مطلب پیشنهادی :
ad
+
سبک زندگی

سوالات متن درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب

نمونه سوال و جواب متن و پرسش های تشریحی و تعریف کنید و نقطه چین درس 15 پانزده هر چیز که در جستن آنی، آنی تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم و یازدهم با جواب

سوالات متن درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب ؛  در این مقاله پاسخ و جواب نمونه سوال های تشریحی و تعریف کنید و جای خالی مهم امتحانی متن درس ۱۵ پانزدهم هر چیز که در جستن آنی، آنی کتاب تفکر و سواد رسانه ای کلاس دهم و یازدهم را قرار داده ایم. در ادامه با بخش آموزش و پرورش ماگرتا همراه ما باشید.

همچنین بخوانید: جواب فعالیت های درس 15 تفکر و سواد رسانه ای دهم

سوالات متن درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب
سوالات متن درس پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب

نمونه سوال های امتحانی متن درس 15 پانزدهم تفکر دهم با جواب

۱) برخی از مولفه های سبک زندگی را نام ببرید.

پاسخ: – پوشش (لباس، زیورآلات)
– طرز آرایش و پیرایش ظاهر (آرایش مو و چهره و…)
– نوع و نحوۀ غذا خوردن
– نوع و میزان خرید کردن
– تفریح و سرگرمی و چگونگی گذران اوقات فراغت
– منزل، اسباب و اثاثیه و تزئینات آن
– خودرو سواری (اتومبیل)
– روابط افراد (خانوادگی، خویشاوندی، شغلی)
– نقش شخصی و اجتماعی افراد
– ارزش‌ها (مادی گرایی و معنویت گرایی، درآمد و چگونگی کسب آن، خوشبختی و سعادت و…)
– آداب و رسوم
– نمادهای محلی، ملّی و فراملّی

۲) مُدها الگوهای فرهنگی‌ای است که توسط بخشی از افراد جامعه، پذیرفته می‌شود و دارای یک دورۀ زمانی نسبتاً کوتاه است و سپس فراموش می‌شود.

۳) مد چیست؟

پاسخ: مُدها الگوهای فرهنگی‌ای است که توسط بخشی از افراد جامعه، پذیرفته می‌شود و دارای یک دورۀ زمانی نسبتاً کوتاه است و سپس فراموش می‌شود.

۴) بسیاری از ابعاد سبک زندگی، ذیل مصرف تعریف می‌شود و تنها پوشش و آرایش را شامل نمی‌شود.

۵) مدها الگوهای فرهنگی ای درارای یک دوره نسبتا کوتاه است و سپس فراموش می شود.

۶) بسیاری از ابعاد سبک زندگی، ذیل مصرف تعریف می‌شود و تنها پوشش و آرایش را شامل نمی‌شود.

۷) دو دیدگاه در مورد تاثیر رسانه در الگوی مصرف را بنویسید و به طور خلاصه شرح دهید.

پاسخ: دیدگاه اول: مردم به آسانی و به طور مستقیم تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرند.
دیدگاه دوم: برخی از صاحب نظران معتقدند که مخاطبان در برابر رسانه، همواره فعالانه و هدفمند عمل می کنند.

توضیح دیدگاه اول: مردم به آسانی و به طور مستقیم تحت تأثیر رسانه‌ها قرار می‌گیرند. رسانه، پیوندهای جامعه سنّتی را تضعیف، و افراد را در مقابل تبلیغات تجاری، سیاسی، فرهنگی آسیب پذیر می‌کند. اثر تبلیغات از این لحاظ مهم است که در خلال آنها راه و روش‌های مخصوصی را برای لباس پوشیدن، غذا خوردن، خرید کردن، سرگرمی و… به همهٔ افراد جامعه انتقال می‌دهد و آن روش‌ها را به فرهنگ عمومی تبدیل می‌کند.

توضیح دیدگاه دوم: برخی از صاحب نظران معتقدند که مخاطبان در برابر رسانه، همواره فعّالانه و هدفمند عمل می‌کنند. مردم دربارهٔ چگونگی استفاده از رسانه‌ها تصمیمات فعّا‌ل‌تری می‌گیرند و در مقابل، رسانه بهره‌برنده، استفاده کننده و انتخابگر به شمار می‌روند. رسانه تنها عامل تغییر سبک زندگی محسوب نمی‌شود بلکه عواملی دیگر هم در این امر اثرگذار است.

۸) ورود ابزارهای رسانه‌ای به زندگی روزمره موجب چه چیزی شده است؟ مثال بزنید.

پاسخ: ورود ابزارهای رسانه‌ای به زندگی روزمره نیز موجب تغییر سبک زندگی شده است؛ برای مثال ورود تلویزیون به خانه و پخش برنامه تا ساعات پایانی شب به تغییر ساعت خواب و بیداری بسیاری از خانواده‌ها منجر شده است.

همچنین استفاده از تلویزیون و بعدها رایانه، اینترنت و تلفن همراه در خانه‌ها به کاهش میزان تعامل رو در رو بین اعضای خانواده منجر شده است.

نکته مهم: دانش آموزان عزیز، تنها به خواندن این سوالات اکتفا نکنید و حتما متن درس را هم به دقت مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: سوالات متن درس چهاردهم تفکر و سواد رسانه ای دهم

سوالات متن درس ۱۵ پانزدهم تفکر و سواد رسانه ای دهم با جواب را در این مقاله مشاهده کردید. امیدوارم از آن استفاده کرده باشید و از صفحات دیگر ماگرتا دیدن نمایید. برای بهتر پیدا کردن جواب ها در آخر کلمات جستجو شده داخل گوگل کلمه ماگرتا را قرار دهید. همچنین سوالات خود را در بخش دیدگاه بنویسید. 😉

زنجیران

هم‌بنیانگذار ماگرتا ، عاشق دنیای وب و ۷ سالی ست که فعالیت جدی در حوزه اینترنت دارم. تخصص من تولید محتوایی‌ست که مورد نیاز مخاطبان است. مدیر ارشد تیم شبکه های اجتماعی سایت هستم. به قول ماگرتایی‌ها وقت بروز شدنه !

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =