مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبار

تحلیل و بررسی کتاب ‌های انتشارات کلاغ سفید

آنالیز کتاب های راهنمای گام به گام انتشارات کلاغ سفید

انتشارات کلاغ‌های سپید یکی از انتشاراتی است که در زمینه‌ی کتاب‌های کمک درسی فعالیت می کند و امروزه همه آن را می‌شناسند. صنعت نشر کتاب‌های کمک درسی امروزه و با عنایت به شرایط موجود، هر روز پر رونق‌تر از دیروز می‌تازد و ناشران مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند. در این مقاله سعی داریم تا به تحلیل و بررسی کتاب‌های انتشارات کلاغ سفید بپردازیم. با ما همراه باشید.

انتشارات کلاغ سپید

این انتشارات فعالیت خود را از سال 1389 آغاز نمود. در ابتدا این انتشارات به عنوان زیر مجموعه‌ی انتشارات گاج فعالیت می‌کرد. اما تمرکز اصلی این انتشارات در سال های اولیه‌ی فعالیت خود، در زمینه‌ی کتاب‌های کمک درسی برای مقطع راهنمایی معطوف شده بود. با تغییری که در نظام آموزشی اتفاق افتاده است، کتاب‌های انتشارات کلاغ سپید، به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود. نمی‌توان فراموش کرد که کتاب عربی انتشارات کلاغ سپید در سال 1392 نامزد دریافت تندیس کتاب برگزیده دهمین جشنواره رشد در میان کتاب‌های کمک درسی بود. در ادامه به بررسی دسته‌های کتاب‌های کلاغ سپید می پردازیم:

کتاب‌های راهنمای گام به گام

این راهنما بیشتر برای پاسخ‌گویی به همه‌ی سوالات کتاب درسی در نظر گرفته شده است. این کتاب نه تنها مطالب درسی را به طور گسترده مورد بررسی و آموزش تکمیلی قرار می‌دهد، بلکه به تمامی سوالات و تمرینات موجود در کتاب درسی پاسخ داده است. البته نمی‌توان این نکته را در نظر گرفت که این کتاب دارای توضیحات اضافه برای دانش آموزان است.

کتاب‌های شاه کلید

این کتاب‌ها از مهم‌ترین و البته پرطرفدارترین کتاب‌های کمک درسی است که انتشارات کلاغ سپید به نشر آن اقدام کرده است. این کتاب‌ها از آن جهت شاه کلید نامیده شده‌ است که نقش کلید کتاب‌های درسی را دارند. در این کتاب‌ها، که برای همه‌ی پایه‌های تحصیلی در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شده است، سطر به سطر کتاب درسی بررسی شده و به همه‌ی تمارین در همه‌ی صفحات پرداخته شده است. این کتاب‌ها که شامل درسنامه‌های مختصری هم هستند، به طور جامع یک کتاب درسی را بررسی کرده‌اند.

این کتاب‌ها در واقع حل المسائل کتاب‌های درسی در تمام پایه‌های مقاطع مختلف آموزشی را شامل می‌شود.

کتاب‌های شاهکار

کتاب‌های شاهکار

این کتاب‌ها، حکم کتاب‌های کار انتشارات کلاغ سپید محسوب می‌شود. آنچه در این کتاب‌ها شاهد آن هستید، درسنامه‌های مفیدی هستند که شامل نمونه سوالات امتحانی و نمونه سوالات مربوط به نوبت اول و دوم می‌شوند. نکته‌ی جالب توجه این است که برای پایه‌های اول تا سوم، فیلم‌های آموزشی نیز در کنار این کتاب قرار داده شده است تا مفاهیم بهتر برای دانش‌آموزان توضیح داده می‌شود.

این کتاب در بخش اول، درسنامه‌های روان و مبتنی بر آخرین تغییرات کتاب‌های درسی را در بر می‌گیرد. هر بخش دارای سوالات هدفدار و طبقه بندی شده بوده که با مطالعه‌ی آن‌ها با مفاهیم درسی بیش از گذشته آشنا می‌شود.

بخش دوم این کتاب امتحان است. سوالات امتحانی با پاسخ‌های تشریحی همه‌ی آن چیزی است که در این بخش برای دانش آموزان ذکر شده است. اگر در کنار هر سوال علامتی دیدید به این معنی است که برای آموزش بیشتر باید به فیلم‌های همراه کتاب مراجعه کنید.

این کتاب برای دوره‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم و ششم دبستان و تحت عناوین ریاضی، علوم، فارسی و همچنین املا منتشر کرده است. همانطور که در ادامه نیز ذکر خواهیم نمود، برای مقطع پیش دبستانی تحت این عنوان کتاب منتشر کرده است.

کتاب‌های چهل قدم

کتاب‌های چهل قدم

در این کتاب، مفاهیم و مطالب کتاب درسی به 40 قدم یا 40 گام تقسیم شده است و هر بخش به تجزیه و تحلیل هر بخش به طور جدا می‌پردازد. این کتاب بیشتر درسنامه ای است که از مفاهیم ابتدایی تا مفاهیم تیزهوشان را در برمی‌گیرد. این کتاب مناسب آمادگی برای ورود به آزمون‌هایی مانند دانشگاه، مدارس استعداد درخشان بوده و دارای پرسش‌های چهارگزینه‌ای با پاسخ‌های کلیدی و تمرین برای مرور مجدد مفاهیم آموزشی است.

کتاب‌های لیلی پوت

آنچه تمرکز این کتاب به آن معطوف است، آموزش مبتنی بر تست‌زنی است. این کتاب دارای بخش‌های متعدد است که هر بخش خود به سه زیرمجموعه تقسیم می‌شود. تست نمونه و حل آن زیرمجموعه‌ی اول، درسنامه‌ی مربوط به تست، زیرمجموعه‌ی دوم و زیرمجموعه‌‌ی سوم، شامل نکات ویژه‌ی هر تست می شود.

در واقع می‌توان گفت، این کتاب مخصوص پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است. امکان مرور نکات در کمترین زمان ممکن هدف اصلی این کتاب است. البته از یادگیری سریع نکات آموزشی این کتاب نیز نباید غافل شوید.

کتاب‌های توربوجت

کتاب‌های توربوجت

در این کتاب، مجموعه‌ای از سوالات دو گزینه‌ای مطرح شده است که باید دانش‌آموزان به آن پاسخ بدهند. اگر بتوانند هر سوال را با موفقیت پاسخ دهند، به این معنی است که مفهوم مورد نظر را به خوبی آموخته‌اند. این تست‌ها به این منظور طراحی شده است که روند آموزش را به صورت تدریجی برای دانش آموز انجام داده و پیش ببرد. در نتیجه دانش آموز با مفهوم آموزش داده شده کم کم آشنا شده و بر آن تسلط می‌یابد.

کتاب‌های مخصوص پیش دبستانی

انتشارات کلاغ سپید از دانش‌آموزان پیش دبستانی نیز غافل نبوده است. این انتشارات، کتاب‌هایی را با عناوین مختلف برای مقطع پیش دبستانی منتشر کرده است. کتاب‌های شاهکار ریاضی، علوم، زبان آموزی، آمادگی برای نوشتن و خواندن و کتاب جامع به کمک یادگیری مهارت خواندن و نوشتن و ریاضی قبل از مدرسه، از این دست هستند.

کتاب‌های دفتر کار

این کتاب برای مقاطع دبستان و متوسطه‌ی اول تولید و منتشر شده است. در این تمامی تمرین‌ها کار در کلاس و فعالیت‌های بیان شده در کتاب‌های ریاضی همراه با جایی برای پاسخ دادن به آن‌ها در نظر گرفته شده است. اگر دانش آموزان بتوانند کد qr موجود بر روی بسته بندی را اسکن کنند می‌توانند به جواب و پاسخ درست تمارین دسترسی داشته باشند.

سخن پایانی:

انتشارات کلاغ سپید یکی از انتشاراتی است که در زمینه ی کتاب‌های کمک درسی گام‌های شایانی برای کمک به دانش آموزان برداشته است. نمی‌توان منکر خلاقیت در تنوع کتاب‌های کمک درسی منتشر شده توسط این انتشارات شد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی و تحلیل کتاب‌های انتشارات کلاغ سپید بپردازیم.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + بیست =