اخبار

خدمات حسابداری و مالیاتی حسابیمو

براساس آمار جالبی که شرکت Sage منتشر کرده ۴۲ درصد از مدیران کسب و کارها میخوان از حسابدار خودشون مشاوره بگیرن و از حسابدار هاشون برای تحلیل و راهنمایی انتظار دارن.
حسابیمو یکی از شرکت های خدمات مالی در ایران هست که نیاز کسب و کار های به خدمات مالی و مالیاتی رو برطرف می کنه.

سابداری یا accountancy در ویکی پدیا به عنوان شغلی در تعامل با حوزه مالی و فرایند های پولی شناخته می شود.

خدمات حسابداری و مالیاتی حسابیمو
خدمات حسابداری و مالیاتی حسابیمو

حسابدار نیز شخصی است که به این امور مسلط است.

در یک جمله نه چندان سخت حسابداری یعنی :

شناسایی ، اندازه گیری و ثبت گزارشات مالی، طوری که ما بتوانیم با استفاده از این اطلاعات قضاوت و تصمیم گیری آگاهانه داشته باشیم.

حسابداری اهمیت دارد؟

در یک عبارت قاطعانه بله. چرا که تمام شرکت ها و تجارت ها نیاز به ساختار های درست مالی دارند. مالیات، بیمه، انبارداری، فروش، درآمد و هزینه و … نیازمند آمار و ارقام قابل استناد هستند. زبان مالی یکی از مهم ترین بناهای موفقیت هر کسب و کاری است. اهمیت حسابداری در زمان جذب سرمایه یا تحلیل های مهم شرکت ها نیز به چشم می خورد.

حسابداری شرکت خدماتی

شرکت هایی که تولید کالا ندارند بلکه ارائه خدمات دارند و نیروی انسانی از مهارت خود استفاده میکنند تا خدماتی را ارائه دهند. به عنوان مثال آموزشگاه های موسیقی، تعمیرگاه های مجاز، شرکت خدمات حسابداری ، مجموعه های انبارداری ، شرکت های حمل و نقل و ترابری ،هتل ها و اقامتگاه ها، بانک ها، مسافربری ها و باربری ها و همچنین شرکت هایی که خدمات تخصصی حرفه ای به مراجعین خود عرضه می کنند همچون بیمارستان ها و درمانگاه ها شرکتهایی هستند که خدمات ارائه میدهند.

تجزیه و تحلیل داده ها به منظور مشاهده مقدار دقیق سرمایه، بدهی و دارایی، صدور سند حسابداری و ساماندهی مدارک بر اساس تاریخ به منظور استخراج ترتیب بدهکاری و بستانکاری، دفتر نویسی، انتقال اطلاعات از دفتر روزنامه به کل و پس از آن به دفتر معین مواردی از فرایند های مشخص حسابدار است.

حسابداری شرکت پیمانکاری

در تمامی دنیا پروژه های بلند مدت و بزرگ نیاز به تخصص و دانش کافی دارند و به همین علت این پروژه ها در مناقصه گذاشته می شود تا شرکت هایی که توان انجام آن را دارد مسئولیت آن را به عهده بگیرند. به این شرکت ها، شرکت های پیمانکاری گفته می شود.

شرکت‌های پیمانکاری اغلب در زمینه‌های مختلفی مانند سدسازی، راه‌سازی، ساختمان‌سازی و به طور کلی تمام فعایت‌های پروژه‌ای فعالیت می‌کنند. شاید سوالی که در این زمینه پیش می‌آید؛ آن باشد که پیمانکاران و شرکت‌های پیمانکاری چرا به حسابداری نیاز دارند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این شرکت‌ها نیاز دارند که اسناد شرکت‌ها را در مناقصه‌ها تهیه کنند. همچنین باید قادر باشند که پیمان‌های مختلف را از نظر درآمد شناسایی کرده و هزینه آن‌ها را بررسی کنند.

حسابداری اهمیت دارد؟

حسابداری شرکت صنعتی

حسابداری صنعتی یکی از انواع حسابداری به شمار می‌رود. این نوع حسابداری با نام حسابداری تولیدی نیز شناخته می‌شود. در این شاخه دشوار ولی جذاب از حسابداری به برآورد هزینه‌های تولید در زمینه مواد اولیه و محاسبه قیمت نهایی محصولات پرداخته می‌شود.

ارزیابی این موارد سبب کاهش هزینه‌های تمام شده و کنترل آنها می‌شود که در پیشرفت کارگاه‌های تولید و صنعتی نقش اساسی را ایفا می‌کند. این نوشته سعی دارد شما را با اهمیت این موضوع آشنا کرده و در عملکرد شما به عنوان یک حسابدار تأثیر عمیقی بگذارد. علاوه بر این در این مقاله بیان می‌شود چه عواملی بر حسابداری تولیدی اثر می‌گذارند. مرکز هزینه‌ها چیست و هزینه‌ها با توجه به چه مواردی باید طبقه‌بندی شوند. حسابداری صنعتی یکی از انواع حسابداری به شمار می‌رود. این نوع حسابداری با نام حسابداری تولیدی نیز شناخته می‌شود. در این شاخه دشوار ولی جذاب از حسابداری به برآورد هزینه‌های تولید در زمینه مواد اولیه و محاسبه قیمت نهایی محصولات پرداخته می‌شود.

حسابداری بازرگانی، یک فرایند دقیق

برخی شرکت‌ها در زمینه تولید کالاها فعالیت نمی‌کنند و تنها به خرید، فروش، صادرات و یا واردات آنها می‌پردازند. تجارت‌های عمده و خرد نیز نوعی فعالیت بازرگانی در نظر گرفته می‌شوند. بنابراین به منظور جلوگیری از بروز مشکلات تجاری همواره نیاز به حسابداری بازرگانی در این شرکت‌ها وجود دارد. در این شرکت‌ها ممکن است کالاها به صورت نسیه، نقدی یا چکی خرید و فروش شوند. برخی از آنها به منظور حفظ نقدینگی خود از تخفیف‌های تجاری، نقدی، توافقی و… استفاده می‌کنند. حساب‌های مربوط به خرید و فروش بیشترین مواردی هستند که در محاسبه آنها باید توجه شود.

ثبت شرکت و تشکیل پرونده مالیاتی

یکی از مهم ترین اقداماتی که در شروع فعالیت شرکت یا کسب و کار خود باید انجام دهید ثبت شرکت است و ثبت شرکت انواعی مختلفی دارد که باید براساس نوع فعالیت و شرکای شما انتخاب شود. این موضوع به کسب و کار شما ماهیت حقوقی می دهد و شما می توانید با اعتبار بیشتری فعالیت کنید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 11 =