اخبارعلمی

تحقیق در مورد چگونه کرم ابریشم پرورش می دهند

مقاله درباره مراحل رشد کرم ابریشم به زبان کودکانه

تحقیق در مورد چگونه کرم ابریشم را پرورش می دهند؟ قدمت تولید ابریشم به 2700 سال قبل از میلاد برمی گردد که اولین بار در چین پدیدار شد، به مرور زمان به کشورهای دیگر سرایت کرد. پس از قاچاق تخم کرم ابریشم به بیزانس در قرن ششم پس از میلاد، پرورش کرم ابریشم در مدیترانه رایج شد. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد چرا باید پیشرفت موشکی را ادامه دهیم

تحقیق در مورد چگونه کرم ابریشم را پرورش می دهند

تحقیق درباره در کشور ما چگونه کرم ابریشم را پرورش می دهند

از آنجایی که کرم های ابریشم آب نمی نوشند، رطوبت مورد نیاز خود را از غذایی که می خورند دریافت می کنند. برای ایجاد محل زندگی به یک ظرف نیاز دارید. برای جلوگیری از خشک شدن غذا، ظرف باید در بسته باشد، اما باید از گردش هوا مطمئن شوید. بنابراین، می توانید سوراخ های کوچکی را در چندین مکان از ظرف ایجاد کنید.

هنگام تهیه ظرف برای پرورش کرم ابریشم، این موارد را به خاطر بسپارید:

یک غلتک درشت برای بالا رفتن و پیله کردن کرم ابریشم اضافه کنید. می توانید از رول دستمال توالت استفاده کنید. طعمه کرم ابریشم یا برگ توت را به عنوان غذا اضافه کنید. کرم ابریشم می تواند 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته غذا بخورد. بنابراین، باید دائماً غذا در ظرف داشته باشید. همچنین برای محافظت از کرم ابریشم باید دما را به خوبی تنظیم کنید. میانگین دما باید 25-31 درجه باشد.

در کشور ایران چگونه کرم ابریشم را پرورش می دهند
در کشور ایران چگونه کرم ابریشم را پرورش می دهند

پرورش کرم ابریشم در چه ماه هایی انجام می شود؟

کل چرخه زندگی کرم ابریشم بین 6 تا 8 هفته است. به طور کلی، هرچه هوا گرمتر باشد، چرخه زندگی کرم ابریشم سریعتر تکمیل می شود. عوامل دیگری مانند رطوبت و قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز در این مرحله بسیار مهم هستند. در حالت ایده آل، کرم های ابریشم دوست دارند در 12 ساعت نور خورشید و 12 ساعت تاریکی بمانند.

آنها به سطح رطوبت 85-95 درصد نیاز دارند. در این شرایط، تخم ها در 7-10 روز از تخم خارج می شوند. بسته به شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید، کرم ابریشم به طور طبیعی از اواخر جولای تا اوایل آگوست بیرون می آید. شما باید تمام تخم ها را در یک مکان سرد نگهداری کنید. زیرا نوسانات در شرایط آب و هوایی می تواند باعث شود که تخم ها زودتر یا دیرتر از حد انتظار بیرون بیایند. اگر تخم ها در یک منطقه سرد نگهداری شوند، بسته به دما در عرض 10-25 روز رشد می کنند و سپس از تخم خارج می شوند.

فصل بهار زمانی است که شرایط آب و هوایی مناسب ترین شرایط برای پرورش کرم ابریشم است. پرورش کرم ابریشم را می توانید در هر زمانی از ابتدای بهار تا پایان بهار شروع کنید. اگر در مناطقی زندگی می کنید که روزهای آفتابی بیشتری دارند، می توانید در پاییز نیز کرم ابریشم پرورش دهید.

پرورش کرم ابریشم چگونه انجام می شود؟

هنگامی که بر اصول اولیه مسلط شدید، پرورش و زنده نگه داشتن کرم ابریشم آسان است. اما فصل تولید مثل نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اگر کرم ابریشم تقریباً 28 روز پس از تفریخ دارای رطوبت، دما و شرایط تغذیه ای مناسب باشد، به طور منظم شروع به چرخیدن پیله می کند.

تحقیق درباره چگونگی پرورش کرم ابریشم
تحقیق درباره چگونگی پرورش کرم ابریشم

فاز پیله
کرم ابریشم که به طور متوسط ​​20 روز تغذیه می کند، نیاز پیله را احساس می کند. گدازه ای که آماده پیله زدن است، شفاف و به رنگ زرد به نظر می رسد. درست قبل از اینکه کرم ابریشم شروع به چرخاندن پیله خود کند، مایع شفافی ترشح می کند تا سیستم خود را پاک کند و برای مرحله نهایی چرخه زندگی خود آماده شود. سپس با تکان دادن سر به عقب و جلو، مقدار کمی ابریشم بیرون می آورد. حداکثر پس از 48 ساعت بافتن پیله خود را با نخ ابریشم کامل می کند. در حالی که کرم ابریشم داخل پیله است، برای آخرین بار در مسیر پروانه پوست اندازی می کند.

مرحله پروانه
کرم ابریشم که در پیله اش پروانه می شود بعد از 14-10 روز بیرون می آید. در این مدت یک حوله کاغذی کف قابلمه قرار دهید. بنابراین وقتی پروانه ها بیرون آمدند و آماده تخم گذاری شدند، می توانید به راحتی تخم ها را با دستمال کاغذی جدا کنید. جفت گیری زمانی اتفاق می افتد که پروانه ها تشکیل شوند. تشخیص شب پره نر و ماده بسیار آسان است.

ماده ها شکم بزرگتری نسبت به نرها دارند. همچنین، از آنجایی که پروانه های نر دائماً به دنبال جفت هستند، نسبت به ماده ها فعالیت بیشتری دارند و عمر طولانی تری دارند. پروانه های نر و ماده معمولاً یک روز جفت گیری می کنند و پس از آن ماده تخم های خود را می گذارد. نر به دنبال ماده دیگری برای جفت گیری می گردد. هر ماده 200-500 تخم زرد طلایی می گذارد.

اکثر تخم های اول ظاهر زرد لیمویی دارند. اگر پروانه عقیم باشد بعد از سه روز تخمک سفید و اگر بارور باشد سیاه می شود. تخم های بارور معمولا در عرض دو هفته از تخم خارج می شوند. می توانید بعد از مدتی تخم ها را به قسمت سرد ببرید. یخچال جای مناسبی برای این کار است. صبر کنید تا تخم‌ها تیره شوند و آن‌ها را در یخچال بگذارید. برای تسریع در ترک خوردن، می توانید تخم ها را به مدت 1-2 ساعت در روز در معرض نور خورشید قرار دهید.

در کشور ایران چگونه کرم ابریشم را پرورش می دهند
در کشور ایران چگونه کرم ابریشم را پرورش می دهند

هنگام پرورش کرم ابریشم از این موارد غافل نشوید!

به منظور حفظ سلامت تخم‌های کرم ابریشم برای هفته‌ها، توجه به توصیه‌های زیر مفید است:

اگر در حین تغذیه چگالش ایجاد شد، درب ظرف را کمی باز کنید تا از رطوبت بیش از حد جلوگیری شود.

قبل از دست زدن به کرم‌های ابریشم و طعمه آن‌ها، دست‌های خود را کاملا بشویید.

برای جلوگیری از کپک زدن باید ظرف را تمیز نگه دارید. کپک در اثر دمای بالا و رطوبت زیاد ایجاد می شود. اگر تخم‌ها برای مدت طولانی پوشیده شوند، کپک ایجاد می‌شود. این می تواند باعث مرگ کرم ابریشم شود. حتما ظرف را عوض کنید تا کاملا از شر کپک خلاص شوید.

مهم نیست که کرم ابریشم چند ساله است، همیشه غذا، طعمه یا برگ توت بدهید. کرم‌های ابریشم جوان آرواره‌های ضعیفی دارند، بنابراین می‌توانید برگ‌های توت را به قطعات کوچک برش دهید.

همچنین بخوانید:
تحقیق در مورد چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم
و
تحقیق در مورد چند حیوان که به خواب زمستانی ‌می روند

☑️ به پایان تحقیق در مورد چگونه کرم ابریشم را پرورش می دهند رسیدیم، اگر نظری درباره این مقاله داشتید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =