مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار
موضوعات داغ

همه چیز درباره سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران سال 98

اطلاعات جامع راه های دسترسی به نمایشگاه و راهنمای خرید کتاب

نکات برگزیده مطلب
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۹۸
  • راه های رفتن به نمایشگاه کتاب 98
  • آمار کلی از نمایشگاه کتاب تهران
  • معرف کتاب های برتر برای خرید
  • تعداد ناشر و کتاب ها و غرفه ها در نمایشگاه
  • اخبار کلی پیرامون نمایشگاه کتاب

نمایشگاه کتاب امسال ، سی و دومین دوره نمایشگاه کتاب تهران می باشد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نمایشگاه کتابی است که هرسال معمولاً اگر اتفاق خاصی رخ ندهد در نیمه های اردیبهشت برگزار می شود. این نمایشگاه فراز و نشیب های زیادی از سر گذرانده است. از جابجایی های بزرگ (غول آسا!) تا قهر و آشتی ناشران و نویسندگان بزرگ و تحریم های گاه و بیگاه این نمایشگاه.
نمایشگاه کتاب تهران از بزرگترین و پربازدیدترین رویدادهای فرهنگی در ایران است.

در این مقاله همه موارد ضروری را در مورد نمایشگاه کتاب و نحوه شرکت در آن و راهنمایی برای خرید کتاب را نوشته ایم و همچنین یک لیست از کتاب های برتر در زمینه های مختلف را معرفی کرده ایم، اگر قصد شرکت در نمایشگاه کتاب تهران را دارید یا می خواهید کتابی بخرید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

نمایشگاه کتاب تهران
نمایشگاه کتاب تهران

تاریخچه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

[su_box title=”تاریخچه” box_color=”#ff6d70″ radius=”11″]نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال 1366 در نمایشگاه بین‌المللی تهران (در انتهای بزرگراه چمران) برپا شد و تا سال 1385 برگزاری آن در همین مکان ادامه پیدا کرد. از سال 1386 نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) تهران (در حوالی اراضی عباس‌آباد) برگزار شد و در سال 1395 (بیست و نهمین دوره) محل برگزاری به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در جنوب شهر تهران تغییر پیدا کرد. جالب است که دوباره نمایشگاه کتاب تهران از سال 1396 به مصلی امام خمینی منتقل شد.[/su_box]

نمایشگاه کتاب امسال در کجا و در چه تاریخی برگزار می‌شود؟

[su_animate type=”flash” duration=”2″ inline=”yes”]این دوره سی و دوم نمایشگاه کتاب است که قرار است برگزار شود. نمایشگاه کتاب 98 هم کماکان در مصلای بزرگ امام خمینی برگزار می شود. اگرچه دوره هایی در نمایشگاه بین المللی تهران و شهر آفتاب برگزار شد اما قرار است سی و دومین دوره هم در این محل برگزار شود. نمایشگاه کتاب 98 قرار است از چهارم اردیبهشت 1398 تا 14 اردیهشت 1398 به مدت 10 روز کاری برگزار شود.[/su_animate]
مصلی امام خمینی تهران
مصلی امام خمینی تهران

راه های دستیابی به نمایشگاه کتاب 98

راه های بسیاری برای وسایل نقلیه عمومی وجود دارد که شما بتوانید به راحتی به نمایشگاه کتاب 98 واقع در مصلی امام خمینی برسید.آدرس: تهران: خیابان شهید بهشتی، روبروی خیابان میرعماد، مصلای بزرگ امام خمینی (ره)

خودروی شخصی

از سمت جنوب:
از طریق یکی از اتوبان های شهید تندگویان یا شهید چراغی، وارد اتوبان نواب شده و تا رسیدن به بزرگراه حکیم، آن را ادامه دهید. سپس وارد اتوبان حکیم شرق شده و پس از گذر از تونل رسالت به مصلی می رسید.

از سمت غرب:
از میدان آزادی وارد اتوبان جناح شده و پس از رسیدن به بزرگراه حکیم، به سمت حکیم شرق حرکت کنید. پس از طی بزرگ‌راه حکیم و گذر از تونل رسالت به مصلی تهران می رسید.

از سمت شرق:
چنان چه از هر یک از مناطق مختلف شرق تهران، خود را به بزرگراه رسالت برسانید، با پیمودن طول این بزرگ‌راه و در انتهای غربی آن، به مصلی خواهید رسید.
ذکراین نکته ضروری است که مصلی بزرگ تهران در محدوده طرح زوج و فرد قرار دارد. در ایام تعطیل، طرح وجود ندارد و در ایام غیر تعطیل، از ساعت ١٩ به بعد طرح زوج و فرد برداشته می‌شود. البته کسانی که از سمت جنوب یا غرب به نمایشگاه می آیند تا تقاطع اتوبان نواب به حکیم، در خارج از طرح قرار دارند.

مترو

در نزدیکی مصلی تهران، دو ایستگاه متروی شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی وجود دارند. ایستگاه مصلی بر روی خط یک و ایستگاه شهید بهشتی هم در محل تقاطع خطوط یک و سه مترو قرار دارند.

مترو تهران نیز از دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی امام خمینی(ره) در خط یک و سه به انتقال بازدیدکنندگان خواهد پرداخت و بر اساس تمهیدات در نظر گرفته شده فاصله حرکت بین دو قطار در ساعات ازدحام به 4 دقیقه کاهش پیدا خواهد کرد.

اتوبوس

اتوبوس هایی که به شکل مستقیم به مصلی امام می رسند:
ایستگاه میدان آزادی، ایستگاه صادقیه، ایستگاه تجریش، ایستگاه قیطریه، ایستگاه میدان امام حسین(ع)، ایستگاه خراسان، ایستگاه میدان انقلاب، ایستگاه میدان صنعت، ایستگاه میدان رسالت، ایستگاه هفت تیر و ایستگاه ونک.

از این ایستگاه ها می توانید به صورت مستقیم به مصلی برسید.
خدمات اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها از ساعت 10 صبح آغاز خواهد شد و تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت.

همچنین با هماهنگی انجام شده با سازمان واحد اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی از درون نمایشگاه کتاب تهران  به سمت میدان صنعت، میدان آزادی و فلکه سوم تهرانپارس کار جابجایی بازدیدکنندگان را انجام خواهند داد.

تاکسی

برای رسیدن به نمایشگاه کتاب می‌توانید از تاکسی‌ها یا ون‌هایی که در میدان تجریش، میدان نوبنیاد، میدان صنعت، پایانه بیهقی، میدان رسالت، پایانه تهران‌پارس، ترمینال آزادی، ترمینال جنوب، میدان راه‌آهن، پایانه خاوران، پایانه نعمت‌آباد و پایانه شاهد به نمایشگاه کتاب می‌روند، استفاده کنید.

از سوی دیگر تاکسی بانوان و تاکسی بیسیم نیز در ضلع جنوبی مصلی امام خمینی(ره) حضور خواهند داشت و به خدمات‌رسانی خوهند پرداخت.

نمایشگاه کتاب 98
نمایشگاه کتاب 98

آمار کامل از نمایشگاه کتاب ۹۸

هزینه برگزاری نمایشگاه حدودا چقدر است؟

دوره قبلی نمایشگاه کتاب (سی و یکمین دوره) در حدود 15 میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که تقریباً همین میزان پول از محل درآمدهای نمایشگاه کتاب (از غرفه ها و محل های اجاره داده شده) بوده است.
به علت تورمی که امسال به وجود آمده، تخمین زده می شود چیزی در حدود 20 الی 25 میلیارد تومان، هزینه های نمایشگاه کتاب 98 باشد.

امسال چه تعداد ناشر و عنوان کتاب  در نمایشگاه کتاب ۹۸ حضور دارند؟

تخمین زده می شود چیزی در حدود 600  هزار عنوان کتاب داخلی و نزدیک به 200 هزار عنوان کتاب خارجی در نمایشگاه کتاب 98 حضور داشته باشند.

امسال در حدود 2500 ناشر داخلی، 300 ناشر دیجیتالی، 100 ناشر خارجی و 100 ناشر عربی در نمایشگاه کتاب 98 حضور خواهند داشت.

به طور کلی 3400 ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. 

در بخش کودک و نوجوان به احتمال زیاد 250 ناشر با 40 هزار عنوان کتاب مستقر خواهند شد.

چین به عنوان ششمین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران با هیاتی بالغ بر 120 نویسنده، تصویرگر و مترجم در ایران حضور پیدا کرده است و بیش از 50 برنامه مختلف را برگزار خواهد کرد.  

فضایی که برای نمایشگاه کتاب 98 در نظر گرفته شده است، 30 هزار متر مربع وسعت دارد.

افتتاح نمایشگاه کتاب ۹۸ با حضور رئیس جمهور

سی و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، چهارم اردیبهشت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود و از 4 تا 14 اردیبهشت از ساعت 10 صبح تا 8 شب  میزبان فرهیختگان خواهد بود.

چه کتاب هایی را در نمایشگاه خریداری کنیم؟

«نیازها» تعیین می‌کنند که شما چطور کتاب بخرید.

اما دانستن این نکات هم قبل از رفتن به نکات به شما کمک می‌کنند تا هدفمندتر، موثرتر و کارآمدتر کتاب بخرید.

1. از اینکه کتاب‌های خوبی بخرید، احساس هزینه کردن نداشته باشید! شاید بد نباشد هزینه‌ای که روزانه برای خوردن ساندویچ یا فست فود یا چیزهای این چنینی خرج می‌کنیم را با هزینه یک کتاب مقایسه کنیم. مثلاً همین الان یک پیتزای معمولی دستکم 30 هزار تومان قیمت دارد. در حالی که با همین 30 هزار تومان یک کتاب معمولی می‌خرید و یک عمر هم در کتابخانه‌تان جاخوش می‌کند؛ بنابراین دست و دلتان برای خرج کردن پول نلرزد. چرا که هنوز هم علیرغم گرانی کاغذ، کتاب یکی از بهترین سرمایه گذاری‌هاست.

2. قبل از اینکه به نمایشگاه کتاب بروید، کتاب‌های خوب را انتخاب کنید. در حقیقت شما باید هدفمند به نمایشگاه کتاب بروید. نه صرفاً برای گشت و گذار. از لیست پایین می‌توانید لیتسی جمع و جور از کتاب‌های پیشنهادی را مطالعه کنید.

3. هرچند کتاب‌های پرفروش و معروف وسوسه کننده هستند، اما لزومی ندارد حتماً کتاب‌های مشهور را بخوانید. با نگاهی تورق مانند به کتاب دستکم یک دید کلی راجع به آن به دست خواهید آورد.

4. گمال گرایی نکنید! ممکن است در نمایشگاه کتاب 98، کتاب‌های بسیار جذابی را ببنید و دلتان بخواهد همه آنها را بخرید؛ اما دست نگه دارید. بعد از مدتی هیچکدام از آنها را نخوانده رها می‌کنید؛ بنابراین خودتان را کنترل کنید و کم بخرید اما کتاب‌های واقعاً مورد نیاز.

اصلاً در خرید کردن عجله نکنید. ابتدا یک دور همه غرفه‌های مورد علاقه‌تان را چرخی بزنید و کتاب‌هایی که برایتان جذاب‌اند را با شماره غرفه در یک کاغذ یادداشت کنید. بعد که تمام شد از بین کتاب‌های یادداشت شده، چند کتاب را انتخاب کنید. نظر من این است که نهایتاً 10 کتاب بخرید. خواندن همین ده کتاب می‌تواند چند ماه طول بکشد. پس زیاد نخرید.

راستی، کتاب خریدن در نمایشگاه کتاب 98، وحی منزل نیست. می‌توانید اصلاً هیچ کتابی هم نخرید.

نمایشگاه کتاب ۹۸
نمایشگاه کتاب ۹۸

معرفی کتاب برای نمایشگاه

واقعیت این است که هیچکس نمی‌تواند نسخه واحدی برای اینکه از نمایشگاه کتاب 98 چه کتاب‌هایی بخرید، برای شما بپیچد.
هرکسی بر اساس ذهنیت و نیازهای خودش باید کتاب‌هایی که می‌خواهد بخرد را انتخاب کند.

جهان بینی شما با جهان بینی کسی که کتاب‌ها را به شما معرفی می‌کند، متفاوت است. همانطور که گفتیم، نیازها تعیین می‌کنند که شما چه کتابی بخرید و چه تصمیمی بگیرد.

علیرغم این صحبت‌ها، بسیاری از افراد نمی‌دانند چه کتابی بخرند. جمله معروفی هست با این مضمون: «کتاب‌ها خوانده نمی‌شوند چون معرفی نمی‌شوند!»
بنابراین برای کسانی که با وجود اشتیاق و علاقه به کتاب خواندن نمی‌دانند چه کتاب‌هایی بخوانند، راهنمایی جمع و جور تدارک دیده‌ایم.

ما برای شما فرهیختگان عزیز، کتاب‌های پیشنهادی را در 3 دسته مختلف (بهبود فردی-سبک زندگی-آموزشی) قرار داده‌ایم. ممکن است یک کتاب در دو زیرمجموعه قرار گیرد؛ اما تلاش شده است تا هر کتاب در زیرمجموعه نزدیک خودش معرفی شود.

کتاب هایی با موضوع سبک زندگی

کتاب های سبک زندگی به شما کمک می کند تا زندگی «اثربخش تری» داشته باشید. 

کتاب اثر مرکب

کتاب اول از مجموعه سبک زندگی که می تواند منشا تحول های بزرگی در زندگی شما شود. در لینک زیر در مورد «اثرمرکب» بیشتر بخوانید:

معرفی کتاب اثر مرکب، آغاز جهشی در زندگی و موفقیت و درآمد شما

کتاب «خوش بینی آموخته شده»

کتاب خوش بینی آموخته شده را مارتین سلیگمن، پدر روانشناسی مثبت گرا به رشته تحریر درآورده است.
سلیگمن، مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای را به افسردگی، درماندگی و خوش بینی اختصاص داده است و با تکیه بر مطالعات خود، تأکید می‌کند که خوش بینی را هم درست مانند بدبینی می‌توان آموخت.
کتاب خوش بینی آموخته شده یا Learned Optimism به این بحث و حاشیه‌های آن توجه کرده است.
کتاب‌هایی با موضوع خوش بینی و تفکر مثبت در میان کتابهای روانشناسی کم نیستند. اما بیشتر آن‌ها از جنس یک موعظه انگیزشی هستند تا یک مطلب علمی.
ارزش کتاب خوش بینی آموخته شده در این است که این کتاب، بر پایه تحقیق نوشته شده و کسی آن را تألیف کرده که در پرونده خود، سابقه تکیه زدن بر صندلی ریاست انجمن روانشناسی آمریکا (APA) را دارد.

کتاب «زندگی خود را دوباره طراحی کنید»

کتاب زندگی خود را طراحی کنید حرف حسابش این است:
«چگونه زندگی خوب و شادی برای خود بسازیم.»

این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های سال 2016 میلادی در آمریکا است. موضوعات این کتاب بیشتر درمورد راهنمای شغلی، مهارت زندگی، خودشناسی، ابعاد طراحی و اجتماعی و تصمیم گیری است. پس می تواند یکی از گزینه های شما برای نمایشگاه کتاب 98 باشد. این یک کتاب راهنمای شغلی و مهارت زندگی است و برای کسی که بخواهد زندگی و شغل مورد علاقه خود را بسازد، خواندن آن یک رویداد سرنوشت ساز به حساب می آید.

نویسندگان این کتاب بیل بورنت و دیوید ایوانس، اساتید دانشگاه استنفورد آمریکا هستند و مترجم آن رضا جمشیدی صفا.
در این کتاب، قدم به قدم پیش می رویم تا نحوه برخورد صحیح با موضوعات زندگی و دغدغه‌های شغلی مان را یاد بگیریم؛ مسائلی که اکثر ما خواه‌ناخواه در زندگی خود با آنها سر و کار داریم.

لحن کتاب اصلا خشک و رسمی نیست. نویسنده سعی کرده نکات لازم را از طریق داستان‌‌های جذابی که درمورد زندگی افراد مختلف نقل می‌کند، به ما آموزش دهد و با استفاده از تفکر طراحانه و برخورد واقع‌گرایانه با مسائل، به ما کمک کند که «زندگی دلخواه خود را طراحی کنیم!»

کتاب «مهندسی خوشبختی»

یک کتاب بسیار عالی در حیطه بهبود روابط. همانطور که می دانید، تقویت ارتباطات یکی از بهترین راه ها برای موفقیت و آرامش است.

کتاب «ذهن کامل نو»

کتاب ذهن کامل نو  یا ذهن کامل جدید اثر دانیل ه. پینک Daniel H. Pink نویسنده آمریکایی و یک اثر در زمینه روانشناسی موفقیت و موضوع آن اندیشه و تفکر خلاق است که در سال 2005 منتشر شد. کتاب ذهن کامل نو در ایران نیز در سال 1390 توسط انتشارات کند و کاو برای اولین بار به منشر شد و تا کنون به چاپ هشتم نیز رسیده است.

کتاب «هدف» برایان تریسی

کتاب هدف آقای برایان تریسی یکی از بهترین کتاب ها در زمینه هدف گذاری و دستیابی به هدف است، راه کارها، نگرش ها و روش هایی در آن گفته شده که در صورت یاد گرفتن و عمل کردن به آن می توان با سرعت بسیار بیشتر و در زمان کمتر و همینطور با صرف هزینه و انرژی کمتر به اهداف خود رسید،

کتاب «4 اثر فلورانس» اسکاول شین

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین جزو کتاب‌هایی است که نه تنها در دنیا، که در ایران نیز با بخت و اقبال خوبی همراه شده و مخاطبان زیادی پیدا کرده است. این کتاب بیش از ۶۰ بار در ایران تجدید چاپ شده و نوشته فلورانس اسکاول شین، تصویرگر و هنرمند آمریکایی است که مسیر زندگی‌اش به ناگه از میانه عمر تغییر کرده است.

کتاب «پدر پولدار پدر فقیر»

پدر پولدار، پدر بی‌پول (به انگلیسی: Rich Dad Poor Dad) کتابی است نوشته رابرت کیوساکی و شارون ال لکتر که در لیست ۱۰ کتاب پرفروش دنیا در سال ۲۰۰۱ میلادی در روزنامه‌های وال استریت ژورنال،یواس‌ای تودی و نیویورک تایمز می‌باشد. این کتاب موفق به فروش ۲۶میلیون نسخه تا سال ۲۰۱۶ شده‌است..

کتاب «قدرت عادت»

کتاب قدرت عادت که در سال 2012 منتشر شد، تا مدت ها،  در لیست پرفروش ترین های  نیویورک تایمز بود. از طرفی در لیست تاثیرگذارترین کتاب ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.‏
آقای چارلز داهیگ در کتاب قدرت عادت، تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می گوید: عادت با الگویی روانشناختی به نام «حلقه عادت» شروع می‌شود. این اگلو سه فرآیند جداگانه دارد. ابتدا نشانه یا انگیزه وجود دارد که به مغز شما می گوید وارد مرحله اتوماتیک نسبت به رفتاری خاص شود. سپس، مرحله معمول انجام آن رفتار یا روتین است و مرحله سوم، پاداش است؛ نتیجه و حسی که از انجام آن رفتار برای شخص حاصل می‌شود، و اینگونه حلقه عادت شکل می‌گیرد‏.‏

معرفی کتاب قدرت عادت، چگونه با کنترل عادت هایمان موفق شویم؟

پیشنهاد سردبیر

کتاب «طرز فکر» کارول دوک

دکتر کارول دوک در این کتاب، با معرفی مفهوم «طرز فکر» مبحثی نوین و ساده ولی به شدت تاثیرگذار را مطرح می‌کند.

وی در سه فصل ابتدایی کتاب، ضمن معرفی ایده طرز فکر و مباحث جانبی، بیان می‌کند برخی افراد به ذاتی بودن توانایی‌ها و استعدادهایشان («طرز فکر ثابت») اعتقاد دارند و برخی دیگر به امکان پیشرفت یا پسرفت خود در زمینه‌های مختلف باور دارند («طرز فکر رشد») و برخی هم با توجه به موضوع مورد بحث، عقیده متفاوتی دارند؛

مثلا برخی افراد باور دارند استعداد نقاشی و هنر ندارند ولی می توانند با تمرین و تلاش، مهارت‌های ریاضی خوبی کسب نمایند. یعنی تعداد زیادی از ما به ثابت بودن برخی از توانایی‌ها و قابل رشد بودن توانایی‌های دیگری اعتقاد داریم.

	نمایشگاه کتاب سال 98
نمایشگاه کتاب سال 98

کتاب هایی با عناوین آموزشی

کتاب «بی سوادی»

کتاب “بی‌سوادی” تألیف حمید وجکانی روش‌های ساده و راه‌های میان‌بری برای یادگیری دارد که مطالعه آن می‌تواند برای همه موثر باشد.

بعضی از ما تا یک کتاب را باز می‌کنیم، هنوز چند صفحه‌ای از آن را نخوانده کنار می‌گذاریم؟ انگار حوصله‌مان نمی‌کشد… مشکل کجاست؟ همه‌ی ما که دوست داریم کتاب بخوانیم و مطالعه داشته باشیم!

همیشه به ما گفته‌اند که کتاب بخوانید؛ اما تا به حال گفته‌اند چگونه بخوانیم؟

کتاب «50 اشتباه بزرگ در بازاریابی»

وقتی اشتباهاتتان را کم کنید، پول، زمان، اعتماد و انرژی شما ذخیره می‌شود.
کتاب «50 اشتباه» اثر برت ریجوی، پر از مشاوره‌های علمی و عملی در حوزه کسب‌وکار بازاریابی اطلاعات است که هرکس در هر صنعتی می‌تواند از آن استفاده کند. به‌خصوص کسانی که چیزی برای فروش دارند یا خدمتی برای عرضه.

درست بعد از خواندن چند اشتباه اول می‌فهمید که این اشتباهات چقدر رایج هستند و کسی نیست که به آن‌ها توجه کند. خواهید فهمید که این اشتباهات به ظاهر کوچک چقدر در میزان رضایت مشتریان، اثرگذارند.

کتاب «از شنبه»

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که تصمیم بگیرید در یک فرصت مناسب، کار مشخصی را انجام دهید. مثلاً:

  • از این مهمانی به بعد رژیم غذایی خاصی را شروع می‌کنم
  • از فردا فلان برنامه را اجرا می‌کنم
  • از هفته بعد به باشگاه می‌روم
  • آخر ماه تکلیفم را با رئیسم مشخص می‌کنم
  • از امسال عید شغلم را عوض می‌کنم
  • از ترم دیگه درس‌هام رو درست می‌خونم
  • سر فرصت اتاقم را مرتب می‌کنم
  • و از شنبه تغییر می‌کنم…

کتاب «شیب»

کتاب شیب اثر ست گادین (ست گودین Seth Godin)   نویسنده آمریکایی،  یک کتاب در حوزه خودسازی، موفیت و موفقیت در کسب و کار است. شیب در سال 2007 منتشر شد و در ایران نیز توسط انتشارات درنا قلم، با ترجمه محمد خضرزاده منتشر شده است و تا کنون به چاپ پنجم نیز رسیده است.Play Video

کتاب «جعبه ابزار سخنرانی»

نوروز سال 93 بود که کتاب جعبه ابزار سخنرانی را به انتشارات سپید تحویل دادم و حس کردم که بار بزرگی از روی دوشم برداشته شد! زیرا یک سال قبل این قول را به اعضای سایت داده بودم که علاوه بر تمام دوره‌های آموزشی  و محصولات آموزشی یک مرجع مکتوب و کاربردی در مورد سخنرانی و فن بیان ارائه کنم…

کتاب «تئوری انتخاب»

کتاب تئوری انتخاب (درآمدی بر روانشانسی امید) اثر دکتر ویلیام گلسر (William Glasser) در مورد روانشناسی نوین آزادی شخصی است. و در ایران نیز توسط انتشارات سایه سخن با ترجمه دکتر علی صاحبی منتشر شده است.

کتاب «مدیریت بدون زور و اجبار»

ویلیام گلسر در این کتاب با هدف دستیابی به بازدهی، تولید بهینه و ایجاد محیطی شاداب و صمیمانه، کاربرد تئوری انتخاب در مدیریت نیروی انسانی را به مدیران آموزش می‏دهد.

در این کتاب چگونگی به کارگیری «تئوری انتخاب» در قلمرو روابط مدیر و کارکنانش گام به گام نشان داده شده است. این کتاب با هدف ترویج «روان‏شناسی کنترل درونی» و تشویق مدیران، به دست کشیدن از «روان‏شناسی کنترل بیرونی» انجام شده است.

کتاب «مغزتان را دوباره سیم کشی کنید»

کتاب مغزتان را دوباره سیم کشی کنید اثر آقای جان.بی.آردن با موضوع به زندگی بهتر بیندیشید توسط نشر ققنوس به نشر رسیده است.
با خواندن این کتاب پی می برید که:
چه تغییرات عمده‌ای در زمینه علم اعصاب رخ داده است.

بخشی از مغزتان به نام آمیگدال می‌تواند بدون هیچ ضرورتی ترس ایجاد کند. چگونه این بخش از مغز را آرام کنید تا بتوانید با جرئت با زندگی روبه‌رو شوید و به آن طراوت ببخشید.

چگونه مثبت بمانیم و با خوش‌بینی از زندگی لذت ببریم.
چگونه به بهترین وجه، مهارت‌های حافظه ای را به کار گیرید.
چگونه می‌توانید ارتباطات مغزی‌ای پدید آورید که در شما عادات پسندیده پدید آورند و از عادات ناپسند مصونتان دارند.
چگونه روابط خود را توسعه دهید و آن را سرزنده کنید.

کتاب «نبوغ دیوانه»

کتاب نبوغ دیوانه یا مانیفست کارآفرین ها (a manifesto for entrepreneurs) به قلم رندی گیج  (Rand Gage) نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی  است که یک اثر  در زمینه اندیشه و تفکر خلاق است با موضوع خلاقیت در کسب و کار و کارآفرینی که در سال 2016 منتشر شده است. این کتاب در ایران نیز توسط انتشارات نگاه نوین منتشر شده است.

کتاب «اسرار ذهن ثروتمند»

کتاب «اسرار ذهن ثروتمند» نوشته‌ی «تی. هارو اکر»  با موضوع «ثروتمند فکر کنید تا ثروتمند شوید» و «در بازی ثروت درون خود استاد شوید» به رشته تحریر درامده است.
آقای واکر با استفاده از قواعدی که به دیگران می‌آموزد، توانست تنها در عرض 2 سال و نیم به یک میلیونر تبدیل شود.

و از نام تجاری و منحصر به فرد «فروشنده زبل» استفاده می‌کند. انرژی زیاد واکر و توجهش به نکات مهم، تمامی مخاطبان را افسون و محسور خود کرده است.
او  توانایی فوق العاده‌ای در وادار کردن افراد به کسب موفقیت واقعی در دنیای واقعی دارد. در قسمتی از کتاب می‌خوانیم:

«آیا واقعا احساس می‌کنید که استحقاق ثروتمند شدن را دارید؟ توانایی شما برای عمل کردن با وجود ترس, نگرانی, عدم اطمینان و ناراحتی تا چه اندازه است؟ آیا وقتی سرحال نیستند می‌توانید دست به اقدامی بزنید؟ حقیقت این است که شخصیت شما,نحوه فکر و اعتقادات شما, نقش اصلی را در میزان موفقیت شمابازی می‌کند.»

کتاب «تکنیک‌های شخصیت خوانی»

خوب نیست که بتوانید شخصیت اشخاص را بخوانید، بدانید چگونه فکر می کنند، به چه مسائلی اهمیت می دهند و از چه چیزهایی خوششان می آید؟

پل تایگر و باربارا بارون تایگر در این کتاب توضیح می دهند چه آسان می توان خصوصیات شخصیتی اشخاص ر ا شناسایی کرد و چگونه می توان از این علم و اطلاع برای ایجاد ارتباط مؤثر با اشخاص استفاده نمود. نویسندگان این کتاب متخصصان شناخته شده ملی در زمینه نوع شخصیت هستند. بیش از بیست سال است که آنها هزاران مشاور حرفه ای داده و  متخصصان منابع انسانی را آموزش داده اند. 

کتاب «هفت عادت مردمان مؤثر»

کتاب هفت عادت مردمان موثر نوشته استفان کاوی است و از سوی نشر پیکان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

  • بر طبق آنچه استفان کاوی می‌گوید عبارتند از:
    ۱٫ عامل بودن
    ۲٫ شروع از پایان درذهن
    ۳٫ نخست به اولین ها پرداختن
    ۴٫ برنده – برنده اندیشیدن
    ۵٫ اول فهمیدن و سپس فهماندن
    ۶٫ هم افزایی یا سینرژی
    ۷٫ تیزکردن اره یا پیشرفت مستمر و فرایندهای پیشرفت.

در کتاب هفت عادت مردمان موثر شما مطالعه یک سیر تحولی را از رشد شخصی یعنی سه عادت اول آغاز می‌کنید سپس وارد مرحله کار گروهی و همکاری می‌شوید. پس از آن ارتباطات، یعنی سه عادت بعد را مطالعه خواهید کرد و بعد دوباره سازی همه عادات که همان عادت هفتم می‌باشد را آموزش خواهید دید.

کتاب «تست مامان»

کتاب تست مامان اثر راب فیتز پاتریک به صورت کاملاً عملی تدوین شده تا شما بتوانید بهترین صیاد پاسخ‌ها از سمت مشتریان خود باشید. علاوه بر این ما با مطالعۀ این کتاب متوجه می‌شویم که کجای کارمان را اشتباه رفته‌ایم و می‌توانیم این اشتباهات را تصحیح کنیم.

کتاب تست مامان (The Mom Test) گنجینه‌ای است شامل سوالاتی مثل: ار کجا مشتری‌های مد نظرمان را جهت طرح سوال پیدا کنیم؟ در جلسۀ طرح سوال چگونه رفتار کنیم؟ و …

اگر همیشه علاقه داشتید که کسب و کار شخصی خودتان را راه‌اندازی کنید و می‌خواهید همین امروز دست به عمل بزنید. باور کنید که این کتاب حکم کلید دستیابی به گنج را برای شما دارد.

نمایشگاه کتاب تهران سال 98
نمایشگاه کتاب تهران سال 98

کتاب هایی با موضوعات بهبود فردی

کتاب «هنر شفاف اندیشیدن»

کتاب هنر شفاف اندیشیدن، نوشته رولف دوبلی- ROLF DOBELLI- نویسنده سوئیسی در سال 2013 منتشر شد و در ایران نیز توسط عادل فردوسی پور و دو تن از همکارانش ترجمه شد و توسط نشر چشمه منتشر شد.
هنر شفاف اندیشیدن 99 خطای معمول در زمان فکر کردن یا اندیشیدن را در فصل‌های کوتاه و خلاصه، توضیح می‌دهد.
با خرید کتاب هنر شفاف اندیشیدن می توانید خطاهایی مثل تعصبات شناختی (cognitive biases)، حسادت و یا تحریف‌های اجتماعی را بشناسید.

کتاب «سرسختی»

در کتاب سرسختی (Grit) که به سرعت وارد لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز شد، آنجلا داکورث (از پیشروان روانشناسی موفقیت)، به همه کسانی که به دنبال موفقیت هستند – شامل والدین، معلمین، ورزشکاران و فعالین کسب‌وکار و … – نشان می‌دهد که راز موفقیت به اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد وابسته نیست. او این مفهوم را «سرسختی» نامیده است.

کتاب «صبح جادویی»

هر از گاهی کتابی می خوانید که دیدگاه شما را در مورد زندگی تغییر می دهد . اما خیلی به ندرت اتفاق می افتد که کتابی شیوه ی فعلی زندگیتان را متحول کند . کتاب صبح جادویی خیلی سریع تر از آن چه گمان می کنید ، هر دوی این کارها را انجام می دهد . بسیار تأکید می کنم این کتاب را بخوانید .

کتاب صبح جادویی به معنای واقعی کلمه همان چیزی است که تغییراتی سریع و عمیق در همه ی جنبه های زندگیتان به وجود می آورد . اگر واقعا به دنبال بهبود زندگیتان هستید ، حتما این کتاب را مطالعه کنید .

کتاب «تافته‌های جدابافته»

کتاب «تافته‌های جدا بافته» نوشته «ملکوم گلادول» است. نویسنده در این کتاب به برسی زندگی افراد مشهور در تجارت، نابغه‌های علمی، ستارگان ورزشی و موسیقی‌دان‌ها می‌پردازد و نشان می‌دهد که آن‌ها چه وجه مشترکی باهم دارند. او همچنین به فراسوی نتایج فوق العاده، اسطوره‌ها و افسانه‌ها می‌نگرد تا معلوم کند چه توضیح درستی برای اشخاص بسیار موفق وجود دارد.
این کتاب در نه فصل تدوین شده است.

کتاب «آخرین سخنرانی»

کتاب «آخرین سخرانی» نوشته رندی پاش است. در توضیحات پشت جلد کتاب آمده است: «بسیاری از اساتید دانشگاه سخنرانی‌هایی با عنوان «آخرین سخرانی» ارائه می‌کنند.

از آنها خواسته می‌شود به مرگ خود بیندیشند و در مورد آنچه برایشان بیشترین اهمیت را دارد عمیقاً فکر کنند و هنگامی که آنان سخن می‌گویند، شنوندگان ناگریز یک یک سوال را در سر می‌پرورانند: اگر می‌دانستیم این آخرین فرصتمان است، چه خردی را به دنیا منتقل می‌کردیم؟

اگر فردا از دنیا بریم، می‌خواستیم چه میراثی را به جا بگذاریم؟» در قسمتی از کتاب می‌خوانیم: «در آن اتاق انتظار کامپیوتر لپ تاپم همراهم بود و تحت تاثیر آن تجلی، به سرعت برای گردانندگان سخرانی ایمیل زدم. به آنان گفتم سرانجام موضوعی برای سخرانی‌ام در نظر گرفته ام… نوشتم: به خاطر تاخیرم معذرت می‌خواهم. بیایید آن را دستیابی به رویاهای کودکی بنامیم.» این کتاب را نشر «پیکان» منتشر کرده است.

کتاب «سکوت قدرت درونگراها»

کتاب سکوت در سال 2012 در آمریکا به چاپ رسید و در همان سال پرفروش ترین کتاب سال نیویورک تایمز/ واشینگتن پست/ لوس آنجلس تایمز/ NPR/ INDIE/هفته نامه ناشران آمریکا شناخته شد. همچنین موسسه آمازون آن را در لیست سه کتاب برتر سال 2012 قرار داد، همچنین بسیاری از هفته نامه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انگلیسی زبان این کتاب را در لیست 10 کتاب برتر سال 2012 اعلام کرده اند.

کتاب «ایده عالی مستدام»

این کتاب ترجمه یکی از پرفروش ترین کتاب‏های دنیای کسب‏ وکار به نام Made TO Stick نوشته براردان هث می‏باشد. شما در هر موقعیتی که باشید حرف‏ها و ایده‏ ها، محصولاتی دارید که می‏ خواهید که به اثرگذارترین شیوه آن‌ها را طرح کنید. این کتاب شما با 6 کلید طلایی برای عالی و مستدام ‏کردن ایده ‏هایتان آشنا می‌کند.

کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید»

کتاب « بیندیشید و ثروتمند شوید » معروف ترین اثر «ناپلئون هیل» نویسنده آمریکایی است که در سال ۱۹۳۷ نوشته است. این کتاب تجربه بیش از ۵۰۰ فرد ثروتمند را در خود جای داده است، افرادی که در آغاز غیر از افکار، ایده‌ها و طرح‌های سازمان‌دهی شده خود چیزی برای ارائه نداشتند.

نظر شما درباره نمایشگاه ۹۸ کتاب تهران چیست ؟ به نمایشگاه می روید ؟ اگر رفته اید و تجربه ای درباره آن دارید و یا کتابی هست که ما معرفی نکردیم اما مفید هست رو برامون در قسمت دیدگاه بنویسید !

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 6 =