مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره فرهنگ و جامعه + هویت ملی و اسلامی

بهترین مقاله درباره فرهنگ و هویت برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

هدف این مقاله درک معنای فرهنگ و هویت فرد و جامعه است و به تعریف هر کدام می‌پردازیم و در مورد انواع آن برای شما توضیح خواهیم داد. باید بدانیم که فرهنگ و هویت چیست و به چه معناست. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره ثبت اختراع

تحقیق درباره فرهنگ و هویت

فرهنگ چیست؟

فرهنگ مجموعه‌ای از آداب، رسوم، باور‌ها، اعتقادات و عرف یک جامعه است که معرف یک جامعه است. همچنین ترکیبی از تمام باور‌ها، علوم،  سیاست و اقتصاد است. برای فهم دقیق‌تر فرهنگ باید اجزای آن را شناخت.

اجزای فرهنگ

هنجار‌ها : مهم‌ترین و آشکار‌ترین هنجار‌ها که می‌توان نام برد, سنت‌هایی که تو جامعه مرسوم است یا شعار دادن

نماد‌ها : رفتاری که در روابط اجتماعی، به‌کار رود تا به‌وسیله آن، چیز دیگر را یاد بدهند.

نقش‌‌ها : از طریق نقش‌‌ها، چگونگی ارتباطات فردی و اجتماعی، سروسامان می‌یابد.

بینش‌‌ها : فرهنگ یک ملت، بیشتر تحت‌تأثیر اعتقادات، بینش‌ها و ایدئولوژی‌‌های حاکم بر آن است.

ارزش‌‌ها : بیانگر مطلوب و نامطلوب بودن یک چیز یا یک رفتار است و اینکه کدام روش ملامت شده و کدام روش پسندیده است.

علوم و فنون : علم و تکنولوژی، نقش پر‌رنگی در تمام زمینه‌های زندگی انسان دارد.

ساختار‌ها : ساختار اجتماعی، بیانگر ارتباط متقابل بین افراد و نقش‌های هر یک از آن‌ها است.

هویت

هویت به معنای فردیت است؛ یعنی  یک فرد چه نگرش، باور و‌ دیدگاهی دارد. در کل هویت، فرد را از دیگر افراد متفاوت می‌کند. برای فهم دقیق‌تر هویت باید اجزای آن را شناخت.

انواع هویت

هویت فردی (شخصی)

منظور از هویت فردی یا شخصی این است که فرد بتواند به این سوال‌ها که من چه کسی هستم؟ چه ارتباطی میان من و دنیای بیرون من وجود دارد؟ چه ارتباطی میان من و روح و روان من وجود دارد؟ پاسخ دهد.

هویت‌ خانوادگی

به این معناست که میان فرد و خانواده او چه ارتباطی وجود دارد.

هویت ملی

یعنی فرد بداند چگونه می‌تواند برای جامعه خود مفید باشد و کاری انجام دهد و اینکه در چه جایگاهی در جامعه خود قرار گرفته و چه مسئولیتی دارد.

هویت دینی

هر فردی  که بداند چه اعتقاد و دینی دارد به‌ علاوه باید و نباید‌های دینش را بداند و احساس مسئولیت در برابر تعهدات دینش داشته باشد.

هویت اجتماعی

هویت اجتماعی یعنی فرد، شناخت کاملی از وظایف اجتماعی خود در جامعه داشته باشد و بداند که جامعه از او چه انتظاری دارد. هویت اجتماعی زمانی اثر‌بخش خواهد بود که فرد، تربیت صحیحی داشته باشد. به این‌صورت اگر فردی به هویت فردی رسیده باشد، قادر است برای جامعه‌ی خود نیز مفید واقع شود. در نهایت نقش خود را به درستی در جامعه ارائه خواهد داد.

هویت فرهنگی

هویت فرهنگی، مهم‌ترین نوع هویت است؛ زیرا هویت فرهنگی به‌صورت پر‌رنگی در تحقق یافتن تمام هویت‌ها نقش دارد. فرد باید فرهنگ جامعه خود را به درستی بشناسد، درک کند و برای بهتر شدن هویت فرهنگی تلاش کند.

هویت تمدنی

در این هویت، فرد باید درک درستی از تمدن خود داشته باشد. با شناخت و آگاهی کامل هویت تمدنی، فرد این احساس را دارد که در جایی زندگی می‌کند که ریشه‌های فرهنگی آن در تاریخ جای دارد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره جداول استاندارد ورق های فلزی
و
تحقیق درباره صداقت و راستگویی
و
تحقیق درباره ایران باستان و اوضاع اجتماعی

به پایان تحقیق درباره فرهنگ و هویت رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 13 =