مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره مهارت تیراندازی ⚔️ + قوانین و اصول

مقاله دانش آموزی درباره ورزش تیراندازی و فواید تیراندازی با تفنگ

تحقیق درباره مهارت تیراندازی : تیر اندازی یک ورزش مهیج و محبوب میان جوانان است این ورزش در ایران نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است لذا در این نوشته از بخش تحقیق ماگرتا می‌خواهیم درباره این ورزش محبوب مطالبی را ارائه بدهیم با ما همراه شوید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد ورزش شنا

تحقیق درباره مهارت تیراندازی

تحقیق در مورد اصول و مهارت تیراندازی

رشته ورزشی تیراندازی از دیرباز در میان مردم محبوبیت خاصی داشت و در این رشته مهارت ورزشکاران به دقت و سرعت آن بستگی دارد ورزشکار با استفاده از سلاح‌های مختلف مانند اسلحه‌های گرم شکاری یا پیستول و تفنگ‌های ساچمه‌ای مهارت تیراندازی را می‌آموزد.

مسابقه تفنگ و تپانچه در مسافت‌های ۱۰، ۲۵، ۵۰ متری برگزار می‌شود که در مسافت‌های ده متر از سلاح‌های بادی و در مسافت‌های بیشتر از تفنگ خفیف استفاده می‌نمایند.

انواع ورزش‌های تیراندازی

رشته تیراندازی با استفاده از سه نوع سلاح مختلف انجام می‌شود که عبارتند از:

رشته تیراندازی با تفنگ بادی

در این رشته با استفاده از دو دست باید اسلحه بزرگ یا شکاری را بگیرید با استفاده از این تفنگ‌ها می‌توان پیوسته شلیک کرد و دقت بیشتری نسبت به پیستول دارد. در این رشته تیراندازان با شلیک به هدفی که از ده حلقه تشکیل شده است امتیاز کسب می‌کنند و فردی که بالاترین امتیاز را کسب کند برنده است. فاصله ورزشکار تا هدف حدود ۱۰ تا ۵۰ متری می‌باشد، همچنین در این نوع مسابقات بر اساس وضعیت‌های مختلف شامل ایستاده، زانوزده یا درازکش باشد.

رشته تیراندازی با تپانچه یا پیستول

پیستول تفنگ‌های کوچکی هستند که حمل و نقل آن‌ها بسیار راحت‌تر است اما در مقایسه با تفنگ‌های شکاری دقت کمتری دارد، برگزاری مسابقات مانند رشته قبلی است و هر کسی که به هدف شلیک کند و بالاترین امتیاز را کسب نماید برنده است.

مسابقات این رشته در حالت ایستاده برگزار می‌شود و ورزشکاران باید با یک دست تفنگ را نگه دارند و مجاز به تیکه مچ دست به جایی نیستند.

رشته تیراندازی با تفنگ ساچمه زنی

استفاده از تفنگ‌های ساچمه در این ورزش رایج است، مسابقاتی که با این سلاح‌ها برگزار می‌شود در سه رشته تراپ، اسکیت، تراپ دوتایی است که تراپ به دلیل هیجان بالایی که دارد از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

فواید تیراندازی با تفنگ

  • تیراندازی هماهنگی دست و چشم را بهبود می‌بخشد.

چشم و دست شما برای انجام کار های مختلف با یکدیگر همکاری می‌کنند، علاوه بر این بدن شما تعادل را یاد میگیرد زیرا در هنگام شلیک باید بدن خود را ثابت نگه دارید

  • قدرت انگشت‌های ورزشکار افزایش می‌یابد.

در هنگام شلیک از انگشتان خود استفاده می‌کنید و این فعالیت به تقویت دست‌های شما را بسیار تقویت می‌کند.

  • تیراندازی باعث افزایش صبوری و شکیبایی شما می‌شود.

تیراندازی به افزایش صبوری و شکیبایی شما کمک می‌کند زیرا دقت مهم‌تر از سرعت در این رشته است در واقع صرف دقت، صبر، توجه و تمرین استقامت حرف اول را در این رشته می‌زند.

  • تیراندازی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

تیراندازی چه در مسابقه چه در تمرین شخصی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد در حقیقت تیراندازی به بهبود فرم و تکنیک‌های بدن ورزشکار کمک می‌کند که این امر منجر به افزایش اعتماد به نفس او می‌شود.

  • تیراندازی باعث افزایش تمرکز می‌شود.

تیراندازی به شما کمک می‌کند تا تمرکز کنید شما باید محیط خود را تنظیم کند سپس بر روی فرم بدنی تمرکز کرد و شلیک نمایید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره کاراته و انواع سبک های آن
و
تحقیق درباره ورزش ژیمناستی

☑️ به پایان تحقیق درباره مهارت تیراندازی رسیدیم چنانچه در این خصوص نظری دارید می‌توانید آن را از قسمت دیدگاه برای ما بنویسید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 9 =