فناورانه نیستند، قادر به استفاده از تجهیزاتی همانند رایانه، لپ ‌تاپ، دوربین‌ عکاسی، تلفن‌ همراه و بسیاری از این موارد نخواهند بود. به همین علت و به خاطر مورد اهمیت بودن این سواد، امروزه در اکثریت مدارس به تدریس آن پرداخته می‌شود تا دانش آموزان از همان کودکی قادر باشند با نحوه استفاده از آن آشنا شوند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه شوید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد چگونه در درس هایم پیشرفت کنم؟

تحقیق در مورد راه های تقویت سواد فناورانه

تحقیق درباره راه های تقویت سواد فناورانه

در ادامه با مفهوم سواد فناورانه چیست و چگونه می توان سواد فناورانه و ارزشهای ایرانی اسلامی را بالا برد آشنا می شویم.

سواد فناورانه چیست؟

سواد فناورانه جزو یکی از ضرورت‌های قرن بیست‌ویکم به حساب می‌آید که تمامی افراد موظف به یادگیری آن هستند. افراد باید سعی کنید تا از آن آگاه شده و به سادگی بتوانند از این سواد نهایت استفاده را ببرند. لازم به ذکر است کسانی‌ که هیچ‌گونه آگاهی از سواد فناورانه ندارند، قادر به استفاده از ابزار و تجهیزات مورد استفاده در جامعه نخواهند بود.

باید بدانید افرادی که از علم فناورانه هیچ اطلاعاتی ندارند، در واقع یک قدم از سایر افراد عقب هستند و تا زمانی که اطلاعاتی راجع به آن به ‌دست نیاورده باشند، نمی‌توانند هم‌ قدم افراد دیگر شوند.

سواد فناورانه شامل سه بعد است که هریک از آن‌ها می‌توانند به فرد در استفاده از تجهیزات بیان شده کمک کننده باشند. این ابعاد عبارتند از: علم و دانش، روش‌هایی برای فکر و عمل کردن و درنهایت ظرفیت‌ها.

افرادی که دانشی از این سواد دارند بیشتر و بهتر نسبت به سایر افراد می‌توانند تا از ظرفیت‌های عملی اساسی همانند لپ ‌تاپ، رایانه و… استفاده کرده و ایرادات آن‌ها را شناسایی کنند و درنهایت قادر شوند تا آن‌ها را تعمیر نمایند.

چگونه می‌توان سواد فناورانه را تقویت کرد؟

افرادی که از این سواد هیچگونه آگاهی ندارند یا حتی قصد ارتقا و تقویت سواد فناورانه خود را دارند، می‌توانند از طریق آموزش‌های عمومی اقدام به انجام این کار کنند. باید بدانید که سواد فناورانه امروزه به یکی از موضوعاتی تبدیل شده که تمامی افراد باید آن را بلد بوده و بتوانند مورد استفاده قرار دهند.

حال مسئله مهم اینجاست که باید برای تقویت سواد فناورانه خود اقدام به انجام چه کاری کنیم؟ با استفاده از ده روش ذیل خواهید توانست تا سواد فناورانه خود را تقویت کرده و سبب افزایش روند آن در جامعه باشید. ده روش مورد استفاده برای تقویت سواد فناورانه به شکل ذیل هستند :

  1. سعی کنید جایگاه و مقام خود را در بین سایر افراد ارتقا دهید.
  2. یکی از اهدافتان را به ‌عنوان مفید بودن خود در جامعه تنظیم کنید.
  3. اطلاعات و آگاهی خود را برای مقابله با رسانه‌ها بالا ببرید.
  4. اصولی که در ذهنتان دارید را مدام مورد بررسی قرار دهید.
  5. بنیان و پایه‌ای قوی راجع به علم مفیدی به‌ دست بیاورید.
  6. در مورد واقعیت و تخیل خود به خوبی تفکر کنید.
  7. مجاری و راه‌های رسانه‌ای مختلف و گوناگونی را مورد مقایسه و بررسی قرار دهید.
  8. نظرات خود را تحلیل و بررسی کنید.
  9. رفتار و عادات قبلی خود را عوض کرده و عادات جدیدی را جایگزین آن‌ها کنید.
  10. مسئولیت پذیری شخصی داشته باشید و مسئولیت تمامی امور خود را بپذیرید.

تحقیقات پیشنهادی :
چرا ۱۳ آبان را روز دانش آموز نامیدند
و
تحقیق درباره فرسایش خاک

به پایان تحقیق در مورد راه‌های تقویت سواد فناورانه، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این‌ رابطه دارید حتماً آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پانزده =