اخبارعلمی

تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان کلاس پنجم

تحقیق در مورد نقش دانشمندان در زندگی انسان کتاب نگارش پنجم دبستان

تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان ها چیست : همانطور که مشخص است دانشمندان با روش های علمی و پژوهششان نقش به سزایی در زندگی انسان ها دارند.

همین علم و شناخت دانشمندان باعث ابداع ابزار و وسایل و روش های جدید برای آسان کردن کار ها و بالاتر رفتن کیفیت زندگی انسان ها می شود. در ادامه در بخش تحقیق ماگرتا با چند نفر از دانشمندانی که توانسته اند با اختراعات خود تغییر زیادی در جهان ایجاد کنند آشنا می شویم.

تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان کلاس پنجم

تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان به صورت گزارشی

گالیلئو گالیله : گالیله دانشمند و مخترع ایتالیایی بود که در سده های 16 و 17 میلادی می زیست و در رشته های زیادی مانند فیزیک، نجوم، ریاضیات و فلسفه علم تبحر داشت. یکی از دستاورد های او به ارمغان آوردن دید وسیعی از کهکشان و ستارگان و ماه و خورشید برای انسان است.

نقل قولی از گالیله : بدون ابزار شناخت علمی نمی توان به علم دست یافت. یکی از بزرگترین اختراعات گالیله تلسکوپ بوده است.

انیشتن : این دانشمند بزرگ توانست دید ما را نسبت به جهان و هستی چند برابر کند و با کشف نسبت های زمان و مکان دید بشری را باز تر کند.

مایکل فارادی : سواد دانشگاهی چندانی نداشت ولی با آزمایش های تجربی فراوان در علم شیمی و الکتریسیته توانست القای الکترومغناطیسی را کشف کند که سنگ زیر بنای برق متناوب امروزی هست .

ادیسون : نور و روشنایی بشر را در مسیر درست علم قرار داد و با کشف الکتریسیته و اختراع وسیله های برقی برای تولید و یا راه اندازی ، بسیاری از مشکلات بشر یکی پس از دیگری حل شد و انسان ها توانستند به کمک برق و نور پیشرفت های شگرفی کنند.

زکریای رازی : با کشف الکل بسیاری از بیمارانی که بر اثر عفونت جان خود را از دست می دادند از مرگ حتمی نجات پیدا کردند ، همچنین ایشان به عنوان تشخیص دهنده بیماری آبله و سرخک بودند که جان بسیاری را از این بیماری نجات داد. رازی آثار ماندگاری در زمینهٔ پزشکی و شیمی و فلسفه نوشته است و به عنوان کاشف الکل، جوهر گوگرد (اسید سولفوریک) و نفت سفید مشهور است. بزرگترین پزشک ایران و جهان اسلام در زمان قرون وسطی بود.

همچنین بخوانید:
تحقیق در مورد جابر بن حیان
و
تحقیق در مورد شهید بهنام محمدی

☑️ به پایان تحقیق درباره نقش دانشمندان در زندگی انسان چیست برای نگارش کلاس پنجم ابتدایی رسیدیم، اگر نظری داشتید حتما آن از بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫13 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =