اخبارعلمی

تحقیق در مورد اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن

مقاله دانش آموزی درباره اعتیاد و عوارض و پیامد های مصرف مواد مخدر

تحقیق درباره اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن : اعتیاد یکی از بیماری‌های اجتماعی بوده که امروزه به یکی از معضلات جامعه نیز تبدیل شده است. این بیماری روز به روز در حال پیشرفت بوده و افراد زیادی را درگیر خود می‌کند. اعتیاد جزو تهدیداتی به شمار می‌رود که بیش از هرچیز جامعه را مورد تهدید قرار داده و می‌تواند به راحتی هر فردی را به سمت خود جذب کند.

اعتیاد دارای نوع‌های گوناگونی بوده و راه‌های درمان سختی دارد. البته درمان در صورتی آسان خواهد بود که هنوز فرد درگیری زیادی به مواد پیدا نکرده باشد. در غیر این صورت ترک مواد برای او بسیار دشوار بوده و سختی‌های زیادی دربر خواهد داشت. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: تحقیق در مورد آسیب های اجتماعی نوجوانان

تحقیق در مورد اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن

انواع اعتیاد

اعتیاد دارای نوع‌های گوناگونی بوده که هر یک از آن‌ها اعتیاد به چیزی متفاوت است و با یکدیگر فرق دارند. باید بدانید که اعتیاد به صورت کلی به دو دسته بنام اعتیاد به مواد مخدر و اعتیاد رفتاری تقسیم بندی شده است. هر یک از این دو مورد تفاوت‌هایی باهم داشته و نوع جداگانه‌ای هستند. در ادامه به توضیحات این دو نوع اعتیاد می‌پردازیم.

اعتیاد به مواد مخدر

مواد مخدر بسیاری وجود دارد که می‌توانند طی مدت کمی فردی سالم را به فردی ناسالم و معتاد تبدیل کنند. در این حالت ممکن است تا فرد به موادی اعم از شیشه، هروئین، تریاک و… اعتیاد پیدا کرده باشد که در صورت ترک ناگهانی سبب بروز خماری در افراد خواهد شد.

در این نوع مواد فرد برای اینکه حال خود را درست کرده و به سرخوشی و نشئگی برسد، اقدام به مصرف میزان زیاد مواد می‌کند که این موضوع بسیار خطرناک بوده و می‌تواند آسیب‌های بسیاری به بدن افراد برساند.

اعتیاد رفتاری

اعتیاد رفتاری نیز یکی دیگر از دسته‌های اعتیاد بوده که این نوع یکسری الگوهای رفتاری هستند که در برخی افراد به وجود می‌آید. در این حالت افراد به کار، استفاده از اینترنت و… اعتیاد پیدا می‌کنند. در این نوع اعتیاد نیز علاوه بر فرد، خانواده و اطرافیان نیز در عذاب هستند.

مراحل اعتیاد

اعتیاد دارای مراحل گوناگونی است که از مراحل آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

آشنایی با مواد

در این مرحله، فرد با تشویق و معرفی هر یک از دوستان و آشنایان خود به سمت مواد اشتیاق پیدا کرده و کنجکاوی‌هایی راجع به مصرف آن پیدا می‌کند.

به وجود آمدن شک و تردید در ذهن

در این مرحله فرد قصد دارد با کنجکاوی و اشتیاق خود بجنگد تا به سمت مواد اعتیادآور نرفته و درگیر آن‌ها نشود. حتی ممکن است گاهی افراد به مواد اعتیاد پیدا کرده باشند ولی قصد داشته باشند تا از آن رهایی پیدا کنند.

اعتیاد واقعی و برخورداری از وابستگی

در این مرحله که مرحله آخر است فرد معتاد شده و علائم اعتیاد بدن و روح او را احاطه کرده‌اند. در این حالت فرد وابستگی کاملی به مواد پیدا کرده و ترک آن سخت خواهد بود.

مقالات پیشنهادی:
تحقیق درباره تغذیه سالم و ناسالم
و
تحقیق آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان

⭕️ به پایان تحقیق در مورد اعتیاد به مواد مخدر و عوارض آن رسیدیم؛ اگر دیدگاهی در این رابطه دارید حتما آن را از بخش نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =