اخبارعلمی

تحقیق درباره خزندگان و زندگی آنها ⚡️ کلاس سوم ابتدایی

مقاله دانش آموزی درباره انواع خزندگان و نحوه زندگی آن ها برای علوم سوم دبستان

تحقیق درباره ی خزندگان علوم سوم ابتدایی ؛ برای کسب اطلاعات درباره انواع خزندگان و نحوه زندگی آن ها در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق درباره پستانداران

تحقیق درباره خزندگان و زندگی آنها

خزندگان چه جانورانی هستند

خزندگان جاندارهایی مهره دار هستند که سطح پوست بدنشان خشک و شاخی است. آنها جاندارانی خونسرد که تخم می‌گذارند. خزندگان توانایی برای تحمل کامل خشکی دارند. قلب چهار حفره‌ای که دهلیزهای کامل ولی دیواره بطن‌ها به طور کامل جدا نشده اند . حدود ۶۵۰۰ نوع از آنها موجود است.

انواع خزندگان

خزندگان به چهار نوع تقسیم می‌شوند:

  • مارها
  • مارمولک ها
  • کروکودیل ها
  • لاک پشت ها

مارها: مارها یکی از رایج‌ترین گونه‌های خزندگان هستند. آنها به طور کلی گوشت خوار هستند ولی حشره و کرم نیز می‌خورند. مارها فاقد گوش هستند و فقط می‌توانند با فرکانس زمین ارتعاشات زمین و هوا را تشخیص دهند. بعضی از مارها می‌توانند با داشتن حفره‌هایی طعمه و شکار خورد را در پرتوی فروسرخ به راحتی شناسایی می‌کند.

توانایی دیگر این موجود با فشار زبان به بیرون و درون بر روی هر اندام هنگام انقباض می‌توانند حضور مواد شیمیایی اطراف خود را تشخیص بدهند. مارها بدون پا هستند ولی با این حال نیز آنها شکارچیان قوی هستند. حرکت در مارها به وسیله ماهیچه‌ها و پولک‌های قوی ایجاد می‌شود. این نوع خزندگان در همه نقاط جهان به جز قطب جنوب موجود می‌باشند.

مارمولک‌ها: مارمولک‌ها موجوداتی کوچک و سریع اند. پولک‌های مارمولک به شکل لوله‌ای و صفحه‌ای دیده می‌شود. پوست مارمولک‌ها به علت رشد سریع می‌ریزند. آنها برخلاف مار‌ ها پوست خود را تکه تکه می‌ریزند. مارمولک‌ها دارای دست و پا هستند گوش و پلک خارجی نیز دارند. رنگ بسیاری از آنها روشن است. برخی مارمولک‌ها می‌توانند همانند آفتاب پرست تغییر رنگ بدهند. عدسی چشم آنها با تغییر می‌تواند متمرکز شود. مارمولک‌ها نیز همانند مارها همه جای دنیا دیده می‌شوند.

کروکودیل‌ها: آنها شکارچیانی درنده هستند. پولک کروکودیل‌ها همپوشانی ایجاد نمی کنند. این رده از خزندگان بزرگترین ساختار های بدن را دارند. کروکودیل‌ها روی پاهای خود پنجه دارند و به آنها در شکار و حمله کمک می‌کند. آنها علاوه بر پلک اصلی پلک دیگری نیز دارد که به دیدن در زیر آب کمک می‌کند.

این خزندگان در مناطق استوایی و نیمه گرمسیری زندگی می‌کنند. بیشتر وقت خود را در آب می‌گذرانند و همچنین می‌توانند به خوبی در خشکی راه بروند. کروکودیل‌ها در آب‌های شور و شیرین رود خانه‌ها و دریاچه‌ها دیده می‌شوند. اگر شرایط زندگی براین این موجودات مناسب باشد آنها می‌توانند تا صد سال زندگی کنند.

لاک پشت ها: آنها بیشتر عمر خود را در دریاهای کم عمق و گرم سپری می‌کنند همچنین برخی از آنها به جای آب روی خشکی زندگی می‌کنند. لاک پشت‌ها صدها کیلومتر شنا می‌کنند و برای تخم گذاری به ساحل و خشکی می‌آیند. لاک پشت‌ها به جای پا باله دارند و لاکی دارند که از آنها محافظت می‌کند. لاک پشت‌ها پولک‌هایی دارند که به عنوان زره پوستی یاد می‌شوند. تبادل گازی در این گونه از طریق پوست انجام می‌شود. لاک پشت‌های آبی بی مهرگان آبزی را شکار می‌کنند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره پرندگان
و
تحقیق در مورد همه جانوران مهره دار و بی مهره‌

☑️ به پایان تحقیقات درباره خزندگان رسیدیم امید است این مطلب برای شما مفید باشد منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + نه =