اخبارعلمی

تحقیق در مورد برف و چگونگی تشکیل آن ☄️+ فایل PDF

بهترین مقاله درباره برف و چگونگی تشکیل آن برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق در مورد برف و چگونگی تشکیل آن : برفی یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعی به شمار می‌آید که همه انسان‌ها فارغ از سن و سال، شیفته آن می‌شود. بسیاری از افراد کنجکاو هستند که بدانند برف چگونه تشکیل می‌شود، در اینجا قرار است به سوالات شما پاسخ دهیم.  با ما در بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق در مورد روش های مشارکتی دانش آموزی

تحقیق در مورد برف و چگونگی تشکیل آن

برف چیست؟

بَرف یکی از انواع ریزش‌های آسمان است. شکل آن بلورین و یخ مانند است و به رنگ سفید دیده می‌شود.

انواع برف

شاید تا به حال نمی‌دانستید که دو نوع برف وجود دارد؛ ما در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم.

برف خشک:

اگر دانه‌های بلورین برف در هوای سرد و خشک قرار داشته باشد، به همدیگر نمی‌چسبند و در نتیجه خیلی کوچک و پودری می‌شوند. این برف برای ورزش مناسب است. بارش این نوع برف احتمال ایجاد کولاک را نیز به دنبال دارد.

برف مرطوب:

اگر دانه‌های  کریستال، در دمای بالاتر و کمی گرم تر از دمای انجماد، به یکدیگر چسبیده شوند، دانه‌های سنگین‌تر ایجاد می‌شود. برف مرطوب برای آدم برفی درست کردن، مناسب است.

شکل برف

شکل دانه‌های برف توسط مقدار رطوبت و دما تعیین می‌شود. به طور کلی تمام دانه های برف شش پری  و مسطح هستند.

چگونگی تشکیل برف؟

هنگامی که دمای هوا بسیار کاهش یابد؛ یعنی به حدود صفر درجه سانتی‌گراد برسد، رطوبت و بخار موجود در اتمسفر به کریستال‌های یخی تبدیل خواهد شد. بعد از آنکه این کریستال‌ها به یکدیگر پیوستند؛ دانه‌های برف تشکیل می‌شود.

 پس از آنکه چندین مولکول در کنار هم و به دور یک هسته جمع می‌شوند تا دانه‌های برف تشکیل شود. وقتی که قطرات آب یخ بزنند، در فرایند فوق سرمایشی رشد خواهند کرد و هنگامی که به قدر کافی سنگین شوند به طرف زمین سقوط خواهند کرد و بارش برف آغاز خواهد شد.

بارش برف

بارش برف به سه نوع ملایم، متوسط و سنگین از دسته بندی می‌شود که به شدت بارش بستگی دارد. زمانی که وزش باد و بارش برف با هم شروع شود امکان دارد، کولاک شود.

علت تفاوت بلورهای برف

همانطور که می‌دانید قطرات آب متنوع هستند از آنجایی که برف از قطرات آب تشکیل می‌شوند، پس انتظار می‌رود که کریستال‌های یخ نیز متفاوت باشند.

برف رنگی

جالب است بدانید که برف به رنگ‌های دیگری نیز می‌بارد. در حقیقت برف بی‌رنگ است ولی ما آن را به دلیل بازتاب دادن تمام طیف‌ها به رنگ سفید مشاهده می‌کنیم. در بسیاری از نقاط جهان برف به رنگ‌های سیاه، سبز، آبی و حتی قرمز نیز دیده می‌شود. رنگ‌های متفاوت برف به دلیل وجود آلاینده‌های طبیعی از جمله گرد و غبار و یا آلاینده‌های صنعتی موجود در هوا است. هنگام بارش برف این آلاینده‌ها با آن مخلوط می شوند و ما آن را رنگی می‌بینیم.

فواید بارش برف

برف نوعی آب جامد به حساب می‌آید به همین دلیل منبع مهمی برای آب آشامیدنی است و به دلیل اینکه برف با گذشته زمان به آب تبدیل خواهد شد، از اهمیت بیشتری نسبت به باران برخوردار است.

سخن پایانی : در حقیقت برف همان آب یخ زده است ولی ظاهر متفاوتی با یخ دارد. در واقع هر دانه برف از تعداد زیادی کریستال یا بلور یخ تشکیل شده است.


تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره اقیانوس ها و پیدایش آن ها
و
تحقیق درباره صاعقه و آذرخش
و
تحقیق درباره باران مصنوعی علوم هفتم

به پایان تحقیق در مورد برف و چگونگی تشکیل آن، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 15 =