مطلب پیشنهادی :
ad
+
اخبارعلمی

تحقیق درباره روز درختکاری ۱۵ اسفند ✳️+ تاریخچه و اهمیت آن

مقاله در مورد چرا ۱۵ اسفند روز درختکاری است؟ و تاریخچه روز درختکاری و اهمیت آن

تحقیق درباره روز درختکاری : در ایران روز ۱۵ اسفند روز درختکاری نامگذاری شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: انشا در مورد روز درختکاری

تحقیق درباره روز درختکاری ۱۵ اسفند

تحقیق در مورد تاریخچه روز درختکاری

برای اولین بار روز درختکاری توسط sterling morton در ایالت نبراسکای آمریکا و در تاریخ 10 آوریل برگزار شد و بر اساس شواهد در این روز یک میلیون درخت کاشته شده است، اما پس از مدتی به آخرین جمعه ماه آوریل انتقال یافت. امروزه بسیاری از کشور های جهان برای روز درختکاری ارزش قائل هستند و در این روز به کاشت درخت و نهال می‌پردازند.

لازم به ذکر است که بگوییم تاریخ این روز در هر کشوری با توجه به آب و هوای آن متفاوت است و سعی می‌کنند در زمانی این کار را انجام دهند که شرایط برای رشد درخت فراهم باشد به طور مثال در آلمان ۵ اردیبهشت در مصر ۲۶ بهمن در پاکستان ۲۷ مردود و در مکزیک دومین پنج شنبه ماه جولای روز درختکاری می‌باشد.

اهمیت درختکاری در اسلام

در ادیان مختلف درختکاری جایگاه خاصی دارد دین مقدس اسلام کاشت درخت را ارزشمند دانسته و مردم را به کاشت درخت ترغیب کرده است و بعضی از بزرگان دین نیز به این امر اشتغال داشته اند به طور مثال حضرت علی (ع) در شهر مدینه باغ‌های خرما زیادی را به وجود آورد و در راه خدا آن‌ها را وقف می‌کردند.

در روایتی معتبر ای از یکی معصومین (ع)‌ بیان شده است که حتی اگر دیدید قیامت برپا شده و شما مشغول کاشتن درختی بودید از این عمل خود دست بر ندارید. این نشانه تاکید اولیای اسلام به حفظ درختان و اهمیت درختکاری است.

تحقیق در مورد فواید درختکاری
تحقیق در مورد فواید درختکاری

فواید درختکاری

امروزه شاهدیم که بسیاری از کشورها صنعتی شدند و درختان نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می‌کنند در حقیقت درختان مقدمات پیشرفت صنعت و فناوری هستند و منابع تامین کنند ابرازی چوبی، مبلمان لوازم التحریر محسوب می‌شوند.

به خوبی می‌دانید که درختان را ریه‌های یک شهر می‌دانند و نقش مهمی در تامین سلامت اعضای جامعه دارد زیرا امروزه با فعالیت کارخانجات صنعتی و زیاد شدن وسایل نقلیه عمومی در سطح شهرهای بزرگ و تولید گاز های بزرگ مانند دی اکسید کربن در هوای شهرها سلامت افراد را تهدید می‌کند و افزایش روز افزون مواد آلاینده باعث کاهش میزان اکسیژن در هوا می‌شود و گروه‌های آسیب پذیر مانند کودکان، سالخوردگان، بیماران ریوی و قلبی را تهدید می‌کند.

در چنین شرایط درختکاری یک راه تل مناسب برای مبارزه با آلودگی‌ها است در حقیقت می‌توانیم با ایجاد جنگل‌های مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهر های بزرگ مانند تاسیسات کارخانجات اکسیژن است. به طور کلی روز درختکاری بهانه‌ای است که به محیط زیست احترام بگذاریم و آن را احیاء کنیم و با دقت بیشتری از آن نگهداری کنیم.

روز درختکاری در ایران

درختکاری در ایران از عایق ملی و سنت تاریخی است و بر اساس شواهد تاریخی ایرانیان باستان برای درختکاری جشن خاصی داشتند و به درختکاری می‌پرداختند و به خاک و زراعت احترام می‌گذاشتند. در کشور ایران ۱۵ اسفند روز درختکاری است و مردم هر سال با حضور در جنگل‌ها و پارک‌ها اقدام به کاشت نهال می‌کنند در واقع ایرانی‌ها با درختکاری به استقبال سال نو می‌روند.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره برگ های خوراکی
و
تحقیق درباره زباله فاجعه محیط زیست

🌳 به پایان تحقیق درباره درختکاری و روز درختکاری رسیدیم منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + نه =