مطلب پیشنهادی :
ad
+
ادبیاتفرهنگ و هنر

جواب صفحه ۳۹ و ۴۱ درس ۴ فارسی هشتم ؛ خودارزیابی و فعالیت نوشتاری

پاسخ خودارزیابی صفحه 39 و فعالیت های نوشتاری و گفت و گو صفحه 41 درس چهارم کتاب فارسی هشتم

جواب سوالات درس ۴ سفر شکفتن کتاب فارسی پایه هشتم و پاسخ پرسش های خودارزیابی صفحه ۳۹ و فعالیت نوشتاری و گفت و گو صفحه ۴۱ را می توانید در ادامه این مقاله از بخش آموزش و پرورش ماگرتا مطالعه نمایید.

مطلب پیشنهادی : معنی لغات و آرایه های درس ۴ فارسی هشتم
و
جواب سوالات درس ۳ فارسی هشتم

جواب فعالیت های نوشتاری و خودارزیابی درس ۴ فارسی هشتم
جواب فعالیت های نوشتاری و خودارزیابی درس ۴ فارسی هشتم

جواب خودارزیابی صفحه ۳۹ فارسی هشتم درس سفر شکفتن

۱- چرا زندگی به یک سفر تشبیه شده است؟

پاسخ: زیرا مانند یک سفر می گذرد. گاهی این سفر کوتاه مدت و گاهی بلند مدت است اما همیشگی نیست. کسانی در زندگی موفق هستند که برای جهان آخرت خود توشه خوبی آماده کرده باشند.

۲- علت اصلی بحران های زندگی چیست؟

پاسخ: برای اینکه در زندگی دچار بحران نشویم باید یکسری اصول و مهارت های لازم را از اطرافیان و بزرگترها یاد بگیریم، انسانی که برای یادگیری این امور تلاشی نکند در زندگی دچار بحران می شود.

۳- برای حل مشکل کم رویی یا گستاخی، چه باید کرد؟

پاسخ: برای مشکل کم رویی باید ارتباط های زیاد و مفید با انسان های دیگر داشته باشیم و برای حل مشکل گستاخی باید بتوانیم احساسات گوناگون مانند خشم و ترس خود را در مواقع لازم کنترل کنیم.

جواب گفت و گو صفحه ۴۱ فارسی هشتم درس ۴

۱- روایت «من عَرَفَ نَفسَه، فَقَد عَرَفَ رَبَّه: هرکس خود را بشناسد، خدای خویش را شناخته است» با کدام مهارت زندگی ارتباط دارد؟

پاسخ: خود آگاهی، شناخت توانایی‌ها، نیازها، استعدادها و ضعف‌های خود

۲- برای دوست‌یابی و حفظ دوستان خوب، به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

پاسخ: ۱- ارتباط مؤثر، درست و سنجیده ۲- چیرگی بر احساسات و هیجانات و مهار آنها

جواب فعالیت های نوشتاری صفحه ۴۱ درس چهارم فارسی هشتم

۱- شکل درست واژه های زیر را بنویسید.

«استئدادها و ضعف ها، محارت های لازم، بهره و نسیب، احساسات و حیجانات، نضیر و مانند»

پاسخ: «استعدادها و ضعف ها، مهارت های لازم، بهره و نصیب، احساسات و هیجانات، نظیر و مانند»

همچنین بخوانید : جواب سوالات صفحه ۲۰ و ۲۲ درس دوم فارسی هشتم

۲- بخش های هر یک از جمله های زیر را در جدول قرار دهید؛ سپس اسم ها را جداگانه در یک سطر بنویسید.

ندا آمد.
حسین سیب خورد.
علی روزنامه را به دوستش داد.

نهادمفعولمتممفعل
ندا—— —— آمد
حسینسیب——خورد
علیروزنامهدوستشداد

درس بعدی: جواب سوالات درس ۶ فارسی هشتم

✅ اگر سوالی در رابطه با خودارزیابی صفحه ۳۹ و فعالیت نوشتاری و گفت و گو صفحه ۴۱ درس سفر شکفتن فارسی هشتم دارید حتما آن را از قسمت دیدگاه بپرسید. همچنین برای دیدن جواب سایر صفحات کتاب فارسی می توانید آن را به همراه عبارت ماگرتا در گوگل جست و جو کنید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫36 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =