اخبارعلمی

تحقیق در مورد راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس + PDF

مقاله کوتاه و خلاصه درباره راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس به همراه فایل پی دی اف

تحقیق در مورد راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس کوتاه : راهیان نور یکی از گروه‌های بزرگ کشورمان است که توانسته با عملکرد خوب خود سالیانه چندین هزار نفر مخاطب را به ‌سوی خود جذب می‌کند. این گروه هر ساله به مناطق جنگ ‌زده جنوب کشور سفر می‌کنند و از مناطق جنگی آنجا دیدن می‌نمایند.

۲۰ اسفند به عنوان روز ملی راهیان نور نام گذاری شده است که هرساله در این روز افرادی در محل مورد نظر حاضر ‌شده و از یادگاری‌های زمان جنگ دیدن می‌کنند. در این روز بسیار مهم، رهبر کشور ایران جناب آقای سید علی خامنه‌ای به علت اولین بازدیدشان از این گروه، این روز را به عنوان روز ملی راهیان نور نام‌گذاری کردند.

افراد بسیاری برای رفتن به مناطق جنگی و مشاهده آن تمایل به شرکت در راهیان نور دارند ولی باید بدانید که هرکسی اجازه ورود به این گروه را ندارد. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

تحقیق در مورد راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس

در راهیان نور افراد به چه مکان ‌هایی سفر می کنند؟

راهیان نور از جمله اردوهای مهم کشورمان است که حضور در آن می‌تواند فعالیت بسیار مهمی برایتان شمرده شود و قادر باشید تا در مقام خود پیشرفت کنید. البته توجه داشته باشید که هرکسی اجازه شرکت در این گروه را ندارد و برای حضور، باید مورد قبول مدیران بوده و از قبل برای شرکت در آن ثبت ‌نام کرده باشید. در این صورت خواهید توانست پس از طی مراحلی در راهیان نور حضور به عمل بیاورید.

معمولاً افراد را به مناطق عملیاتی اعم از هویزه، شلمچه، فتح‌المبین، اروندکنار، فکه و بسیاری از جاهای دیگر می‌برند. افراد نیز با دیدن این‌گونه از مناطق و با شنیدن صحبت‌هایی از اعضا و مدیران گروه به یاد دوران جنگ افتاده و بسیاری مطالب و موضوعات مهم در مورد این دوران را فرا می‌گیرند.

روایتگری دفاع مقدس به چه شکلی است؟

این روایتگری به این شکل است که رزمندگان خاطرات و اتفاقات پیش آمده را می‌نوشتند تا روزی این روایت‌ها به دست مردم کشورشان برسد. اگر آن‌ها این کار را انجام نمی‌دادند، سایر افراد بافکر و تخیل غلط و ناپسند خود اقدام به نوشتن موضوعات برعکس و اشتباهی می‌کردند.

آن‌ها با تحمل اذیت و آزارهایی در ۸ سال جنگ تحمیلی توانستند قدرت خود و کشورشان را به دشمن نشان دهند. آن‌ها با جنگیدن در شب و روزهای این ۸ سال و در نهایت با فدا کردن جان خود در راه کشورشان توانستند بعد از ۸ سال این جنگ را به اتمام برسانند.

آن‌ها با پیروزی خود قادر شدند کشور را از دست دشمنان نجات داده و اجازه ورود هیچ‌کس اضافه‌ای را به کشور ندهند. راهیان نوری که سالانه برگزار می‌شود می‌تواند اردوی پندآموز و فرا دهنده مطالب خوبی به جوانان امروزی باشد. جوانان زمان جنگ توانستند با جنگیدن از کشور و ناموسشان دفاع کنند و اجازه دست‌درازی دشمنان را به کشور ندهند. شنیدن این موضوع می‌تواند بسیاری از افراد را از خواب خود بیدار کرده و از راه نادرست بیرون کشیده و به راه راست هدایت کند.

دانلود PDF تحقیق در مورد راهیان نور

همچنین بخوانید:
تحقیق در مورد کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت خام
و
تحقیق در مورد راه حل برای احیای دریاچه ارومیه

☑️ به پایان تحقیق در مورد راهیان نور و روایتگری دفاع مقدس، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =