اخبارورزشی

تغيير قوانين فوتبال اروپا از آغاز فصل ٢٠١٩/٢٠ به همراه جزئیات

قوانین جدید فوتبال در سال 2019

یکصد و سی و سومین جلسه عمومی بورد بین المللی فوتبال دوم مارس 2019 در آبردین اسکاتلند برگزار شد که در آن شفاف سازی های قوانین بازی 2019 را مصوب کرد.  این قوانین جدید مشتمل بر 9 مورد بوده و برگرفته از قوانین مصوب هیئت قانونگذار اتحادیه بین‌المللی فوتبال (IFAB) است. در ادامه با بخش اخبار ماگرتا با تغيير قوانين فوتبال اروپا در سال 2019 همراه باشید.

١. دراپ بال

تغيير قوانين فوتبال اروپا و دراپ بال
تغيير قوانين فوتبال اروپا و دراپ بال

اولین تغيير قوانين فوتبال اروپا ، در صورتی که بازی با تشخیص داور داحل محوطه جریمه متوقف شود، دراپ بال مستقیماً می‌تواند به دروازه‌بان داده شود. خارج از محوطه جریمه توپ به تیمی داده می‌شود که آخرین بار تملک آن را داشته و تمام بازیکنان دیگر از هر دو تیم با 4 متر فاصله بگیرند.

٢. برخورد توپ با داور

قبلا در صورت برخورد توپ با داور، بازی ادامه پیدا می کرد و مهم نبود چه اتفاقی پس از آن بیفتد. از این به بعد، در صورتی که برخورد توپ با داور باعث شود تیم حریف در موقعیت خوبی برای گلزنی قرار بگیرد، بازی متوقف می شود و توپ در اختیار مالک قبلی قرار می گیرد.

٣. ضربات پنالتی

تغيير قوانين فوتبال اروپا و ضربات پنالتی
تغيير قوانين فوتبال اروپا و ضربات پنالتی

در صورتی که پنالتی اعلام شود، زننده ضربه پنالتی تیم می تواند به او رسیدگی یا درمان شود و سپس داخل زمین بازی بماند و ضربه را بزند در طول زمان زدن ضربه توسط مهاجم، دروازه بان باید خط دروازه را لمس کند و روی خط دروازه قرار گرفته باشد. قبلا هم این قانون وجود داشت اما از این به بعد این قانون به طور جدی رعایت خواهد شد.

٤. تغيير قوانين فوتبال اروپا و ضربات آزاد

بازیکنان هجومی تیم‌ها دیگر نمی‌توانند در تشکیل دیوارهای دفاعی سه نفره یا بیشتر در ضربات ایستگاهی حضور قرار بگیرند. آنها باید حداقل یک متر از دیوار دفاعی فاصله بگیرند و در غیر این‌صورت یک ضربه غیرمستقیم به سود حریف اعلام خواهد شد.

٥. تعویض ها

بازیکنی که تعویض می شود باید از نزدیکترین نقطه روی خط مرزی زمین را ترک نماید، مگراینکه داور طور دیگری دستور داده باشد.

٦. دادن کارت زرد به کارکنان و بازیکنانی که روی نیمکت هستند.

تغيير قوانين فوتبال اروپا
تغيير قوانين فوتبال اروپا

٦. کارکنان و بازیکنانی که روی نیمکت هر تیم هستند، در صورت تخلف کارت زرد یا قرمز دریافت می کنند. نکته جدیدتر این است که قبلا گاهی دقیقا مشخص نمی شد کدام بازیکن یا مسئول روی نیمکت دچار نقض قانون شده و بدین ترتیب جریمه ای در نظر گرفته نمی شد. از این به بعد، در صورتی که داور نداند کدام بازیکن یا کارکنان باشگاه روی نیمکت دچار تخلف شده اند، به جای او به سرمربی کارت زرد یا قرمز خواهد داد.

٧. دادن کارت پس از شروع مجدد

با تغيير قوانين فوتبال اروپا در صورتی که بازی مجدداً شروع شده باشد داور نمی تواند تصمیم برای شروع مجدد را تغییر دهد، ولی در شرایط خاص، می توان کارت زرد / کارت قرمز را برای حادثه گذشته اعمال نمود.

٨. خطاي هند

اگر یک بازیکن هجومی از دست یا بازوی خود چه برای گلزنی یا خلق موقعیت گلزنی استفاده کند، حتی به صورت اتفاقی، خطای هند گرفته خواهد شد و گل مردود اعلام می‌شود. برخورد توپ با دستی در شرایط که دست بالاتر از شانه قرار داشته باشد تحت هر شرایط خطای هند است مگر اینکه بازیکن خودش با پا یا سر توپ را به دستش زده باشد. همچنین زمانی که یک بازیکن به شیوه‌ای غیرعادی خودش را بزرگتر جلوه (منظور باز شدن دست‌ها در طرفین)  دهد، برخورد توپ با دست او خطای هند تلقی می‌شود.

٩. ضربه دروازه

زمانی كه بازی از كنار دروازه اغاز ميشه نيازی نيست هم تيمی بيرون محوطه باشه و ميتوان يک پاس دو متری به هركسی خواست بدهد.

نظر شما در مورد این قوانین چیست ؟ آیا این قوانین همانند var می توانند محبوبیت فوتبال را تغییر دهد ؟ آن را در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید 🤔

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

یک دیدگاه

  1. مقررات خوبی هستند که موارد متعددی از مشکلات داوری و تصمیم گیری های متفاوت داوران را ساماندهی می نماید: دراپ بال- هند- ضربه پنالتی. و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =