جواب درک مطلب درس ۱۵ پانزدهم صفحه ۹۹ فارسی ششم
پاسخ سوالات درک مطلب صفحه 99 درس 15 پانزدهم میوه ی هنر کتاب فارسی ششم ابتدایی
جواب درک مطلب صفحه ۹۹ درس ۱۵ پانزدهم میوه ی هنر فارسی ششم ؛ در این مطلب از بخش آموزش و پرورش ماگرتا برای دانش آموزان کوشا و عزیز پایه ششم دبستان ، پاسخ سوالات درک مطلب صفحه 99 درس 15 پانزدهم میوه ی هنر کتاب ادبیات فارسی پایه ششم ابتدایی را گردآوری کرده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.
همچنین بخوانید: معنی کلمات و شعر درس پانزدهم میوه ی هنر فارسی ششم
پاسخ درک مطلب صفحه 99 درس پانزدهم فارسی ششم
در درک مطلب صفحه 99 درس 15 پانزدهم میوه ی هنر کتاب فارسی پایه ششم ابتدایی سوالاتی مطرح شده است که در زیر به پاسخ صحیح آنها پرداخته ایم:
سوال 1) چرا تبر، درخت سپیدار را شایستهی قطع شدن میداند؟
پاسخ: چون درخت سپیدار در فصل برداشت هیچ میوهای نداشت. یا چون درخت سپیدار هیچ میوه و باری نمی داد.
سوال 2) آیا شعله و تبر در مورد درخت سپیدار نظر یکسانی دارند؟ توضیح دهید.
پاسخ: بله نظر یکسانی دارند، تبر به درخت سپیدار گفت که گناه تو این است که الان فصل میوه دادن است ولی تو میوه و ثمری ندادهای.
و شعله هم به درخت سپیدار گفت که آن شاخهای که رشد میکند ولی میوه نمیدهد سرانجامش شایستهتر از این نیست که سوزانده میشود.
پس می توان نتیجه گرفت که نظر آنها بر سر نابود کردن درخت سپیدار یکی می باشد.
سوال 3) به نظر شما پیام این شعر چیست؟
پاسخ: پیام این شعر این است که انسان باید سعی کند حکمت و دانش و هنر بیاموزد که جز اینها زندگی انسان ثمره ی دیگری نخواهد داشت. / (یا) دانش و حکمت محصول و ثمرهی انسان است و کسی که دانش و جکمت نداشته باشد، مانند درختی است که میوه و محصول ندارد.
سوال 4) نویسندگان این فصل با انتخاب عنوان «علم و عمل»، می خواهند ارزشمندی همراهی علم و عمل را نشان دهند. به نظر شما آیا شاعر در این درس توانسته است این پیام را برساند؟ عبارتی از شعر بیان کنید که نظر شما را تأیید کند.
پاسخ: بله توانسته است. شاعر در بیت «جز دانش حکمت نَبوَد میوهی انسان / ای میوه فروش هنر، این دکّه و بازار» به معنای «حاصل عمر انسان چیزی جز دانش و حکمت نیست / ای انسان اگر دانش و هنری اندوختهای حالا وقت ارائه آن است.» می باشد، اشاره کرده است.
سوال 5) به نظر شما درخت سپیدار هیچ فایدهای ندارد؟ دلیل خود را بیان کنید.
پاسخ: خیر، درخت سپیدار هنوز هم فایده هایی مانند تولید اکسیژن، ایجاد سایه، محلی برای لانه سازی پرندگان و استفاده از چوب آن را دارد، و به طور کلی هر چیزی را که خداوند بزرگ خلق کند و به وجود آورد دارای سود و فایده می باشد. خداوند برای هر چیزی که آفریده است حکمتی دارد.
همچنین بخوانید: جواب درک مطلب درس چهاردهم فارسی ششم صفحه 94 و 96
در انتها امیدواریم که مقاله پاسخ و جواب های درک مطلب صفحه ۹۹ درس ۱۵ پانزدهم فارسی ششم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.
مرسی از سایت خوبتون🥱
عالی ترین سایت درسی
واقعا سایت خوبیه … بدون این سایت من قطعا درسمو نمیفهمیدم ヽ(=^•ω・^=)丿
افرین
عالی بود 👍👌✌
عالیییی
خوب است
عالی عالی عالی عالی عالی عالی هست ممنون
عالی
بسیار عالی . اگر بتونید ب زبان ساده تر بیان کنید ممنون تر میشیممم🙂
عااااااالی بودددددد
عالی
عالی بود عالییییییییییییییییییی
خیلی قشنگ بود جواب سوال چهار از همهش بهتر بود
خیلی عالی
عالیههههه همه درس هاش عالی و کامله خیلی ممنوننن🥰🌹
راستی کسی اینجا آرمی هست؟
منم هستم
بله منم هستم
عالی بود😘
عالیه ممنون اگه من از شما استفاده نمیکردم همه را اشتباه نوشته بودم 💓
عالی