مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

جواب فعالیت صفحه ۳۹ فیزیک پایه دهم ریاضی

توضیح و تدریس فعالیت صفحه 39 فیزیک دهم رشته ریاضی و فیزیک

جواب فعالیت صفحه ۳۹ فیزیک پایه دهم رشته ریاضی و فیزیک از فصل ۲ ویژگی های فیزیکی مواد قسمت ۲-۳ فشار در شاره ها ؛ برای مشاهده گام به گام این بخش در ادامه با آموزش و پرورش ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی : جواب پرسش صفحه ۳۸ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب صفحه ۳۹ فیزیک پایه دهم ریاضی

جواب فعالیت ۲-۷ صفحه ۳۹ فیزیک پایه دهم ریاضی

آزمایشی طراحی و سپس اجرا کنید که به کمک آن بتوان نشان داد فشار در یک عمق معین از مایع به جهت گیری سطحی که فشار به آن وارد می‌شود بستگی ندارد.

در یک ظرف با دو سوراخ هم سطح، مشاهده می‌کنیم که حجم آبی که از هر دو سوراخ خارج می‌شود، یکسان است. بنابراین، فشار مایع در یک عمق خاص نسبت به جهت و شکل سوراخ وابسته نیست.

باید توجه داشت که:

  • با قرار دادن پوسته در عمق‌های بیشتر، فشار بیشتری ایجاد می‌شود و برعکس.
  • در نقاطی با همان عمق، در صورت عدم وجود جریان، فشار یکسان است.
  • طبق اصل پاسکال، فشاری که بر مایع اعمال می‌شود، به تمام نقاط آن منتقل می‌شود. بنابراین، فشار به شکل و جهت سوراخ وابسته نیست، بلکه فقط به عمق وارد بر ارتباط است.

فیلم توضیحات پاسخ :



⭕️ تذکر: دانش‌آموز عزیز، لطفاً توجه کنید که مطالب درسی در این وب‌سایت صرفاً به منظور کمک و آموزش قرار داده شده‌اند و نباید از آن ها به‌طور نادرست استفاده کنید. لذا، پیش از مشاهده پاسخ‌ها، لطفاً یکبار دیگر خودتان به سوالات پاسخ دهید و در صورت بروز مشکلات، از این پاسخ‌ها کمک بگیرید.

همچنین بخوانید : جواب تمرین صفحه ۳۷ فیزیک پایه دهم ریاضی

✅ به پایان جواب فعالیت صفحه 39 فیزیک ۱ پایه دهم ریاضی رسیدیم، جهت مشاهده گام به گام سایر کتاب های درسی‌تان کافیست آن را به همراه عبارت «ماگرتا» در گوگل جست و جو فرمایید. همچنین اگر سوالی داشتید حتما آن را از بخش دیدگاه بپرسید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 9 =