اخباراقتصادی

تاریخ واریز یارانه مرداد ۱۴۰‍۱ مشخص شد ؛ زمان واریز مردادماه نقدی یا کالابرگ؟!

یارانه مرداد ماه 1401 کی واریز میشود ؟ / زمان و تاریخ واریز یارانه ها جدید مردادماه ۱۴۰۱

تاریخ واریز یارانه مرداد ۱۴۰۱ : پیش بینی می شود که یارانه مرداد ماه 1401 مانند ماه ها و سال های گذشته روی روال میباشد و در تاریخ معین پرداخت خواهد شد.

یارانه نقدی مرداد ماه در بیستم واریز می شود. سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مردادماه ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۰ ام به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

از ابتدا قرار بود یارانه جدید به صورت کوپن الکترونیک پرداخت شود. اما از آنجایی که زیرساخت های صدور کوپن فراهم نبود، تصمیم بر این شد که پرداخت به صورت نقدی انجام شود.

سه ماه از واگذاری یارانه نقدی می گذرد و هنوز خبری از تامین زیرساخت های توزیع کوپن الکترونیک نیست. بنابراین پیش بینی می شود یارانه مردادماه نیز مانند ماه های گذشته به صورت نقدی به خانوار واریز شود.

همچنین بخوانید : زمان واریز یارانه معیشتی

زمان واریز یارانه ها

زمان واریز یارانه مرداد ۱۴۰۱

صد و سی و هشتمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی (یارانه مرداد ۱۴۰۱) ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۰ مرداد ماه 1401 به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. طبق آخرین اخبار از سازمان هدفمند سازی یارانه ها: ” یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۱ از بامداد روز جمعه ۱۴۰۱/۰۵/۲۱ قابل استفاده خواهد بود.

مبلغ یارانه مرداد 1401 همچون ماه های گذشته مبلغ یارانه هر فرد ایرانی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است و همان طور که می دانید بعد از حذف ارز ترجیحی مقدار یارانه ها افزایش یافت.

پس از اعطای ارز ترجیحی و افزایش قیمت محصولات اساسی، دولت به مردم قول داد تا زمانی که زیرساخت های لازم برای توزیع کالاهای الکترونیکی فراهم شود، برای جبران مابه التفاوت قیمت کالاها، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای هر نفر در نظر گرفته شود و در ۹ دهک اول جامعه پرداخت شود. همچنین اخیرا اعلام کرده است که در حال حاضر امکان توسعه زیرساخت ها برای توزیع کالا وجود ندارد و پرداخت یارانه نقدی ادامه خواهد داشت.

یارانه نقدی
یارانه نقدی

دهک بندی ها به چه صورت است؟

براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در دهک اول تا سوم قرار می‌گیرند.

افرادی هم که طی شش ماه اخیر گردش مالی بیشتر از ۳۰۰ میلیون، پرواز خارجی و خرید خودرو بالای ۳۰۰ میلیون داشته باشند در دهک دهم قرار می‌گیرند. سایر افرادی که چنین شرایطی نداشته باشند، براساس گردش مالی سالیانه آن‌ها در دهک چهارم تا نهم قرار می‌گیرد.

چه کسانی از لیست یارانه حذف می‌شوند ؟

فعلا فقط دهک دهمی ها هستند که از لیست دریافت یارانه ها حذف شده اند. در آینده شاید احتمال حذف دهک های هشتم و نهم از لیست دریافت یارانه ها هم می تواند باشد اما هنوز خبری در این خصوص منتشر نشده است.

قطع یارانه را چطور پیگیری کنیم ؟

فقط کسانی که یارانه می‌گیرند و یا یارانه آنها از اردیبهشت قطع شده، می‌توانند اعتراض کنند.

برای دیدن روش اعتراض بر روی لینک نحوه اعتراض به عدم پرداخت یارانه و دهک بندی یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ تومانی بزنید.

بر این اساس سامانه hemayat.mcls.gov.ir از سوی وزارت رفاه، در دسترس قرار گرفت که ورود به آن برای عموم نیست بلکه تنها افرادی می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض و درخواست بازبینی در آن اقدام کنند که تا فروردین امسال یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و یا یارانه معیشتی ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی را دریافت می‌کردند و یا هر دو را داشته‌اند، به عبارتی یارانه‌بگیر بوده‌اند و یارانه مرحله ۱۳۴ (فروردین) را هم دریافت کرده بودند ولی دیگر مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ یعنی برای اردیبهشت و خرداد که یکجا واریز شد را دریافت نکرده و حذف شدند.

همچنین افرادی می‌توانند به این سامانه وارد و درخواست بازبینی داشته باشند که حتی یارانه جدید را دریافت کرده‌اند ولی نسبت به دهک‌بندی انجام شده، معترض هستند. کلیه افراد یارانه‌بگیر و آنهایی که دریافتی ندارند، می‌توانند با ورود به همین سامانه hemayat.mcls.gov.ir و یا از طریق شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ از وضعیت دهک خود مطلع شوند.

این در حالی است که با دستور رئیس جمهوری برای پیگیری اعتراض صورت گرفته، سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکنون به حساب افرادی که اعتراض کرده و درخواست بازبینی داشته‌اند، واریز یارانه جدید را انجام داده ولی فعلاً مسدود است تا بعد از بررسی و تائید وضعیت آنها برای دریافت یارانه، در دسترسشان قرار گیرد.

ثبت نام برای همه کسانی که یارانه نمی‌گیرند

اما سامانه دیگر، my.gov.ir است که برای ثبت‌نام از جاماندگان یارانه در دسترس قرار گرفته و مسئولیت آن بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌ها است. برای ورود به این سامانه محدودیتی برای هیچ گروه متقاضی یارانه نیست یعنی چه افرادی که در قالب دهک دهم حذف شده‌اند و چه کسانی که در سال‌های گذشته یا اصلاً در لیست یارانه بگیران نبوده‌اند و یا اینکه قبلاً حذف و یا انصراف داده بودند.

ثبت‌نام از جاماندگان یارانه، به استناد تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال انجام می‌شود و لیست متقاضیان بعد از بررسی اولیه توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها، در اختیار وزارت رفاه جهت پایش نهایی و دهک بندی قرار خواهد گرفت که در صورت تائید در لیست یارانه‌بگیران اضافه خواهند شد. برای ثبت درخواست در هر دو سامانه hemayat.mcls.gov.ir و همچنین my.gov.ir، فعلاً محدودیت زمانی وجود ندارد.

طهرانی

بنیانگذار مجله اینترنتی ماگرتا و متخصص سئو ، کارشناس تولید محتوا ، هم‌چنین ۱۰ سال تجربه سئو ، تحلیل و آنالیز سایت ها را دارم و رشته من فناوری اطلاعات (IT) است . حدود ۵ سال است که بازاریابی دیجیتال را شروع کردم. هدف من بالا بردن سرانه مطالعه کشور است و اون هدف الان ماگرتا ست.

‫40 دیدگاه ها

  1. خداوکیلی حضرت عباسی با سه بچه واقعاموندم مستأجرم هستم کارگرم هستم ازناحیه ی دست راستم معلولم هستم کارگرم هستم. انشالاه میخوام اقدام به فروش شرت و زیرپوشم بکنم باکارگری نمیکشم دیگه. تاشش ماه دیگه میایم خونه همدیگه برای یک نون دزدی. به امیدآن روز. منتظریم.

  2. آخه خدا وکیلی یه وعده ای بدید که بهش عمل کنید بخدا قسم من لحظه شماری میکردم برای افزایش یارانه ها همش باید سر کاری باشه معلمها که میخورند ومیخوابن افزایش حقوق میخان بعد ماقشر ضعیف یک زن ناتوان که زیر پوشش هیچ نهادی هم نیستم وفقط چشمم به این افزایش یارانه ها بود واقعا که

  3. باسلام خدمت شما .من لیلا عباسپور. یک نفره هستم که سرپرست خودم هستم و هیچ حمایت مالی ویا کار ویا پس اندازی ندارم پس چرا یارانه رو برای من واریز نکردید .یارانه معیشتی روهم ۱۰ برای من واریز نکردن .آخه برای چی ؟

  4. دیشب‌برای‌خیلی‌ها‌یارانه‌واریز‌شده.چراما‌که‌مدد‌جو‌هستیم‌هنوز‌یارانه‌واریز‌نشده..بااحترام

  5. سلام آقای ریسی من مستاجرم دوتا بچه مریص وکارگر چرا یارانه بهمن ماه تعلق نگرفت مگر من بااین شرایط ثروت مندم ولی اونی که 3خونه داره نداره که تعلق گرفت آها پس بر میگرده به عدالت کاملان عدالت رعایت شد ممنون از لطفتون

  6. سلام اقای ریسی من یه خانم دو بچه این یارانه 100 تومانی رو از چه طریق الویت بندی کردید که به حساب کسی که خونه 3 میلیاردی دارد ریختیدولی منی که مستاجر یه راننده سرویس مدارس با دو بچه واریز نکردید

  7. سلام خدا ازشون نگذر که دیگه شرمنده بچه هامون شدیم
    نداریم لباس خوب برای بچه هامون هم بخریم هی وعده میدیم بچه ها اونها هم به قبولشون عمل نمیکنن

  8. آقای رئیسی رئیس جمهورجدیدآذرقراربودیارانهااضافه بشه که نشدگفتین دیماه بازم همون ۴۵۰۰۰تومان اعلام شده باین مشکلات تکلیف ملت ایران چیه چرا یارانهارواصافه نمیکنین چراهرروزیه تصمیم میگیرین بااین ۴۵۰۰۰تومان مامیتونیم چی بخریم خودتونوبزارین جای ماکرایه خونه آب وبرق وخوراکی پول دارودکترلطفایه فکری بحال مردم ایران کنین

  9. سلام دومین سالگرد شهادت سرداردلها سپهبد سلیمانی نزدیک است باوجود اینکه سرپرست ۵نفر عائله محصل ونانخور هستم و از طبقه بی بضاعت و کارگر میباشم ومشکل زیاد درمورد امرارومعاش دارم ولی یاد وخاطرهسردارتسلی بخش است روحش شادویادش گرامی

  10. سلام اگه یاد گرامیتان باشد روزی که یارانه اولی را دادن برحسب دلار هزار تومانی چهل پنج دلار که بشه چهل پنج هزار بود الان دلار ۳۰ هزار تومان هست یعنی یارانه باید یک ملیون سیصد پنجاه هزار تومان حالا حساب کن چقدر کلا رفته سرمان و ما هر ماه که میشه باید منتظر باشیم که دولت محترم به مردم صدقه سری چهل پنج تومان بده و مابقیش را بگذارد توی اون جیبش و به .ً..ً….

  11. من بیچاره ک یک نفره هستم چجوری زندگی کنم دوخترم یتیمم واسیم زندگی خلی سخت هست

    1. بزک نمیر بهار میاد علف ها دراز دراز میاد.*برید دعا کنید همین چهل و پنج تومان راهم قعط نکن و فکر افزایش را از سر بیرون کنید یه یارانه احمدی داد و تمام روزی می‌رسد که با 45 یه دانه نان 🍞 بخری آن روز دیگه مهم نیست بدهند یا ن این 45هم برای دولت پول خرده هست

  12. تواین گرونی ۴۵تومن دیگه چی ما سه نفریم چقد خرج داریم بیکار بیکارم نه کاری نه چیزی کمک کنید یارانه زیاد کنین لطفا

  13. سلام ای بابا اینا همه حرف الکی میزنن.خداشاهد من ۳۰سالمه یه کارگر ساده ام به خداوندی من دیشب بچهام بی شام خوابیدن..ما از حقمونو بگیریم.ادعا میکنم مسلمانیم

  14. واقعا آقای رئیس جمهور محترم کجا تشریف دارید تو این شرایط اقتصادی با لیسانس شدم راننده اسنپ برای پول شیر بچم ماندم منت هم می‌گذارید 45 یارانه گدایی داری بهم می‌دهید بخدا سرپل صراط باید جواب شکم گرسنه بچه های ما رو بدهید

  15. سلام یارانه خیلی بی ارزش شده تورو خدا بیشترش کنید خیلی کم است هیچی نمی دهند هر یک میلیون تومان ارزشش شده ۱۰۰هزارتومن یعنی هفتصد هزار شده هفتاد تومن مثل آب خوردن صد تومن پول داشتم تمام شد رفتم فقط داخل سوپرمارکت دست خالی هم اومدم بیرون چندتا چیز الکی
    ممنونم اگر اضافه کنید .

      1. سلام یارانه دی واریز نکردن برای من خواهشن بریزید منتظر یارانه هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شانزده =