خودروفناوری
موضوعات داغ

شورولت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰ سوپر اسپرت تمام عیار آمریکایی

سوپر اسپرت موتور وسط شورولت کوروت C8 رونمایی شد.

جنرال موتورز آمریکا از شورولت کوروت C8 استینگری مدل ۲۰۲۰ رونمایی کرد که از پیشرانه خورجینی هشت سیلندر با ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد.

شورولت کوروت را می توان یکی از شاخص ترین و نمادین ترین دستاوردهای تاریخ صنعت خودروسازی ایالات متحده دانست. این خودروی اسپرت از سال 1953 روی خط تولید قرار داشته و از آن زمان تاکنون در هفت نسل راهی خیابان ها شده است.

شورولت کوروت سی ۸
شورولت کوروت سی ۸

درباره شورولت کوروت C8



پس از سه سال آزمایش، هم‌اکنون پوشش‌ها در نهایت از روی شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ کنار رفته است. تعداد زیادی از نمونه‌های اولیه با پیشرانه وسط طی دهه‌های گذشته معرفی شده‌اند، ولی هیچکدام چراغ سبز برای تولید دریافت نکرده‌اند.

پس از ۶۰ سال انتظار برای دیدن چنین خودرویی، سؤال بزرگ این است که آیا کوروت C8، ارزش انتظار را داشته است؟ مسئولان جنرال موتورز می‌گویند خریداران می‌توانند شورولت کوروت ۲۰۲۰ را با قیمتی کمتر از ۶۰ هزار دلار به دست بیاورند.

شورولت کوروت
شورولت کوروت

پیشرانه خودرو شورولت کوروت سی ۸

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، از پیشرانه ۶/۲ لیتری خورجینی هشت سیلندر در کوروت جدید استفاده می‌شود که اگرچه بر مبنای پیشرانه LT1 موجود در شورولت کوروت C7 استینگری بهره می‌برد، اما اساساً پیشرانه کاملاً جدیدی است. پیشرانه جدید LT2 نامیده می‌شود.

پیشرانه شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ می‌تواند ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت (۴۹۵ اسب‌بخار در پکیج Z51) تولید کند که تغییر درخور توجهی نسبت به قدرت ۴۶۰ اسب بخاری پیشرانه LT1 است.



با این حال قدرت پیشرانه به‌طور انحصاری از طریق جعبه‌دنده هشت سرعته دو کلاچه خودکار به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هر چند که راننده هنوز هم می‌تواند دنده‌ها را به‌صورت دستی از طریق پدال پشت فرمان تعویض کند. 

در پکیج Z51، شورولت کوروت استینگری جدید می‌تواند در زمانی کمتر از سه ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. هنوز زمان مربوط به ۴۰۰ متر و بیشینه سرعت این خودروی اسپرت مشخص نشده است؛

اما شورولت کوروت C7 ZR۱ می‌تواند در زمان ۲/۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد. بدین معنا که شورولت کوروت C8 جدید حداقل در یک سرعت‌گیری کوتاه می‌تواند پابه‌پای قدرتمندترین نسخه C7 حرکت کند.

نمای عقب شورولت کوروت C8
نمای عقب شورولت کوروت C8

طراحی ظاهری خودرو C8 شورولت کوروت

سبک خشنی که از قسمت دماغه خودرو آغاز شده، به سمت عقب نیز امتداد یافته است. در نمای جانبی شاهد یک شکاف حجیم هستیم. این شکاف برای رساندن هوای تازه به موتور کاربرد دارد.


قسمت عقب کوروت C8 از جایگاه جدید موتور تاثیر پذیرفته است. مثل برخی از همتایان درپوش موتور این خودرو نیز شیشه ای طراحی شده و توری هایی برای تهویه بهتر کار گذاشته شده اند. در بالای موتور هم یک دوربین به چشم می خورد که تصاویر زنده آن از نمای عقب، در اختیار راننده گذاشته می شود.

در نمای عقب، سپر بزرگ و عضلانی کوروت C8 بیش از هر چیزی جلب توجه نموده و حس قدرت را به بیننده القا می کند. دیگر المان های مهم این بخش عبارتند از چراغ های اصلی با طراحی زاویه دار و تیز، چهار خروجی اگزوز، اسپویلر کوچک و دیفیوزر با طرحی ساده.

نمای کناری شورولت کوروت
نمای کنار خودرو شورولت کوروت C8

طرح جدید پیشرانه وسط کوروت، کابین نورگیر در کنار دو صفحه‌نمایش دیجیتال برای داشبورد و سیستم سرگرمی و اطلاعاتی به‌دست می‌دهد. آرایش ترتیبی بسیار خوب و راننده‌محور به نظر می‌رسد، در حالی که کنسول مرکزی بخش راننده را از سرنشین جدا می‌کند.

در کنسول مرکزی انبوهی از دکمه‌ها وجود دارد که به‌صورت ردیفی و پشت سر هم قرار گرفته‌اند. در میان این دکمه‌ها می‌توان تعدادی را برای تنظیم تهویه در داشبورد و صندلی پیدا کرد. کسانی که با جستجوی قابلیت‌ها در صفحه‌نمایش مشکل دارند، می‌توانند این کار را به‌سادگی با فشار دادن یک دکمه انجام دهند. 

به گفته شورولت، محفظه ای که در زیر کاپوت جلو تعبیه شده، برای حمل یک چمدان مسافرتی کوچک و کیف لپتاپ مناسب است. این محفظه البته فضای ثانویه بوده و می توان لوازم بزرگ تر را در صندوق عقب قرار داد.

قطعاً شورولت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰ از سر تا پا خودروی کاملاً جدیدی نسبت به مدل‌های پیشین است. پکیج تقویتی Z51 ترمزهای بزرگ‌تر و سیستم خنک‌کاری به همراه سیستم اگزوز بهتر اضافه می‌کند که باعث افزایش پنج اسب بخاری قدرت می‌شوند.

کویل‌اورهایی در چهار گوشه خودرو وجود دارد که همراه‌با سیستم فرمان الکترونیکی باعث هدایت بهتر در پیچ‌ها می‌شود. سیستم کنترل مغناطیسی نیز هم‌اکنون در دسترس است و می‌توان از طریق چهار حالت موجود به اضافه دو حالت جدید، خودرو را کنترل کرد.

در میان آن‌ها قابلیت جدیدی به نام حالت Z موجود است که سفارشی‌سازی کامل تمام تنظیمات را ارائه می‌دهد. تجهیزات الکتریکی همگی بخشی از پلتفرم خودروی دیجیتال C8 و معماری الکترونیکی است که امکان به‌روزرسانی آنلاین و بی‌سیم سیستم‌های کامپیوتری شورولت کوروت C8 استینگری را فراهم می‌کند.

طراحی داخلی شورولت کوروت C8
طراحی داخلی شورولت کوروت C8

اگرچه پیشرانه اکنون در وسط قرار دارد، اما طراحی بیرونی شورولت کوروت C8 به‌طور کلی در مقایسه با مدل C7 انقلابی نیست. ورودی‌های هوای جانبی، بی‌شباهت به آن‌چه در خودروهای مفهومی کوروت ایندی (Corvette Indy) و CERV III استفاده شده، نیستند.

مانند مدل‌های قبلی کوروت، سقف می‌تواند برای تجربه هوای آزاد برداشته شود. بخش جلویی خودرو نیز می‌تواند کمی بالا بیاید تا رد شدن از روی موانع به خوبی انجام گیرد و برای سفرهای جاده‌ای، فضای کافی در صندوق جلو برای قرار دادن دو کیف کوچک وجود دارد.

تجهیزات و آپشن های شورلت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰

خریداران کوروت C8 در زمان هایی که از غرش موتور V8 خسته شده باشند، می توانند به سراغ سیستم صوتی Bose با 10 اسپیکر رفته و از گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه خود لذت ببرند. این سیستم صوتی به صورت استاندارد عرضه شده و امکان سفارش نمونه 14 اسپیکری با پوشش های استیل وجود دارد.

دیگر ویژگی ها و آپشن های مهم کوروت C8 عبارتند از قطعات تزئینی فیبر کربنی و آلومینیومی، شارژ بی سیم تلفن همراه، سیستم تشخیص صدا و NFC، فرمان گرم شونده، حافظه هر دو صندلی و ضبط کننده داده های مربوط به عملکرد خودرو.

شورولت سطح بالایی از شخصی سازی را برای C8 در نظر گرفته و مشتریان این خودروی اسپرت خواهند توانست از بین رنگ های متنوع ارایه شده به ترکیب دلخواه خود دست پیدا کنند.

همچنین سه نوع صندلی متفاوت نیز برای این خودرو قابل انتخاب هستند، وجه تمایز این صندلی ها نوع پوشش، میزان راحتی و آپشن سرد و گرم شدن است.

شورلت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰
داخل شورلت کوروت C8 مدل ۲۰۲۰

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.