مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره آنفولانزا ☑️ و تفاوت سرماخوردگی با آنفولانزا

مقاله دانش آموزی درباره بیماری آنفولانزا و علائم آن برای کلاس ششم دبستان

تحقیق درباره آنفولانزا کلاس ششم : آنفولانزا یکی از بیماری‌های مسری بوده که می‌تواند در طی مدت کمی از فردی به فرد دیگر منتقل شده و بسیاری از افراد را درگیر خود کند. علائم این بیماری می‌تواند تا طی 7 الی 14 روز در بدن افراد باقی مانده و سبب بی حالی او شوند.

باید بدانید که این بیماری در داخل بدن به وجود آمده و با گذشت زمان قادر به رشد و تکثیر است. آنفولانزا دارای نوع‌های گوناگونی بوده که هر یک از آن‌ها یک نوع بیماری است و در جای خود جزو مسائل مهمی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره بیماری وبا

تحقیق درباره آنفولانزا

ویروس های آنفولانزا

آنفولانزا هر سال دارای ورژن و سویه‌های جدید و گوناگونی است که سالانه دچار تغییرات بسیاری می‌شود. در بسیاری از مواقع ممکن است که این مریضی مرگبار بوده و سبب فوت افرادی شود. این بیماری دارای ویروس‌هایی است که هر یک از آن‌ها جزو ویروس‌های خطرناک بوده و می‌توانند مشکلات زیادی برای افراد به وجود بیاورند.

ویروس‌های ناشی از آنفولانزا به سه دسته A، B و C دسته بندی شده‌اند که طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان می‌توان گفت که ویروس نوع A تا به حال نسبت به سایر ویروس‌ها خطرناک‌تر بوده و مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آورده است.

انواع بیماری آنفولانزا

این بیماری نوع‌های مختلف و گوناگونی دارد که از آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • آنفولانزای فصلی
  • آنفولانزای مرغی
  • آنفولانزای خوکی
  • آنفولانزای پرندگان

نکته: برای جلوگیری از بروز مشکل آنفولانزای فصلی، می‌توانید از واکسن آنفولانزا استفاده کنید. این واکسن می‌تواند بسیاری از بیماری و مرگ‌هایی که توسط این نوع آنفولانزا ایجاد می‌شوند را از شما دور کند. البته باید بدانید که این واکسن نه تنها برای آنفولانزای فصلی، بلکه برای سایر نوع‌های آنفولانزا نیز مفید است.

نحوه انتقال آنفولانزا

این بیماری جزو یکی از بیماری‌هایی است که احتمال سرایت آن بالا بوده و می‌تواند در زمانی کم سبب مریضی افراد بسیاری شود. بیماری آنفولانزا می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم از فردی به فرد دیگر انتقال یابد. بیماری آنفولانزا به شکل مستقیم از طریق قطرات هوایی که به وسیله عطسه و سرفه به وجود می‌آیند قابل انتقال است. این بیماری در حالت غیر مستقیم نیز به وسیله لمس کردن قطرات نشسته شده روی سطوح آلوده نیز به بدن افراد منتقل می‌شود.

علائم آنفولانزا

آنفولانزا نیز همانند سایر بیماری‌ها یکسری علایمی دارد که از این طریق شما خواهید توانست تا از بروز آن آگاهی پیدا کرده و سریعا نسبت به درمان این بیماری اقدام کنید. از علائم بیماری آنفولانزا می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • 3 الی 4 روز تب
  • لرز معمول
  • گلودرد
  • احساس ناراحتی و گرفتگی در سینه به شکل شدید
  • درد معمولی و در بسیاری مواقع شدید
  • سردرد معمولی
  • خستگی و بی‌حالی بدن

تفاوت آنفولانزا با سرماخوردگی

این دو بیماری تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند و در بسیاری از مواقع شبیه یکدیگر هستند ولی باید بدانید که تنها فرق آنفولانزا با سرماخوردگی در میزان شدت بیماری است. سرماخوردگی شدت شدیدی ندارد ولی آنفولانزا دارای شدت بسیاری است و می‌تواند مشکلات زیادی را برای افراد به وجود بیاورد.

شما با کمک علائم این دو خواهید توانست تا آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهید. بسیاری از علائم این دو نیز مشابه هم بوده و شما می‌توانید تنها با پی بردن به میزان شدت آن بیماری خود را تشخیص داده و جهت درمان به دکتر مراجعه کنید.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره تغذیه سالم و ناسالم
و
تحقیق در مورد چرا انسان باید به غذایش دقت کند

☑️ به پایان تحقیق درباره آنفولانزا رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − هجده =