مطلب پیشنهادی :
ad
+
بازاریابی و فروشکسب و کار

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 📶 معرفی بهترین تولزهای بازاریابی آنلاین

معرفی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که هر بازاریاب الکترونیک به آن احتیاج دارد!

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ : با وجود پیشرفت هایی که در حوزه ی تکنولوژی و تولید محتوا داریم متوجه خواهیم شد که هر روزه اهمیت دیجیتال مارکتینگ بیشتر می شود و باید از ابزار های این حوزه برای به دست آوردن نتیجه ی بهتر استفاده کنیم. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ در تمام بخش هارا به شما معرفی کنیم؛ پس همراه ماگرتا باشید تا توضیح کوتاهی برای هر ابزار به شما معرفی کنیم.

در گام نخست باید با مفهوم دیجیتال مارکتینگ آشنا بشویم و بفهمیم که اصلا دیجیتال مارکتینگ چیست؟ پس ادامه ی مقاله را بخوانید. با بازاریابی ماگرتا همراه باشید.

چگونه عنوانی جذاب برای تبلیغات خود بنویسیم‌؟

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

توضیح خیلی ساده ی دیجیتال مارکتینگ می تواند این باشد که تمامی فعالیت ها و کارهایی که به قصد بازاریابی برای محصولات و خدمات انجام می دهیم. با توجه به توضیحی که گفتیم متوجه خواهیم شد که دیجیتال مارکتینگ حوزه ی بسیار گسترده ای است و ابزار های آن هم می تواند از تنوع زیادی برخوردار باشد.

انواع ابزار دیجیتال مارکتینگ

  • آنالیز و تحلیل کردن داده ها
  • سئو ( بهینه سازی موتور جستجو )
  • ابزار های گوگل
  • ویدیو ها
  • جستجوی کلمات کلیدی
  • تبلیغات ( کلیکی و زماندار )
  • استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی
  • ایمیل مارکتینگ
  • پوش نوتیفیکیشن ها

و موارد زیاد دیگری که در ادامه ابزار ها معرفی خواهند شد.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

در این بخش ما برای شما 20 تا از ابزار های برتر در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ را آماده کرده ایم که در ادامه خواهید دید:

CoSchedule Headline Analyzer

با استفاده از این آنالیزور شما می توانید طول مناسب برای تیتر های خودتون انتخاب کنید و از وجود کلمات ضروری در آن مطمئن شوید. پیشنهاد می شود برای داشتن عناوین جذاب و خوانا تر از این سرویس استفاده کنید.

SerpStat.com

سایت ها و روش های زیادی برای به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب وجود دارند؛ یکی از این سایت ها می تواند سایت SerpStat.com باشد که بصورت رایگان فعالیت خود را انجام می دهد. این ابزار با استفاده از کلمات کلیدی محبوب در گوگل به شما کلمات کلیدی مناسب را پیشنهاد می دهد.

WordTracker

این ابزار بصورت غیررایگان برخی از خدمات خودش رو ارائه می دهد؛ شما می توانید با استفاده از این ابزار میزان جستجوی کلمات کلیدی و کلمات مرتبط را به راحتی پیدا کنید تا ترافیک خودتون رو افزایش بدید.

SEMrush

یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ بین افرادی که در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و سئو فعالیت دارند کمتر کسی وجود دارد که با SEMrush آشنا نباشد؛ با استفاده از این سرویس می توانید سایت رقبای خود را تجزیه تحلیل کنید و دیتای خوبی رو به دست بیاورید. همچنین این سایت با گرفتن آزمون هایی به شما مدرک الکترونیکی اعطا می کند که تا حدودی می تواند میزان اطلاعات شما را به کاربران و مشتری ها نشان دهد.

SpyFu

تعداد جستجوی کلمات در ماه و کلمات کلیدی مرتبط می تواند در رشد سایت و انتخاب صحیح کلمات کلیدی مناسب باشد؛ با استفاده از این سایت می توانید به این موارد دسترسی داشته باشید. کافیست که نام برند رقبای خود را تحویل این سرویس بدهید تا اطلاعات خوبی را برای شما به نمایش بگذارد.

Google Keyword Planner

یکی از سرویس های گوگل که امروزه با توجه به محدودیت هایی که اعمال کرده است کمتر مورد توجه قرار گرفته و ابزار های شبیه آن می تواند برای ما بهتر عمل کند.

تبلیغات محیطی چیست؟ انواع و تاثیر آن بر رشد کسب و کار

Moz Title Tag Preview Tool

اگر به این نیاز دارید که متوجه شوید تایتل مقالات و سایت شما در گوگل به چه صورت نمایش داده  می شود این ابزار می تواند به شما در این مورد کمک کند. عنوان و متای صفحات برای نمایش در گوگل مهم بوده و همچنین در هنگام اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی به نمایش گذاشته می شود.

Google Page Speed

یکی از مهم ترین ابزار های بررسی سرعت سایت که توسط خود گوگل ارائه شده است. این سرویس با بررسی دو نسخه ی دسکتاپ و موبایل سایت شما و ارائه ی نمره ای از 100 به سرعت سایت شما ارزش و امتیاز می دهد. همچنین ارور ها و مشکلاتی که باعث کند شدن سرعت و نمایش سایت به کاربران شده است را بصورت خیلی کوتاه به شما معرفی می کند.

Google Mobile-Friendly Test

امروزه اکثر کاربران برای جستجو در گوگل از موبایل شخصی خودشون استفاده می کنند و این مورد باعث می شود که اهمیت نمایش سایت در نسخه ی موبایل بالا برود؛ این ابزار به شما نشان می دهد که سایت شما بصورت موبایل فرندلی هست یا خیر، یعنی اینکه در موبایل به درستی نمایش داده می شود یا اینکه درست دیده نمی شود.

Google AdWords

شاید در هنگام جستجوی موضوعات و کلمات کلیدی در گوگل متوجه یک سری از نتایج شده باشید که در کنار آن ها کلمه ی ads نمایش داده شود؛ این سری از نتایج بصورت تبلیغاتی در گوگل به نمایش گذاشته شده اند و با پرداخت پول به ازای کلیک در اون نتیجه دیده می شوند. هزینه ی هر کلیک با توجه به سختی و تعداد جستجوی آن کلمه کلیدی متفاوت است. برای نمایش سایت و صفحه ی شما در گوگل بصورت تبلیغات باید یک url ، عنوان و توضیحات ارائه بدهید.

Google Analytics

یکی دیگر از ابزار های گوگل که به ما در گرفتن آمار سایت و اپلیکیشن ها کمک می کند گوگل آنالیتیکس است. شما با قرار دادن کد این سرویس در سایت یا اپلیکیشن خود می تواند حضور کاربران را با برخی از ویژگی های آنها مانند کشور ، حضور در کدام صفحه و… را به شما ارائه می دهد.

Google Search Console

سایت داشته باشید و با سرچ کنسول گوگل کار نکنید؟! خب مهم ترین ابزاری که می توانیم آمار سایت را بررسی کنیم همان سرچ کنسول گوگل است. با استفاده از این ابزار رتبه ، ایمپرشن و مقدار کلیک سایت شما در نتایج در 16 ماه گذشته را می توانید به دست بیارید. شاید با خودتون بگویید که فقط همین اطلاعات را به ما می دهد؟ خب قطعا خیر چون داده های مهم و زیاد دیگری را در اختیار شما خواهد گذاشت که در سئو موثر است.

Google Trends

در بین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همانطور که از نام این سرویس پیداست شما می توانید میزارن تغییرات جستجو برای کلمات را بررسی کنید و بفهمید که کدام کلمه کلیدی در چه بازه ای و در چه مکانی بیشتر رشد داشته و اصطلاحا ترند شده است. این ابزار در کنار ابزار های دیگر بسیار مفید است و به تنهایی شاید سود آنچنان زیادی را به ما نرساند.

نکته ای که باید گفته شود این است که گوگل برای کسب و کار ها و فعالیت های ما ابزار های زیادی را آماده کرده که شاید با خیلی از آن ها آشنا باشید به عنوان نمونه می توان به ابزار های Google TAG Manager ، Google Forms ، Google reCAPTCHA ، Google My Business و… اشاره کرد که هر کدام قابلیت های خاص خودشان را دارند.

Unsplash

امروزه در تمامی فعالیت های ما که با تکنولوژی در ارتباط هست با تصاویر گره خوردن. شما اگر سایتی داشته باشین و قصد تولید محتوا داشته باشید مجبور به تولید عکس هستین تا ظاهر سایت تون زیباتر و کاربر پسند تر باشد. یکی از سایت هایی که به شما می تواند تصاویر خوبی را ارائه دهد Unsplash است؛ شما با ثبت نام در این سرویس می توانید روزی یک تصویر و یا هر 10 روز 10 تصویر را دریاف کنید.

سرویس های مشابه  Unsplash که در زمینه ی ارائه تصاویر میباشند: StockSnap ، Pixabay ، shutterstock و freepik

Anders Pink

Anders Pink با بررسی و خزش میلیون ها سایت برای شما محتوا تولید می کند. اما تولید محتوا های خودکار مخصوصا در زبان فارسی ( چون این ابزار ها مخصوصا برای زبان انگلیسی طراحی شده اند و برای فارسی مشکلات زیادی دارند ) دارای نقاط ضعف بسیار همانند نامفهوم بودن مقالات را دارد.

سایت دیگری که فعالیت مشابه این سرویس دارد Curata می باشد که می توانید هر دو را بررسی کنید و در صورتی که هر ابزار نتیجه ی بهتری به شما ارائه داد از همان استفاده کنید. البته ابزار های زیادی به غیر از این دو وجود دارند که با یک جستجوی ساده می توانید به لیست آن ها دسترسی داشته باشید.

SurveyMonkey

یکی از فعال ترین و بهترین پلتفرم های نظرسنجی در حال حاضر است. با استفاده از این سرویس می توانید نظرسنجی های فوق حرفه ای ایجاد کنید و در مکان های مختلف به اشتراک بگذارید.

ابزار های مشابه با این سرویس که خدمات نطرسنجی ارائه می دهند: Typeform ، SmartSurvey و AidaForm

Biteable

نوبتی هم باشه باید بریم سراغ دنیای ویرایش و ساخت فیلم؛ با استفاده از این سرویس در هر سطح از علم و آگاهی می توانید چیزی که نیاز دارید رو به حرکت در بیارید و ویدیو های مد نظر خودتون رو بسازید.

بعضی از سرویس ها و ابزار هایی که عملکرد مشابه با Biteable دارند: Promo ، VideoCreek و LightMV

Iconosquare

در بخش آخر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قصد داریم تا ابزار های بررسی آمار سوشیال مدیا یا همان ابزار های تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم. اکثر کاربرانی که از موبایل های پیشرفته استفاده می کنند ( که خود جمع کثیری از دنیا را شامل می شود ) از شبکه های اجتماعی بهره می برند و این شبکه های اجتماعی می تواند مکان مناسبی برای گسترش کسب و کار های ما باشد؛ در نتیجه بررسی آمار شبکه های اجتماعی می تواند در رشد ما کمک زیادی بکند. با استفاده از این سرویس می توانید بر روی فعالیت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام ، فیسبوک و توییتر نظارت داشته باشید و بعضی امور را تبدیل به خودکار کنید که در نتیجه ی آن صرفه جویی در وقت را خواهیم داشت.

سرویس و ابزار های مشابه این مورد : Keyhole ، POSTOPLAN و NUVI

چطور اکانت لینکدین بسازیم؟

در انتهای مقاله باید بگوییم که دنیای دیجیتال مارکتینگ از گستردگی زیادی برخوردار است و ابزار های این حوزه به شدت زیاد متنوع بوده؛ پس ما در این مقاله نمی توانیم تمام ابزار های موجود در این حوزه رو معرفی کنیم و فقط بخش کوچکی از ابزار هارو به شما معرفی کردیم. همچنین پیشنهاد می کنیم تا از دیگر مقالات وبسایت ماگرتا دیدن کنید و اطلاعات خودتون رو افزایش بدید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یک =