مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق در مورد خرچنگ برای کودکان

بهترین مقاله درباره خرچنگ ها برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره زندگی خرچنگ ها : خرچنگ‌ها جانورانی حیرت‌آور از شاخه بند پایان و زیر شاخه سخت پوستان هستند. آن‌ها جانورانی می‌باشند که در بدن خود از هیچ مهره‌ای برخوردار نیستند و در واقع جزو جاندارانی به شمار می‌روند که بی‌مهره هستند. خرچنگ‌ها از میزان اندازه و سایز گوناگونی دارا می‌باشند که هر یک از آن‌ها به نوعی زندگی خود را به سر می‌برند.

خرچنگ‌ها سخت‌پوستانی می‌باشند که ده پا دارند و از دم کوتاهی برخوردارند. دم خرچنگ‌ها به قدری کوچک است که آن‌ها به راحتی و بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند آن را در زیر سینه‌شان پنهان کنند. این دسته از جانداران در اقیانوس‌ها، آب‌های شیرین و همچنین در برخی از خشکی‌ها کمین کرده و زندگی می‌کنند.

یکی از بهترین و بزرگ‌ترین خرچنگ‌هایی که توانسته نظر مردم را به خود جلب کند، خرچنگ عنکبوتی ژاپنی بنام Macrocheira Kaempferi بوده است. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا برای کسب اطلاعات بیشتر همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره زندگی فلامینگو

تحقیق درباره زندگی خرچنگ ها

انواع خرچنگ ها

خرچنگ‌ها انواع و اقسام گوناگونی دارند که هر کدام از آن‌ها به نوعی و در جایی زندگی می‌کنند. خرچنگ‌ها عبارتنداز:

  • خرچنگ نقاب‌دار
  • خرچنگ خال‌دار
  • خرچنگ پیکانی
  • خرچنگ آبی
  • و..

زندگی خرچنگ ها به چه شکلی است؟

این دسته از جانداران نیز همانند سایر حیوانات دارای نوع زندگی بخصوص و منحصربه‌فردی هستند که درصورت عدم هماهنگی این احتمال وجود دارد که از دنیا بروند. زندگی خرچنگ‌ها در دو حالت خلاصه خواهد شد که این دو حالت عبارتنداز:

  1. اولین حالت این است که خرچنگ‌ها در زمان فصول سرد سال به زیر ماسه و شن‌های لب دریا رفته و در آنجا ماندگار خواهند شد تا با این کار از وقایع و اتفاقات غیر منتظره در امان باشند.
  2. دومین حالت نیز این است که آن‌ها پس از به اتمام رسیدن فصول سرد و ورود به فصول گرم از زیر شن و ماسه‌ها بیرون آمده و به شکل قدیم به زندگی خود ادامه می‌دهند.

خرچنگ‌ها برای اینکه بتوانند پس از به اتمام رسیدن فصول سرد سال به زندگی خود ادامه دهند باید مقابل نور خورشید قرار بگیرند و از این طریق همانند انسان‌ها، ویتامین‌هایی دریافت کنند و با این کار حمام آفتاب بگیرند. زمانی که آن‌ها در فصول سرد سال به زیر شن و ماسه‌های لب دریا می‌روند، ویتامین‌های بسیاری را از دست می‌دهند و برای اینکه بتوانند حیات خود را ادامه دهند نیاز دارند تا مدتی را در مقابل نور خورشید قرار گرفته و با این روش تضمین کننده حیات خود باشند.

میزان عمر خرچنگ ها

خرچنگ‌ها نیز جزو حیواناتی به شمار می‌روند که از میزان طول عمر گوناگونی برخوردار هستند. گاهی اوقات ممکن است خرچنگی به دلیل تغذیه درست و بدنی سالم، عمر بیشتر و طولانی داشته باشد ولی در مقابل خرچنگی که بدن ناسالم و مشکلاتی داشته است عمر کمتری خواهد داشت. هر نوع خرچنگی با سایر نوع‌ها فرق داشته و این موضوع می‌تواند در طول عمر آن‌ها نیز تأثیرگذار باشد.

برای مثال خرچنگ عنکبوتی ژاپنی که خرچنگی قوی است را در نظر بگیرید، او می‌تواند چیزی حدود 50 الی 100 سال عمر کند، یا در مقابل خرچنگی آبی که دارای 1 الی 8 سال عمر است. پس با توجه به این مسائل می‌توان گفت: هر خرچنگی باتوجه به نوع زیستگاه و نحوه زندگی دارای عمر متفاوتی است و احتمال دارد خرچنگی زیاد و خرچنگی کم عمر کند. ولی توجه داشته باشید که هیچ‌وقت امکان ندارد طول عمر تمامی خرچنگ یا حتی سایر حیوانات و جانداران یکسان باشد.

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق در مورد لاک پشت یک جانور دوزیست
و
تحقیق درباره قورباغه جانور دوزیست
و
تحقیق دانش آموزی در مورد خفاش ها و محل زندگی آنها

به پایان تحقیق درباره زندگی خرچنگ ها رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =