اخبارعلمی

تحقیق درباره دیابت ✳️+ انواع آن و راه پیشگیری

بهترین مقاله درباره دیابت و انواع آن برای دانش آموزان کلاسی و تمامی پایه ها

تحقیق درباره دیابت : امروز با پیشرفت‌هایی که در صنعت پزشکی شده است می‌توان بسیاری از بیماری‌هایی که صد‌ها سال پیش کشنده بوده است را درمان کرد که یکی از این بیماری‌ها دیابت است پس می‌خواهیم اطلاعاتی را در مورد این بیماری ارائه بدهیم با ما در بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

تحقیق پیشنهادی : تحقیق درباره تغذیه سالم و ناسالم

تحقیق درباره دیابت

دیابت چیست

دیابت نوعی بیماری مزمن و پیش رونده است. در این بیماری زمانی که گلوکز خون افزایش یابد میزان قند خون فرد بالا می‌رود. اگر سلول‌های بدن فرد قادر به جذب قند خون و مصرف آن نباشند در این حالت فرد مبتلا به دیابت می‌شود.

انواع دیابت

این بیماری انواع مختلفی دارد که سه نوع از آنها نوع اصلی هستند.

دیابت نوع اول

این بیماری بیشتر در سنین کودکی و نوجوانی رخ می‌دهد و به آن دیابت شیرین یا دیابت وابسته به انسولین نیز گفته می‌شود. بدن فردی که مبتلا به بیماری دیابت نوع اول است انسولین ترشح نمی کند و یا به اندازه کافی ترشح نمی کند که از این بیماری به عنوان بیماری خود ایمنی یاد می‌شود به دلیل اینکه دستگاه ایمنی به سلول‌های ترشح کننده انسولین در لوزالمعده حمله می‌کند. این نوع دیابت را می‌توان با تزریق انسولین تحت کنترل قرار داد. همچنین این بیماری زمینه‌های ژنتیکی و وراثتی دارد.

دیابت نوع دوم

این بیماری در حدود چهل سالگی به بعد در نتیجه چاقی و عدم تحرک در افرادی که زمینه بیماری دارند ظاهر می‌شود. پس این نوع دیابت زمینه‌های ارثی و اکتسابی دارد. در دیابت نوع دوم اشکال از تولید انسولین نیست بلکه انسولین به مقدار کافی وجود دارد اما گیرنده‌های انسولین موجود در بدن فرد به آن پاسخ نمی دهد.

دیابت بارداری

این نوع دیابت در گروه خاصی از زنان ایجاد می‌شود که به آن دیابت زنانه یا دیابت بارداری گفته می‌شود. زنان باردار برای اولین بار با افزایش قند خون مواجهه می‌شود. دیابت بارداری معمولا در ماه‌های آخر بارداری رخ می‌دهد و در اثر تغییرات هورمونی بروز می‌کند.

انواع دیگر دیابت

پیش دیابت

در بدن این فرد سطح قند خون بالا می‌باشد ولی هنوز به بیماری دیابت مبتلا نشده است پس می‌تواند با اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی از ابتلای به این بیماری جلوگیری کرد.

دیابت بی مزه

بیماری مادرزادی که در اثر اختلال غده درون ریز ایجاد می‌شود. زمانی که هورمون ضد ادراری ترشح نشود مقدار زیادی ادرار رقیق از بدن دفع می‌شود و حالتی که معروف به دیابت بی مزه است رخ می‌دهد .مبتلایان به این بیماری احساس تشنگی می‌کنند و مجبورند مایعات زیادی بنوشند.

علائم عمومی و رایج دیابت

  • تکرر ادرار
  • احساس تشنگی شدید
  • احساس گرسنگی شدید
  • خستگی زیاد
  • خشکی دهان
  • کاهش وزن بی دلیل
  • اختلالات بینایی
  • ترمیم نشدن زخم به خوبی

درمان دیابت

  • تزریق انسولین: با تزریق انسولین می‌توان دیابت نوع اول و دوم و حتی دیابت بارداری را درمان کرد ولی مصرف خوراکی ندارد.
  • کنترل قند خون: بررسی و چک کردن چندین بار سطح قند خون در طول هفته به کنترل بیماری دیابت کمک می‌کند.
  • داروهای خوراکی: این داروها می‌توانند باعث تولید بیشتر انسولین و آزاد شدن گلوکز شوند.
  • کاهش وزن و درمان چاقی: کاهش وزن طی ورزش و معمولا جراحی در درمان دیابت موثر است.
  • پیوند لوزالمعده: این شیوه درمانی مخصوص افراد مبتلا به دیابت نوع اول است .

تحقیقات پیشنهادی : تحقیق درباره منابع انرژی تجدید پذیر و تجدید ناپذیر
و
تحقیق درباره حرکات زمین
و
تحقیق درباره زباله فاجعه محیط زیست

به پایان تحقیق در مورد درباره دیابت، رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + یک =