اخبارعلمی

تحقیق درباره زمین لرزه دفاعی نهم و علوم ششم + PDF

مقاله دانش آموزی درباره زلزله و نحوه وقوع آن و کارهایی که باید قبل و بعد از زمین لرزه انجام دهیم

تحقیق درباره زمین لرزه چیست و چگونه به وجود می آید : زمین لرزه یکی از پدیده‌های طبیعی است که امکان رخ دادن آن در سراسر دنیا وجود دارد، زمین لرزه‌های شدید روی خط گسل ایجاد می شوند و آسیب‌های بسیار زیادی را برای ساکنین منطقه ایجاد می‌کنند. در ادامه با بخش تحقیق ماگرتا همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: انشا در مورد زلزله با مقدمه و نتیجه

تحقیق درباره زمین لرزه دفاعی نهم و علوم ششم

زمین لرزه چیست؟

زمین لرزه یا زلزله، جنبش ناگهانی پوسته زمین برای لغزش یا حرکت است، دلیل اصلی به وجود آمدن زمین لرزه، آزاد شدن ناگهانی انرژی خفته در پوسته زمین است، اصولا پس از از زمین لرزه شدید، انرژی زمین، به صورت پیوسته و آهسته از زمین به بیرون خارج می شود که در علم زمین شناسی به این پدیده پس لرزه می گویند.

پیش از زلزله چه کاری باید انجام دهیم؟

انسان‌های عادی که علم زمین شناسی و لرزه نگاری را ندارند نمی‌توانند به وقوع پیوستن زمین لرزه را پیش بینی کنند اما می توانید در حالت عادی که شرایط بحرانی نیست کارهای مختلفی را انجام دهیم تا زمان زمین لرزه آسیب کمتری ببینیم اقدامات مهم پیش از زمین لرزه به شرح زیر است:

  • مشورت با کارشناس برای بررسی زلزله خیز بودن منطقه
  • بررسی خطر آتش سوزی سیم‌ها
  • محکم کردن تنه ساختمان
  • پیدا کردن جاهای امن زمان زمین لرزه
  • عدم قرار دادن اثاثیه سنگین در محل های تردد

زمان زلزله چه کاری انجام دهیم؟

یکی از سوالات مهمی که ممکن است برای شما ایجاد شود آن است که اگر زمانی در خانه یا محل کار بودیم و زمین لرزه رخ داد، دقیقا باید چه کاری انجام دهیم؟! اقدامات زیر مهم‌ترین کارهایی هستند که شما باید زمان زمین لرزه انجام دهید.

۱. دوری از پرتگاه‌ها
در قدم اول زمان زلزله مراقب این موضوع باشید که کنار پرتگاه هایی مثل لبه پشته بام یا پله نایستاده باشید چون زمان زمین لرزه تعادل تان را از دست خواهید داد و احتمال آسیب دیدن شما بسیار زیاد خواهد بود.

۲. رفتن به جای امن
سپس پیشنهاد می‌شود هرچه سریع‌تر به امن ترین مکانی که در نزدیکی شما است پناه ببرید، زیر میز یا کوچه‌هایی با عرض زیادی بهترین مکان ها برای پناه گرفتن زمان زلزله محسوب می شوند، مراقب باشید که زمان زمین لرزه سقف سست یا قدیمی بالای سر شما نباشد.

۳. حفاظت از سر
زمان پناه گرفتن حتما مراقب سرتان باشید و با کمک کتاب یا حداقل دست، از سقوط آجر و … روی سرتان زمان زمین لرزه جلوگیری کنید.

آثار زمین لرزه چیست؟

یکی از مهم ترین مباحث قابل مطرح پیرامون زمین لرزه، آثار شدید آن می باشد، اصولا پس از رخ دادن زمین لرزه ، آسیب ها و خسارات فراوانی برای افراد ایجاد می شود که برای جبران آن ها گاهی اوقات سال ها زمان نیاز است.

پیش بینی می شود برای کاهش آثار مهلک زمین لرزه همیشه گوش به زنگ رخ دادن زلزله باشید و در صورت وقوع آن حواستان به توصیه های ایمنی باشد تا کمترین آسیب را ببینید.


مقالات پیشنهادی:
وقوع زمین لرزه های خفیف چه فایده ای دارد
و
تحقیق درباره باران مصنوعی

☑️ به پایان تحقیق درباره زمین لرزه رسیدیم، شما چه اطلاعاتی درمورد زلزله دارید؟ نظرتان را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

موسوی پوران

هم‌بنیانگذار مجله ماگرتا ، زندگی ۲۴ ساعته روی خط آنلاین دهکده جهانی وب . تحلیلگر و متخصص تولید محتوای با ارزش و با کیفیت هستم و ۸ سالی می شود که وارد دنیای دیجیتال شدم. مدیر تیم تحقیق و توسعه شرکت هستم. بالاترین لذت برای من انجام کار تیمی ست.

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 9 =