تخفیف‌های امروز دیجی کالا مشاهده
+
کسب و کار

کسب و کار موفق در کرونا؛ آیا می توانیم در دوران کرونایی هم یک کسب و کار پولساز داشته باشیم؟

چطور یک کسب و کار موفق در دوران کرونا داشته باشیم؟ بهترین استراتژی های کسب موفقیت کاری در دوران کرونایی

کسب و کار موفق در کرونا ، راهکار ها و استراتژی ها : وقتی کرونا آمد، مردم زیاد جدی اش نمی گرفتند. همه فکر می کنند که این ویروس نیز مانند سایر ویروس ها، خیلی زود از بین می رود. اما این گونه نشد! کسب و کارهای زیادی، به خاطر کرونا، به طور کامل از بین رفتند. گویی اصلا وجود نداشتند! تنها، کسانی که آگاه بودند و به فضای آنلاین آمدند، توانستند یک کسب و کار موفق در کرونا راه داشته باشند!

به هیچ شکل نمی توان تاثیر کرونا بر کسب و کارها را از بین برد. اما می توان آن را کاهش داد. کسب و کاری در این دوران موفق خواهد بود که تمامی توجه و تمرکزش را بر روی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی بگذارد!

در این مقاله فوق العاده جامع از بخش کسب و کار ماگرتا ، به اوضاع و احوالات کسب و کارهای مختلف می پردازیم. و بررسی می کنیم که کدام کسب و کارها توانسته اند در این شرایط، از تمامی منابع خود استفاده کرده و موفق شوند؟!

همچنین بخوانید: پردرآمدترین مشاغل در ایران کدامند؟

شکست و موفقیت در کسب و کار ها پس از کرونا
شکست و موفقیت در کسب و کار ها پس از کرونا

چرا بسیاری از کسب و کارها در دوران کرونا شکست خوردند؟

نداشتن خلاقیت و هوشمندی در کنترل اوضاع، یکی از مهمترین عوامل شکست بسیاری از کسب و کارها در دوران کرونا شده است.

یک شخص به عنوان مدیر یک کسب و کار، باید بتواند خیلی سریع کنترل شرایط را به دست بگیرد و اوضاع را سر و سامان دهد! برخی مدیران خیلی سریع دست به کار شدند و یک راه حل بسیار مهم و حیاتی برای رفع این مشکل پیدا کردند.

اما برخی دیگر، تنها به این فکر بودند که حالا در این شرایط، چگونه حقوق کارمندان را بدهند؟ درآمد خودشان چه می شود؟ برای کارشان چه اتفاقی می‌افتد؟ نکند شکست بخورند؟ و … !

کرونا، فقط برای یک کسب و کار خاص نیامده بود. کرونا آمده بود تا همه جهان را تصرف کند. اما بسیاری از مدیران گمان می کردند که فقط آنها هستند که در این شرایط متحمل ضررهای سنگین می شوند و بقیه در آرامش و رفاه، کارشان را ادامه می دهند.

کرونا، از ساده ترین و به ظاهر کم اهمیت شغل را تا بزرگترین شرکت های جهان را هدف گرفته است. مشاغلی که خیلی زود به فضای آنلاین وارد شدند، توانستند جلوی شکست کسب و کارشان را بگیرند. مهم نیست کارشان چه بوده، فقط وارد فضای آنلاین شدند!

اما، آنهایی که این کار را انجام ندادند، با شکست های بزرگی مواجه شدند. دلیلش کاملا واضح است، وقتی کسی وجود ندارد که از شما خرید نکند، فروشی هم وجود نخواهد داشت. در 2 ماهه اول شیوع کرونا، بسیاری از مردم حتی در خانه شان را هم باز نکردند!

بسیاری از کسب و کارها، مشتریان وفادار و قدیمی خودشان را از دست دادند. خروج از منزل، امکان پذیر نبود! به همین دلیل، آن دسته از مشاغلی که نتوانستند مجددا یک راه ارتباطی بین خودشان و مشتریان شان برقرار کنند، شکست خوردند!

مشاغل موفق در زمان کرونا
مشاغل موفق در زمان کرونا

چه کسب و کارهایی در کرونا شکست خوردند؟

صنعت گردشگری به معنای واقعی فلج شد! مردم حتی برای یک ثانیه هم از خانه هایشان خارج نمی شدند. تنها برخی افراد که انگار هنوز خبر شیوع کرونا را نشنیده بودند، تازه یادشان افتاد که به شمال بروند

بسیاری از شرکت های هواپیمایی، تورهای گردشگری و مشاغلی که به نحوی در حوزه صنعت گردشگری فعالیت می کردند، به معنای واقعی شکست خورند. متاسفانه هیچ راه حلی نیز برای حل این مشکل وجود نداشت. مدیران این کسب و کارها واقعا نمی توانستند کاری کنند. حرکت به سوی فضای آنلاین در این صنعت، عملا بی تاثیر بود! بیش از ۱۳۰۰۰ راهنمای تور بیکار شدند!

در حوزه املاک و مستغلات نیز بسیاری از کسب و کارها شکست خوردند. مردم سرمایه ای نداشتند تا بتوانند با آن خانه بخرند و یا حتی اجاره کنند!

بسیاری از باشگاه های ورزشی و استادیوم ها نیز در این دوران با افت شدید مواجه شدند. زیرا بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت، این کسب و کارها به دلیل تجمع تعداد زیادی افراد به صورت همزمان، در وضعیت قرمز قرار داشتند!

آیا کسب و کاری وجود داشت که بتواند در این شرایط کرونایی موفق شود؟

پاسخ این سوال یک کلمه است، بله! نه تنها یک شغل، بلکه هزاران شغل وجود دارد که هم اکنون، 10 برابر گذشته درآمدزایی می کنند و عملا کرونا هیچ تاثیری بر کسب و کارشان نگذاشته است! بخش عمده این کسب و کارها اینترنتی می باشند!

فرقی نمی کند چه کاری، حتی خرید پنبه هم در اینترنت بسیار طرفدار داشته و کسی که صاحب همچین کسب و کاری بوده نیز توانسته درآمدهای زیادی از طریق اینترنت کسب کند.

وقتی می گوییم کسب و کار آنلاین، منظورمان این است که همه مشاغل سنتی، کارشان را به فضای آنلاین منتقل کرده اند. البته برخی افراد نیز وجود داشتند که کلا کار قبلی شان را تعطیل کرده اند و یک کسب و کار جدید در اینترنت راه اندازی کرده اند!

بسیاری از سوپرمارکت ها که فکر می کردیم خیلی زود شکست می خورند، با اینترنتی کردن کارشان، توانستند چند برابر گذشته فروش کنند. کرونا اصلا روی آنها تاثیری نگذاشته است!

سایت های فروش فیلم و سریال که در گذشته هم پرطرفدار بودند، فروششان چندین برابر شده است و این مسئله چیز عجیبی نیست. زیرا تماشای فیلم و سریال یکی از بهترین راه های سرگرمی در دوران قرنطینه است!

هزاران کسب و کار دیگر وجود دارد که اگر بخواهیم همه آنها را نام ببریم، باید به مقاله، یک کتاب بنویسیم.

چطور یک شغل پردرآمد در زمان کرونا داشته باشیم؟
چطور یک شغل پردرآمد در زمان کرونا داشته باشیم؟

چگونه می توانیم یک کسب و کار موفق در کرونا داشته باشیم؟

فرقی نمی کند که کار شما چیست، کافی است که آن را به فضای آنلاین منتقل کنید. البته اگر که از قبل کسب و کارتان آنلاین بوده است که احتمالا الان یکی از خوشبخت ترین انسان های روی زمین هستید!

برای داشتن یک کسب و کار موفق در کرونا، کافی است به نکات زیر عمل کنید:

  • هرگز نترسید! ترس از شکست، تنها عامل شکست کسب و کارتان در کرونا است!
  • وارد فضای آنلاین شوید و کسب و کارتان را به اینترنت منتقل کنید.
  • اگر مغازه یا فروشگاهی دارید، هرگز آن را تعطیل نکنید. این طور نیست که هیچ مشتری حضوری به کسب و کارتان مراجعه نکند! مگر اینکه به دستور وزارت بهداشت مجبور به تعطیلی کسب و کارتان شوید!
  • با چندین مشاور و متخصص کسب و کار صحبت کنید و از راهنمایی هایشان نهایت استفاده را کنید!
  • فروش آنلاین را به خوبی یاد بگیرید!
  • در فضای سنتی هم می توان موفق شد، اگر ورود به فضای آنلاین برایتان مقدور نمی باشد، معنی اش این نیست که حتما شکست می خورید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که یک پل ارتباطی میان خودتان و مشتریان تان ایجاد کنید!

کرونا ترس ندارد! آن هم مانند سایر ویروس ها بالاخره یک روز از بین می رود. این شما هستید که می توانید دوران کرونا را به بهترین دوران زندگی تان تبدیل کنید. دانش و اطلاعات خود را در این شرایط بالا ببرید.

احتمالا ساعات بیشتری نسبت به گذشته در منزل هستید، از وقت خود به خوبی استفاده کنید. کسب و کارتان را با دانش کافی به فضای آنلاین بیاورید. هرگز بی گدار به آب نزنید. یک خطا ممکن است باعث نابودی کسب و کارتان شود! این بود استراتژی هایی برای داشتن کسب و کار موفق در کرونا.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.