ادبیاتفرهنگ و هنر

معنی کلمات روان خوانی دو نقاش فارسی نهم + جواب فرصتی برای اندیشیدن

معنی لغات ، واژگان و کلمه های متن درس دو نقاش فارسی پایه نهم به همراه پاسخ و جواب فرصتی برای اندیشیدن روان خوانی دو نقاش فارسی نهم صفحه 137

معنی کلمات و جواب فرصتی برای اندیشیدن روان خوانی دو نقاش فارسی نهم ؛ در این نوشته از بخش آموزش و پرورش ماگرتا به معنی کلمات ، لغات ، واژگان و جواب سوال های فرصتی برای اندیشیدن روان خوانی دو نقاش صفحه ۱۳۵ ، ۱۳۶ و ۱۳۷ درس ۱۷ هفدهم فارسی پایه نهم متوسطه اول پرداخته ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

بعدی: معنی شعر نیایش بیا تا برآریم دستی ز دل فارسی نهم

معنی کلمات و جواب فرصتی برای اندیشیدن روان خوانی دو نقاش فارسی نهم

معنی لغات و کلمه های مهم و سخت روان خوانی دو نقاش فارسی نهم

المپیک: مسابقاتی جهانی که هر چهار سال یک بار زیر نظر کمیته بین المللی المپیک در یکی از کشورهای جهان برگزار می شود. گفتنی است که چون برای اولین بار این مسابقات در دامنه سلسله جبال المپ یونان برگزار شد این مسابقات را المپیک منسوب به المپ می نامند.
قضاوت می کرد: داوری می کرد
مشتاق: بسیار مایل به چیزی، دارای شوق
ترجیح: برتری
ترجیح دادن: نسبت به دیگری برتری دادن
قضاوت: داوری، نظر دادن
گرد آمدند: جمع شدند
هورا: فریاد، تشویق
رسیده: میوهی قابل استفاده
ترسیم: رسم کردن، کشیدن
مبهوت: بهت زده، حیران
مسلط: تسلط یافته، پیروز، چیره
ترجیح دادن: چیزی را از چیزی دیگر بهتر دانستن
حوالی: اطراف، جمع حول
آبدار: تر و تازه و دارای آب زیاد
شتاب: سرعت بالا
مطمئنَا: حتماً یقیناً
علامت داد: اشاره با منظور
ثابت ماند: حرکت نکرد
مات و مبهوت: شگفت زده، متعجّب، حیرت زده

آرایه های ادبی:

صبرش را از دست داد: کنایه از پایان تحمل
نوع نثر: ترجمه (ساده و روان)

جواب فرصتی برای اندیشیدن روان خوانی دو نقاش فارسی نهم صفحه ۱۳۷

در این بخش به پاسخ سوال های فرصتی برای اندیشیدن صفحه 137 روان خوانی دو نقاش فارسی نهم پرداخته ایم:

سوال ۱) یکی از نقاشی ها پرندگان را به اشتباه انداخت ؛ آنها چگونه فریب خورده بودند؟

پاسخ: نقاشی اول که تصویر یک انگور بود آنقدر طبیعی و واقعی کشیده شده بود که پرندگان فکر کردند انگورهای تازه در برابر آنهاست و برای خوردنش شتافتند.

پاسخ دیگر: نقاشی میوه ها آنقدر شبیه میوه بود که پرندگان قدرت تشخیص غیر واقعی بودن میوه ها را نداشتند و به همین خاطر به طرف تابلوی نقاشی هجوم بردند و به آن نوک زدند تا میوه ها را بخورند.

سوال ۲) نقاشی دیگر ، چشم های انسان ها را به اشتباه انداخت. معنای این جمله چیست؟ آیا چشم های شما هم تا به حال اشتباه کرده است؟

پاسخ: گاهی چیزها همان طور که به نظر می رسند نیستند و با کمی دقت می توان دریافت که در اصل چگونه هستند. به طور مثال وقتی انسانی در کویر تشنه است از دور شن های بیابان را به شکل برکه آب می بیند، ولی وقتی به آنجا می رسد از آب خبری نیست و فقط سراب بوده است. در این درس هم نقاش دوم آن قدر ماهرانه و با جزییات نقاشی پرده آخر را کشیده بود که همه فکر می کردند واقعا پرده است. ولی در اصل چشمانشان آنها را به اشتباه انداخته بود

پاسخ دیگر: تصویر یک پرده را نقاشی کرده بود که این کار نقاش دوم گذشته از خطای دید، خطای فکر هم بود، یعنی همه فکر می کردند که بعد از برداشتن پرده، قضاوت درباره نقاشی شروع می شود و همین فکر کردن باعث خطای دیدشان شده بود، بله ما هم در خیلی از مواقع دچار خطای دید می شویم.

قبلی: جواب سوالات درس هفدهم فارسی نهم
معنی کلمات درس ۱۷ شازده کوچولو فارسی نهم
جواب سوالات درس شانزدهم آرزو فارسی نهم
معنی کلمات درس ۱۶ آرزو فارسی نهم
معنی کلمات روان خوانی بیت برک فارسی نهم

توجه: شما دانش آموزان عزیز و کوشا می توانید برای دسترسی سریع تر و بهتر به مطالب کمک درسی کتاب فارسی پایه نهم متوسطه اول ، کلمه و عبارت « ماگرتا » را به همراه مطلب مورد نظر خود جستجو کنید.

در انتها امیدواریم که مقاله معنی لغات ، کلمات ، واژگان و جواب فرصتی برای اندیشیدن صفحه ۱۳۷ روان خوانی دو نقاش درس ۱۷ هفدهم فارسی نهم ، برای شما دانش آموزان عزیز مفید بوده باشد و توانسته باشید تا از آن استفاده و بهره برده باشید.

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 8 =